Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Eta76
Lite Member

Leeftijd: 35

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2011 21:26  Onderwerp:   Eta76's Seat Leon 1P Fr Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Eindelijk wat foto's gemaakt van mijn auto, heb hem alweer bijna 6 maanden In deuk.

Seat Leon 1P
Jaar: 2007
Motor: 2.0 TDI PD (170pk)
Km: 106.000km bij aanschaaf, nu 123.500km

Optie(s):
- Electrisch schuifdak
- Zwarte spiegels en gril standaard ?
De rest is allemaal standaard Fr volgens mij.

Opties bij 123.500km:
- JB-Autoservice heeft het roetfilter(DPF) verwijderd
- JD chip er in. (100-160 in 4, was 11, nu 9 seconden)

De kleur komt wat flets over op de foto's, maar hij is echt KNALGEEL Cool

Opties bij 144.000km:
- Rondell 0048 18" 8.5j et45
- Toyo T1-R 225/40/18
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Edit:
----
Hier nog mijn vorige race monster... 530D automaat (Van de 1.4 Ibiza heb ik geen foto's geloof ik :+ )
Image

Image

Image

Image

Wortel-plastic vervangen door aluminium kleur
Image

Image

Laatst aangepast door Eta76 op wo 15 feb, 2012 20:54, in totaal 2 keer bewerkt
Boogschutter Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van Eta76Bekijk gebruikers profielStuur PM
bjkli
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: golf IV tdi ATD
belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 01:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

rijd die bmw niet fijner?

Steenbok Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van bjkliBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
Eta76
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 08:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bjkli schreef:
rijd die bmw niet fijner?

Eigenlijk wel. Wel een groot turbo gat. Maar met meer gewicht en grote wielbasis reed het wel heel relaxed. En de automaat met kick-down is ook prettig Smile.
Alles leer en alles electrisch... Elektrisch achterraam zonnescherm, wat met een knopje op het dashboard open en dicht ging. Allemaal erg mooi.Zat onderhand 300.000km (gekregen met 160.000) dus wilde een auto met minder km's omwat minder onderhoud te hoeven doen.

Tussen door nog even een bijna nieuwe Ibiza 1.4 85pk, geen onderhouds kosten aan gehad, verzekering en wegenbelasting koste ook niks in vergelijking met de bmw. Maar reed natuurlijk voor geen meter. Na 1.5 jaar (en weer wat meer knaken beschikbaar) toch maar weer iets sportievers.. En benzine kosten van de ibiza waren erg hoog.

Leon heeft een diesel, dus rijdt met 35K per jaar niet eens veel duurder dan de ibiza. Schakelbak rijdt wel wat sportiever dan de bmw, en met minder gewicht en meer vermogen is de Leon wel vlotter.

Boogschutter Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van Eta76Bekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 09:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooie leon.
Wat is er nu sneller denk je de leon of de 330D ?
Hoeveel vermogen heeft de leon nu met alleen een chip?

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Eta76
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 10:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Mooie leon.
Wat is er nu sneller denk je de leon of de 330D ?
Hoeveel vermogen heeft de leon nu met alleen een chip?

3 ?? Nee
Was een dikke 530D he ! Dom

Leon heeft nu een chip en geen DPF meer, dus betere lucht flow, merkbaar in hogere toeren. Leon zit rond de 200, misschien 205pk op 1300kg, bmw had 184pk op 1550kg. Dus reken maar uit.
BMW reed wel heel relaxed, ook met 200 had je geen hand aan het stuur nodig. En met het sport onderstel kon je echt rete strak een bocht om.. Enkel waren verkeers drempels niet te doen.

muurman
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 10:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Eta76 schreef:
3 ?? Nee
Was een dikke 530D he ! Dom

sorry

Quote:

BMW reed wel heel relaxed, ook met 200 had je geen hand aan het stuur nodig. En met het sport onderstel kon je echt rete strak een bocht om.. Enkel waren verkeers drempels niet te doen.

Ik heb nu die toledo van henno, met 215 op een fatsoenlijke weg kun je ook het stuur gewoon los laten.
Als dit met de leon niet kan dan even weer met jos babbelen Grijns

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Eta76
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 15:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Smile
muurman schreef:
Als dit met de leon niet kan dan even weer met jos babbelen Grijns

Ik ben nog niet boven de 170 geweest, geloof ik. Maar misschien dat jos inderdaad harder durft Cool
Alhoewel hij volgens mij ook niet veel harder heeft gereden (...langs het water) Grijns

Maar als je gewoon de auto in zijn totaal bekeek, vond ik de BMW(e39) echt een relaxte gezins auto Cool Leer is ook altijd makkelijk met kleine kinderen, goed af te wassen.
Maar ik zou zeggen, rij een keer met iemand met zo'n ding mee. Echt leuk spul.

bjkli
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 16:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik heb 5 bmw's gehad waarvan 2 x3reeksen en 3x5reeksen,geweldige auto's geen gerammel van binnen lekker muistil en comfort de volgende wagen gaat zeker en vast terug een 5reeks worden

Steenbok Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van bjkliBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
muurman
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 18:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Eta76 schreef:
Smile

Ik ben nog niet boven de 170 geweest, geloof ik. Maar misschien dat jos inderdaad harder durft Cool

Ik doelde op je onderstel. Met mijn onderstel op een goede rechte weg kan ik met 215 handen van het stuur halen. ( niet te vaak proberen is niet verstandig en alleen als je er al langs bent gereden en weet dat er niets ligt )

Quote:

Alhoewel hij volgens mij ook niet veel harder heeft gereden (...langs het water) Grijns

Nee denk ik ook niet Lange neus Grijns

Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 18:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hahahaha, eric ga eens met een bmw rijden dan snap je waar het om gaat.

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Eta76
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 19:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:

Idd, die 30.000 euro is niet enkel in het BMW-logootje gestoken. De auto is echt veel degelijker. Dashboard, afwerking, onderstel, isolatie materialen.

Ik moest echt wel even wennen aan de Leon toen ik hem startte. Wat een knikker-bak Schrik De 6-in-lijn van de bmw was aanzienlijk stiller/beter geisoleerd.
Zelf sleutelen is misschien niet handig.. ruitensproeier reservoir in de voorbumper(wel ergens een bereikbare ingang natuurlijk), remvloeistof controleren/bijvullen kan enkel als je het luchtfilter verwijderd, start-motor vervangen was echt heel veel werk. Enkel de accu is makkelijk.. in de kofferbak.

Af en toe kan ik nog eens met mijn oude bakkie rijden Huil , mijn zwager heeft hem overgenomen en doet zelf al het onderhoud. Zit nu onderhand op 360.000km ofzo.

Ik heb ook sterk getwijfeld tussen een 2006 530D en de Leon, maar de bmw was (naar mijn verwachting) nog duurder in onderhoud en ook de aanschaf...

En niet in de laatste plaats.... Het is toch een beetje een foute Cool pooier-bak Cool om te zien en om de een of andere reden gaan mensen dan sneller aan de kant als ik met de bmw kwam aan rijden, dan met een gele Leon.

muurman
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 20:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:

Ik rijd wel eens in een 330D is een mooie auto.

Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 20:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Ik rijd wel eens in een 330D is een mooie auto.

Dan snap ik je verhaal niet helemaal, Een Leon2, Golf5 of een A3 is gewoon een gebakkie als je hem vergelijkt met een goede BMW.
En dan kan je babbelen wat je wil en met iedereen maar je zult van een gebakkie nooit een portie kaviaar kunnen maken.

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Boy_c_1990
Lite Member

Leeftijd: 21
Auto: Golf IV 85kw AUT.
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 01:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En een goede BMW begint in dit geval bij een 3 serie.

Ik ben het volkomen met je eens Martin, een Golf, Jetta of Leon is gewoon niet te vergelijken met een BMW.

Ik rijd zelf regelmatig met een E46 323CI, en dat is gewoon niet te vergelijken. Zo'n Bimmer rijd gewoon veel volwassener als mijn eigen Golf terwijl die nieuwer is en minder km's heeft...

Alles klopt gewoon aan zo'n auto (alleen de bestuurders vaak niet tong uit )

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van Boy_c_1990Bekijk gebruikers profielStuur PM
bjkli
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 08:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik heb vroeger een E34 model m5 gehad da was een machine zeg 355pk onder de kap en luxe geen grammel enz.... wel was de wagen alkoliker Mrgreen heb ik hem achtergelaten in de cafe.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VotradeJD Engineering
Paul Versteeg AutosFasttech
Diesel Service
Eenzet AutomotiveVagtechniek
Uw advertentie hier? Mail ons!
Van der Velden<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Celtemp<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
JosOptiMotor
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics