Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
jimTDI
Lite Member

Leeftijd: 31

spain.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2010 18:49  Onderwerp:   Verschil AHU en ALH Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste leden,
Enige tijd geleden was er een topic dat ging over de verschillen tussen de AHU en de ALH motoren. Ik weet dat de onderblokken gelijk zijn en beide motoren hebben 90pk.

Was er nog ergens verschil in de:

zuigers/zuigerveren/pistonlagers/lagerschalen?

Ik kan me alleen herinneren dat Jos ooit een opsomming had gemaakt als reactie op de topic, kan iemand zich dit nog herrinenren wat de verschillen zijn?

Gr en tot horens

Jim

Leeuw Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van jimTDIBekijk gebruikers profielStuur PM
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Passat 3C
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2010 18:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bedoel je niet AGR en ALH?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
jimTDI
Lite Member

spain.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2010 19:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoi Lucas,
nee hoor, het ging echt om de AHU.
Ik heb zelf een AHU. Volgens mij had Jos de ALH los gehaald en deze hadden versterkte pistonlagers en andere lagerschalen!?

Hopelijk leest hij dit mee, dan ben ik benieuwd naar het antwoord. Het ging in ieder geval om dat de onderblok van de ALH voorzien was van sterkere onderdelen, voordeel beter bij tunen.
Gr

Leeuw Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van jimTDIBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos_br
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2010 20:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

AHU is een compleet andere motor, onderblok čn kop zijn anders, dus ik ben benieuwd waar je deze motor voor wilt gebruiken.

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
jimTDI
Lite Member

spain.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2010 14:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het gaat erom dat ik een AHU heb en deze in de toekomst wil oppeppen. Alleen spelen er verschillende gedachtes:

Ik dacht zelf een ALH nemen en deze te laten werken op de AHU software en al. Wel oliepomp etc aanpassen. Deze motoren standaard 90pk maar toch sterker onderdelen en makkelijker te tunen. (vanwege vn turbo en hogere druk verstuivers)

Of AHU als basis nemen en dan bepaalde onderdelen versterken zoals de lagerschalen en pistonlagers van een ALH gebruiken.

Wil straks toch minimaal op de 150pk komen maar alvast het blok klaarmaken als daar inwendig wat aan moet gebeuren.

Hoor graag jullie bevindingen.

Ps: ALH is toch ook een VP motor?

Fullhouse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2010 15:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

JA, ALH is VP motor.

Vraag eens aan Struikie op het forum wat hij allemaal heeft gedaan. Hij heeft ook een AHU.

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
robin18
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2010 19:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

zuigers en drijfstangen passen. K heb er van een pd motor in een mijn AHU gedaan past zonder probleem. Drijfstangen van pd motor zijn dikker en de pistonpen is sterker. Alleen de lagerschalen zijn anders. Bij een AHU zit een lipje aan en pd niet.Maar als je tog zover bent vervang je ze tog

OfflinePersoonlijke Gallerij van robin18Bekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2010 22:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

wat een moeite, gewoon een 130pk tdi turbo erachter, en een setje andere verstuivers en je bent er als je dit samen met een chip doet

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
jimTDI
Lite Member

spain.gif
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2010 00:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dankje Robin,

Weetje toevallig van welke PD motor of zijn de delen te verwisselen van alle PD motoren?
Heb je AHU ook van sputterlagers voorzien?

Fedde,
Ik begrijp wel wat je bedoeld, het is inderdaad makkelijker, maar het gaat hier om de levensduur van het blok. Aangezien deze uit elkaar gaat, waarom dan niet meteen meepakken.

Gr

dokter D
Lite Member

Auto: Golf 1 (sold), Golf 2 1.6d, Golf 2 TDI project
antiguabarbuda.gif
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2010 12:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De ALH is de enige 90pk VP motor met een variabele turbo.

Don't **** with me I've got a Diesel

Image

Kreeft Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van dokter DBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepageMSN Messenger
robin18
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2010 13:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

motorcode moet k ff kijke. De mijne heeft gewoon lagers van een pd motor origineel zijn sterk zat

fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2010 23:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

dokter D schreef:
De ALH is de enige 90pk VP motor met een variabele turbo.

klopt niet, er is ook nog een AHH welke 90pk leverd en ook beschikt over een variabele turbo

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2010 23:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

fedde schreef:
klopt niet, er is ook nog een AHH welke 90pk leverd en ook beschikt over een variabele turbo

Nou roep je ook een motorcode die je niet vaak tegenkomt ofwel?

Dat was ook een reden waarom ik speciefiek een Caddy zocht met een ALH motor. Die dingen zijn makkelijk tunebaar. Knipoog

Gr. Ralph

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Passat 3C
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2010 23:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb 'm ooit 1x gezien die AHH... Smile

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
robin18
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 10 dec, 2010 00:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

motorcode was AVB ligt in een passat 100 pk motor.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Jos
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a><a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Paul Versteeg AutosEenzet Automotive
JD EngineeringVotrade
Uw advertentie hier? Mail ons!Diesel Service
Van der VeldenVagtechniek
OptiMotorFasttech
Celtemp

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics