Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
NickB
Lite Member

Auto: Audi A3 Sportback
belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2011 07:54  Onderwerp:   RNS-e updaten Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb mijn audi a3 uit 2005
HAd veel verwacht van de RNS-e maar ik vind het precies niet vet.
Zo krijg ik er geen text van de radio zender op die extra info geeft, bij cd's worden de tittels niet genoemd enzo...

Dus ik wil dat updaten want heb gelezen dat dat kan.Waar vind je zo'n cd, en wat moet ik daar nog van weten dat belangrijk is.

Tevens vraag ik me af of ik de navi dvd niet op een sd kaart kan zetten want heb maar 1 cd lezer.

Mvg

OfflinePersoonlijke Gallerij van NickBBekijk gebruikers profielStuur PM
AudiA3165
Lite Member

Leeftijd: 11

Auto: Golf IV
australia.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2011 13:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bij de dealer voor 239 euro de versie 2010/2011 ;-) Of een oudere versie voor minder.

TDI: Image
TFSI: Image

Schorpioen Geslacht:Man Draak VerborgenPersoonlijke Gallerij van AudiA3165Bekijk gebruikers profielStuur PM
NickB
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2011 16:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En wat kan ik hier dan juist allemaal meer mee?
Moet ik ook oppassen dat mijn oude kaart hier niet meer op werkt?

Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2011 16:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

AudiA3165 schreef:
bij de dealer voor 239 euro de versie 2010/2011 ;-) Of een oudere versie voor minder.

Volgens mij is dit het antwoord op een vraag die TS niet heeft gesteld.
TS wil geen ander kaartmateriaal maar een firmware update.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
NickB
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2011 12:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dit was mss wel een antwoord op mijn vraag denk ik.
Maar het gaat inderdaad niet over de kaarten.

Maar heb ergens gelezen dat de oude kaarten niet meer werken met de nieuwe firmware is dit correct?

En kan ik de kaarten niet op een sd kaart zetten ipv de dvd speler, nu kan ik geen cd's meer beluisteren dat is ook stom...

AudiA3165
Lite Member

Leeftijd: 11

Auto: Golf IV
australia.gif
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2011 18:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Firmware update gebeurt volgens mij gratis bij de dealer als de auto voor onderhoud gaat. Misschien dat je de dealer nog even moet inseinen dat je een check wil op de laatste firmware.

Ik heb de afgelopen 6 jaar geen extra functies in de RNS-E kunnen ontdekken. Met de laatste DVD's heb ik nu wel Nederland als taal. Dat was bij de 2007 versie niet het geval.

TDI: Image
TFSI: Image

Schorpioen Geslacht:Man Draak VerborgenPersoonlijke Gallerij van AudiA3165Bekijk gebruikers profielStuur PM
NickB
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: wo 13 apr, 2011 21:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Firmware kan je dus blijkbaar gratis van het internet halen en nee niet illegaal. Is blijkbaar gewoon vrijgegeven. Ik wil de links wel plaatsen maar met google raak je al heel ver.
Maar je hebt de 650 en 660. Zijn er geen nieuwere?
Dat de kaart van 2005 niet meer gaat werken heb ik al door. Maar gaat met zekerheid een nieuwere kaart wel werken? En heb je voor nieuwere kaarten deze nieuwe firmware omgekeerd ook nodig?
Ik kan eentje van 2011 overkopen en dat zou wel handig zijn, want die van 2005 klopt precies al van geen kanten meer.

kenantr
Lite Member

Leeftijd: 26

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 22 dec, 2011 10:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

In de orginele kaartmatriaal van audi zit standaard nieuwe firmware update.

Leeuw  Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van kenantrBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
ThijsvdVl
Moderator
Moderator

Auto: Audi A4 Avant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 22 dec, 2011 10:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

kenantr schreef:
In de orginele kaartmatriaal van audi zit standaard nieuwe firmware update.

Als je bijv. van de 2010 kaarten naar 2012 gaat mis je dan updates(2011)? Of zitten de oude updates ook in de nieuwe kaarten?

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van ThijsvdVlBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
nicotdi
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: Golf Variant + Audi A3
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 22 dec, 2011 11:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Scrollen van de RDS tekst kan je instellen. Radio aanzetten, dan naar setup, en daar kan je de rds tekst instellen (op variërend zetten)

Moet wel zeggen dat het apparaat mij ook echt tegenvalt. Ziet er schitterend uit, maar functies zijn heel mager.
SD kaart niet groter dan 2gb, geen usb aansluiting, navi van tomtom was beter, geen dvdtjes kijken, etc.

Vissen  Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van nicotdiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
kenantr
Lite Member

Leeftijd: 26

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 23 dec, 2011 09:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

nicotdi schreef:
Scrollen van de RDS tekst kan je instellen. Radio aanzetten, dan naar setup, en daar kan je de rds tekst instellen (op variërend zetten)

Moet wel zeggen dat het apparaat mij ook echt tegenvalt. Ziet er schitterend uit, maar functies zijn heel mager.
SD kaart niet groter dan 2gb, geen usb aansluiting, navi van tomtom was beter, geen dvdtjes kijken, etc.

uiterlijk zegt niet alles, Knipoog idd is best beperkt tegenover de MMI/RNS510 systemen.

Leeuw  Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van kenantrBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
NickB
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2012 21:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tegenwoordig raad men bij de dealer zelfs al aan om een multimediasysteem bij een goed automerk te kopen. Uiteraard bieden ze ook aan om tegen een prijsje (uhhum) alles mooi voor je in te bouwen.

Die scroll functie heb ik gevonden hoor, maar bij mijn vorige radio kreeg je echt een tekst met welk liedje er op de radio was enzo, dit heb ik nu ook niet meer.

De firmware update is volgens mij sinds 2008 al niet meer veranderd, dus een verschil tussen de kaarten van 2011 en 2012 is er al niet meer.

nicotdi
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: Golf Variant + Audi A3
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 00:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

NickB schreef:

Die scroll functie heb ik gevonden hoor, maar bij mijn vorige radio kreeg je echt een tekst met welk liedje er op de radio was enzo, dit heb ik nu ook niet meer.

Radio text heet dat; had zelfs mijn Kenwood radio in mijn Volvo 480 uit 1995....
RNS is niet zo modern

Vissen  Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van nicotdiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Eenzet AutomotiveDiesel Service
Van der Velden<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Paul Versteeg Autos<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Uw advertentie hier? Mail ons!
CeltempVagtechniek
OptiMotorFasttech
JosJD Engineering
Votrade

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics