Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Serdarfb
Lite Member

Leeftijd: 24

Auto: VW Golf 5
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2011 17:28  Onderwerp:   Schuifdak achteraf inbouwen? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heeft iemand al een keer een schuifdak achteraf laten inbouwen?

Waterman Geslacht:Man Kat VerborgenPersoonlijke Gallerij van SerdarfbBekijk gebruikers profielStuur PM
boraatje
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2011 22:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ja..

OfflinePersoonlijke Gallerij van boraatjeBekijk gebruikers profielStuur PM
Eta76
Lite Member

Leeftijd: 35

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2011 23:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Topic kan gesloten worden. Vraag beantwoord.

Boogschutter Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van Eta76Bekijk gebruikers profielStuur PM
Serdarfb
Lite Member

Leeftijd: 24

Auto: VW Golf 5
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2011 19:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

enne geen problemen gehad?

gelukkig is de humor nog aanwezig op het forum...

Waterman Geslacht:Man Kat VerborgenPersoonlijke Gallerij van SerdarfbBekijk gebruikers profielStuur PM
boraatje
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2011 20:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

nee, helemaal geen probleem mee gehad.

teije
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Seat Cordoba
barbados.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 10:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik heb es een webasto schuif/kanteldak (ongvr 80cm breed) uit mijn auto moeten slopen omdat deze niet goed erin gebeund was(auto was zo gekocht door mij)...
het leek alsof ze (inbouwbedrijf) na het zagen niets in de primer (bescherming van kaal staal)hebben gezet ...Pissig
resultaat rondom(&onder)het lijstje van schuifraam ROEST + het lijstje(aluminium om het glazen shuifdakje) zelf ook was gaan corroderen (ik weet trouwens niet wanneer het dakje geinstalleerd was) Maar als het goed was voorbewerkt had dit gewoon niet kunnen gebeuren.
Oftewel in laten bouwen PRIMA maar het liefste niet met spoed en of bij evenementen in(laten)bouwen. ivm vaak gebrekkige voorbewerking.
goedkoop is duurkoop!!!

ik heb het toen opgelost dmv renault twingo vouwdak(vinyl)
Heel blij

Vissen Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van teijeBekijk gebruikers profielStuur PM
Didden
Full Member
Full Member

Leeftijd: 28
Auto: Audi A4 Avant
belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 10:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

wat kost zo een inbouw. lijkt me wel intressant. want ik heb geen airco en zo eens chijfdak in nog wel handig.

greetz

Maagd Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van DiddenBekijk gebruikers profielStuur PM
teije
Full Member
Full Member

barbados.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 11:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@didden
er zijn verschillende aftermarket daken dus ook verschillende prijsklasses.
ik heb ff voor je gegoogled en in het zuiden des lands zit bijvoorbeeld DIT bedrijf.en om geen reclame te maken voor een specifiek bedrijf ook dit bedrijf levert/bouwt. een belletje met (een van) hun kan je vast verder helpen.

Vissen Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van teijeBekijk gebruikers profielStuur PM
Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASV
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 01:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb een auto met achteraf ingebouwd dak.

Ik zou het NOOIT doen. Je blijft risico's houden op lekkage, veel meer dan bij OEM oplossingen. Ik moet ieder jaar alle rubbers goed schoonmaken en dan hopen dat er geen vuil tussen de rubbers komt want dan heb je alsnog lekkage.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 10:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En het voordeel van een schuifdak is ook niet heel erg groot. Het is af en toe lekker om het dak op kantelstand te hebben staan, maar vaak is het dan al zo warm dat de airco aan gaat en dan helpt het weer tegen. Het dak volledig open is ook niet altijd fijn, soms brand de zon continue op je hoofd.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
MartenTDI
Lite Member

Leeftijd: 25

Auto: VW Golf 1.9 TDI AHF
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 12:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Daarnaast meer windgeruis..

Vissen  Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van MartenTDIBekijk gebruikers profielStuur PM
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 13:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

windgeruis heb ik geen last van als het dak dicht is (af-fabriek inbouw). Uiteraard wel als het dak volledig open is. In de kantelstand valt het wel mee, maar je hoort ook dan uiteraard de geluiden buiten beter. Het rijdt in elk geval stukken fijner met een gekantelde dak als met een raam die naar beneden staat.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASV
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 14:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kantelstand is het prima te doen ja, ook met snelheden boven de 160km/u

ik heb zelf geen airco, wel open dakje. Ben er op zich wel happy mee maar blijf er bij dat het systeem van achteraf inbouw waardeloos is. Je hebt geen goede afvoer van water en bv bij vorst heb je al gauw dat er ijs tussen de rubbers komt waardoor er lekkage kan ontstaan.

En ik kan het iedere keer wel oplossen hoor dus geen ramp, maar ik zou er nooit voor kiezen om er zelf 1 achteraf in te laten zetten.

Of je moet bij een OEM freak zoals VagTechniek de dakplaat laten vervangen oid. Ik heb Martin ooit wel eens zoiets zien posten dat het wel een mogelijkheid is.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
teije
Full Member
Full Member

barbados.gif
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 14:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

het ruisen van wind is toch logisch? en vond ik nooit een probleem want daar "kies"je toch zelf voor (ik vond die frisse lucht juist wel lekker , ik vind een cabrio ook heerlijk rijden>met de kop in de wind)
Als je geen airco hebt of je kan niet tegen airco lucht(je kan er niet mee om gaan)vind ik het wel een te overwegen optie.

het groote nadeel vind ik idd de kwaliteit (van inbouw)en de kans op lekkage/rotterij

ps.
mn eerst autotje was (oude)cabrio
vorige had ik dus ragtop ingebouwd..na rottend/lekken webastodakje.
de huidige heeeft gelukkig climatronic Heel blij

boraatje
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 17:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

mits goed en vakkundig ingebouwd, kun je veel plezier hebben van een after market schuif kanteldak van een goed merk,. b.v webasto/hollandia.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Vagtechniek<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
OptiMotorVan der Velden
Uw advertentie hier? Mail ons!Votrade
CeltempDiesel Service
JD Engineering
Paul Versteeg Autos
JosFasttech
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Eenzet Automotive
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics