Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
AudiA3165
Lite Member

Leeftijd: 11

Auto: Golf IV
australia.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 15:19  Onderwerp: Makkie ! Is een 313pk TDI al geen nieuws meer? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Na de 245pk 3.0 TDI maakt Audi toch een flinke pk sprong met de 3.0 TDI.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/16681/officieel-audi-a6-avant-inclusief-prijzen

TDI: Image
TFSI: Image

Schorpioen Geslacht:Man Draak VerborgenPersoonlijke Gallerij van AudiA3165Bekijk gebruikers profielStuur PM
Ibiza130
Moderator
Moderator

Leeftijd: 27
Auto: Seat Ibiza 6L Sport (asz++)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 16:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuurlijk wel, jij bent alleen de eerste die het post Knipoog

Maar dat zijn mooie ontwikkelingen! Helaas nog maar weinig details over de nieuwe 3.0 tdi bekend.

240 PK en 460 NM
Mijn project

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Ibiza130Bekijk gebruikers profielStuur PM
Anil70_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 17
Auto: Jetta 2.0TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 17:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Leuk, maar ik vind de nieuwe 5 veel mooier! De achterkant van de A6 Avant lijkt wel op die van de Exeo ST..

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
AudiA3165
Lite Member

australia.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 17:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik moet zeggen dat ik ook wat moeite heb met die 'overhangende' achterlichten die Audi tegenwoordig bij al haar nieuwe modellen introduceert.

Maar die 313pk klinkt wel erg goed. Helaas lees ik nog niets over het koppel en of dit de motor is die in een S-versie van de A6 zou komen.

Schorpioen Geslacht:Man Draak VerborgenPersoonlijke Gallerij van AudiA3165Bekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 19:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Is een 6 cylinder. dat is per cylinder 52pk
dat is bij een 4cylinder 208 pk
Tja, vind het niet zo byzonder .

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
VWim
Lite Member

Auto: VW Golf VI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 19:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

208 pk fabrieksaf uit een viercilinder 2.0 liter motor?

Ik zou er zo geen kunnen noemen!

VerborgenPersoonlijke Gallerij van VWimBekijk gebruikers profielStuur PM
sumarcity
Full Member
Full Member

Auto: Vw Passat 3C
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 19:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

VWim schreef:
208 pk fabrieksaf uit een viercilinder 2.0 liter motor?

Ik zou er zo geen kunnen noemen!

BMW 123D komt met 204 PK aardig in de buurt

Groeten Peter

OfflinePersoonlijke Gallerij van sumarcityBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
VWim
Lite Member

Auto: VW Golf VI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 20:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Inderdaad, ik had overigens de verwachting dat een 123D een 2.3L motor is, maar dat blijkt inderdaad niet zo te zijn.

Maar goed, dat neemt mijn inziens niet weg dat zoveel pk fabrieksaf uit een een tweeliter toch nog wel redelijk bijzonder is!

VerborgenPersoonlijke Gallerij van VWimBekijk gebruikers profielStuur PM
AudiA3165
Lite Member

australia.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 21:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het zou natuurlijk interessant zijn als Audi inderdaad 2-cilinder van het blok afzaagt en een 2.0 biturbo van 210pk zou introduceren. Zou natuurlijk ook wel eens tijd worden na de introductie van deze motor in de Cross Coupe in 2007

Cross Coupe
Die Q3 is inmiddels op de weg.

En in de A8 is de 2.0TDI variant ook al aangekondigd.

In de A8 (2009)

Anil70_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 17
Auto: Jetta 2.0TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 22:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zie je een dikke A8, ligt er een vierpitter in In deuk

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
Henno
Full Member
Full Member

Leeftijd: 43
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 22:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De transporter wordt ook al een tijdje geleverd met een 2.0 tdi biturbo 180 pk.

Trouwens, meeste bekende diesel merken hebben al een 4cyl diesel met een vermogen van rond de 200pk, dus het wordt idd tijd voor een serieuze VAG diesel tong uit

Mensen die liegen, kunnen de waarheid niet verdragen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
AudiA3165
Lite Member

australia.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2011 23:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En Audi kan natuurlijk niet de motor van de Transporter direct in de A8 gaan lepelen. Eerst zal de motor voor de potentiële koper marketing technisch geciviliseerd moeten worden.

ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 mei, 2011 07:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

313pk.....grappig dat daar eerst een V10 voor nodig was.

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Dianick
Full Member
Full Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 mei, 2011 08:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Is een 6 cylinder. dat is per cylinder 52pk
dat is bij een 4cylinder 208 pk
Tja, vind het niet zo byzonder .

Nou! Dan krijg je 'em niet...

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van DianickBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 mei, 2011 09:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Henno schreef:

Trouwens, meeste bekende diesel merken hebben al een 4cyl diesel met een vermogen van rond de 200pk, dus het wordt idd tijd voor een serieuze VAG diesel tong uit

Jij hebt een serieuze straatdiesel met 220pk ( die je verkoopt Dom )
Je hebt hier veeeeeel betrouwbare km mee gereden en daarom vind ik die 313pk uit een 6cyl niet byzonder.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Vagtechniek
JD EngineeringPaul Versteeg Autos
CeltempJos
Votrade
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>OptiMotor
Van der VeldenFasttech
Eenzet Automotive<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Diesel Service
Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics