Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Speek
www.gerritspeek.nl/vag-com

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 04 jan, 2011 19:29  Onderwerp:   VCDS verlengkabel Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Meneer Eric had weer eens wat nieuws gevonden (houdt ie daar nooit mee op?). Een nieuw soort usb-verlengkabel. En dat is altijd nieuws natuurlijk voor VCDS gebruikers. Want geen enkele verbinding via USB, langer dan 5 meter, wordt gegarandeerd op goede werking (als het wel werkt heb je geluk).

Een USB-verbinding kan tegenwoordig worden verlengd m.b.v. een gewone UTP (netwerk)kabel. Daar heb je een USB-verlenger over Cat 5 voor nodig (USB 1.1 maar dat is geen probleem). Totale kosten: 30 euro (20 euro voor de verlenger en 10 euro voor een 30 meter UTP kabel).

Dankzij de medewerking van de locale VAG dealer (DAGO in Duiven) hebben Eric en ikke dat vandaag uitgebreid getest op een Golf-5 en een splinternieuwe Caddy 2C.
Een UTP kabel wordt gegarandeerd tot 100 meter voor gebruik als netwerkkabel. Voor gebruik als verlenging in USB wordt een maximum van 40 meter aangegeven. Maar in onze test bleek 30 meter teveel van het goede, dus 5 meter eraf geknipt. De officiele VCDS-kabel dus verlengd met 25 meter (!) UTP kabel en aan mijn VCDS (versie 10.6.1) gehangen. Autoscan probleemloos (alle Modules te vinden), meetwaardeblokken bekijken, even stiekum een aanpassing gedaan en weer teruggezet. We hebben vanmiddag geen enkele beperking of dis-functionaliteit kunnen ontdekken.

Heerlijk: de auto buiten en jij binnen achter de kachel.

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Speek

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 07:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hmmm.
Bij nader onderzoek (= e-mails met Ross-Tech) blijkt dat het aanvankelijke enthousiasme toch getemperd moet worden.
Bovenstaande verlenging werkt (dat hebben we gezien), maar schijnt toch niet 100% betrouwbaar te zijn.
Er is maar 1 soort verlenging wel 100% betrouwbaar: een speciale OBD verlengkabel. Maar die zijn duur (15m = ca. 60 euro) en ik weet niet waar die in Nederland te koop zijn. Verlenging daarmee werkt probleemloos tot wel 50 meter.

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
smi73balk

Leeftijd: 46

Auto: Passat 3C 2.0 tfsi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 08:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wel raar vind ik, utp kabel lijkt mij een betere doorvoer te hebben dan zo'n dikke kabel met joekels van contacten erin wat ook weer tot verlies leidt.

Sipko

Vagcom 12.12 (x64) user

Stier Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van smi73balkBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
arjants
Lite Member

Auto: VW Golf MK5 TDI 66Kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 10:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik werk zelf met een 5m active usb verlengkabel.
Image

Deze heb ik zojuist getest door er 4 aan elkaar te koppelen, werkt tot nu toe perfect, ook audio/muis en zelfs een usb videokaart lijken gewoon te werken tong uit

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van arjantsBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Speek

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 11:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

OBD verlengkabels vind je in deze (duitse) webshop.

Didden
Lite Member

Leeftijd: 35
Auto: Audi A4 Avant
belgium.gif
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 18:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

hierwordt nu van usb gesproken en vcds.
ik heb een serieel kabel en vagcom 3.12 ofzoiets.

kan dat ook verlengt worden?

greetz

Maagd Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van DiddenBekijk gebruikers profielStuur PM
Speek

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 18:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Didden schreef:
hierwordt nu van usb gesproken en vcds.
ik heb een serieel kabel en vagcom 3.12 ofzoiets.
kan dat ook verlengd worden?

Ja, tot een maximum van ca. 20 meter.

Meneer Eric
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 22:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Net nog een auto uitgelezen met 25meter UTP om te testen. Net zo goed en snel als zonder verlenging.

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Meneer EricBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Autodiagnose-mobielVagtechniek
JosUw advertentie hier? Mail ons!
JD EngineeringChiptuning Feno
VVT

© TDI Club Nederland 2008