Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Greever
Lite Member

Auto: Audi
libya.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 15:44  Onderwerp:   Ik ga weer een TDI kopen Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo allemaal!

Ik ben een paar jaar iets minder actief geweest hier op het forum omdat ik een overstap gemaakt had naar een benzine wagen maar ga vanaf 1 maart ong. 220 km per dag rijden dus 50 a 60.000 km per jaar en dan worden de brandstofkosten van huidige 3.0 V6 benzine wel wat hoog!

Het wordt niet een A5 3.0 TDI (wat ik wel het mooiste vind) om een aantal redenen:
- rijd niet erg zuinig
- kost nog ong 40.000 euro en ben bang voor een gigantische afschrijving in de komende 2 jaar.
- Heb zelf het idee dat ik niet bij klanten aan kan komen met een A5 (ben zelfstandige ITer)

Ik twijfel tussen 2 situaties, mijn huidige A4 cabrio particulier verkopen en een tdi (golf 4 ofzo) kopen van max. 5.000 euro om nog een ton bij te zetten en dan weer weg te doen.
Of een nieuwere/duurdere (nieuwe?) tdi kopen waar ik mijn A4 cabrio op in kan ruilen
Ik baal gewoon van hoge afschrijving, ik ga nu 10.000 euro in iets meer dan 2 jaar af moeten schrijven en dat vind ik vrij veel!

Ik heb deze Golf 5 gezien en krijg nog een redelijke inruil voor mijn auto:
http://link.marktplaats.nl/414717386

Wat vinden jullie? Ik weet het effe niet meer...
Ik zit in een vervroegde midlife crisis dus het moet niet een 'ouwelu llen' auto zijn als een A4 of A6 Grijns Grijns

Maar ik vind het wel weer leuk om bij de club te gaan horen!

Laatst aangepast door Greever op za 26 feb, 2011 17:07, in totaal 1 keer bewerkt
 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van GreeverBekijk gebruikers profielStuur PM
snitser
Lite Member

Leeftijd: 27

canada.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 15:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou eens kijken naar een mooie A3 2.0 Tdi. Knipoog

Ram Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van snitserBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
struikie
Lite Member

Leeftijd: 32

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 16:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

snitser schreef:
Ik zou eens kijken naar een mooie A3 2.0 Tdi. Knipoog

A3 SB !
ik denk niet dat je gelukkig wordt van een Golf4 na een A4...

JW

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
charvel
Full Member
Full Member

Leeftijd: 52

Auto: Volkswagen Jetta 103Kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 16:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooie golf op MP, maar een afschrijving van 35000Euro in 4 jaar tijd???? :geschokt:

Waar zit het addertje?

Jetta BKD

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van charvelBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Greever
Lite Member

Auto: Audi
libya.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 16:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@Snitser: we hebben het er al eens over gehad over de opvolger van de A4 cabrio maar nu ga ik weer dagelijks naar Leeuwarden rijden...

A3 SB is een goede optie idd.

@Struikie: ik denk eigenlijk ook dat een goedkope tdi niet aan al mijn verwachtingen gaat voldoen met zoveel kmers...
En als ik 1 keer langs de kant van de weg kom te staan baal ik helemaal...

@ Charvel: Die golf heeft wel alles wat ik zoek in een auto maar ik twijfel wel een beetje aan de nieuwprijs. De R32 grille is er ook later op gezet en rood leer vind ikzelf prachtig maar een volgende koper?

A3 SB ga ik mij eens in verdiepen...

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van GreeverBekijk gebruikers profielStuur PM
Dianick
Full Member
Full Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 16:50  Onderwerp:   Re: Ik ga weer een TDI kopen Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Greever schreef:

Ik heb deze Golf 5 gezien en krijg nog een redelijke inruil voor mijn auto:
http://link.marktplaats.nl/414717386

Haha, Richard.
Je vindt het niet kunnen om met een A5 bij een klant te komen, maar je durft wel met dat ding met rood leer een entree te maken... Smile
(past wel bij je midlife crisis Knipoog ) Lekker doen wat je mooi en leuk vindt. Afschrijven doe je toch.

Zoals eerder geopperd, een verse A3 SB of misschien toch een A5 en dan om de hoek parkeren. Grijns

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van DianickBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 17:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

VW EOS Tdi. tong uit

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
struikie
Lite Member

Leeftijd: 32

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 18:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

R@lph schreef:
VW EOS Tdi. tong uit

hij is ITer... geen kapper In deuk

JW

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
R@lph
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 18:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

struikie schreef:
hij is ITer... geen kapper In deuk

JW

Grijns

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 19:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vindt de A5 eerder een midlife crisis auto als een A4 en A6 Mrgreen

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
bertxl
Full Member
Full Member

Leeftijd: 45
Auto: Fiat Punto Evo (diesel)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 20:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jammer .......had een mooie Golf4 in de aanbieding........

Weegschaal Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van bertxlBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
bob van eeckelwijk
Lite Member

Leeftijd: 24

belgium.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 20:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Probeer een mooie 2.5 tdi a6 s-line superauto (vind ik) ;p

Tweeling  Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van bob van eeckelwijkBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 20:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bob van eeckelwijk schreef:
Probeer een mooie 2.5 tdi a6 s-line superauto (vind ik) ;p

Wat denk je wat voor kostenplaatje aan deze auto hangt als je 60000km per jaar maakt?

bob van eeckelwijk
Lite Member

Leeftijd: 24

belgium.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 20:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

daar heb je een punt, maar als je van een 3L v6 komt denk ik dat dit toch al beter zal meevallen qua brandstofverbruik.

Tweeling  Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van bob van eeckelwijkBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos_br
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 21:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De 170pk PD zou ik links laten liggen, CR is een betere optie. Is een Passat CC geen optie, rijdt als een grote en voelt kwalitatief bijzonder goed aan.

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JosVotrade
OptiMotorFasttech
JD Engineering<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Eenzet AutomotiveCeltemp
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Van der Velden<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Paul Versteeg Autos
VagtechniekDiesel Service
Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics