Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
NickB
Lite Member

Auto: Audi A3 Sportback
belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 12:13  Onderwerp:   Fijn schuren en terug opblinken Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo,

bij mijn golfje heb ik ooit de truc ontdekt dat je met "nat schuren"kleinere krassen kan wegkrijgen. Dus krassen die echt in je blanke lak waren. Nadien was de lak zeer dof, en kon ik met commandant nr 5 alles terug mooi opblinken en dat werkte. Dat was bij blauwe lak, maar nu bij mijn audi, lavagrijs en met veel metallic spikkels in, lukt dit precies niet meer. Ik kan het plekje mooi terug opblinken, maar na een paar keer wassen wordt het terug dof. Welk product is aan te raden om het nu voor eens en altijd terug weg te krijgen? Een sterkere commandant of is er iets totaal anders?

Grtz

OfflinePersoonlijke Gallerij van NickBBekijk gebruikers profielStuur PM
Ibiza130
Moderator
Moderator

Leeftijd: 34
Auto: Audi A3 Limousine, PLS, 1.4 COD, S-Tronic
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 12:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou die commandant links laten liggen en kijken of je het machinaal kunt (laten) polijsten met een licht polijstmiddel.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Ibiza130Bekijk gebruikers profielStuur PM
NickB
Lite Member

Auto: Audi A3 Sportback
belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 09:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat is een voorbeeld van een licht polijstmiddel?

We hebben hier zo'n machine liggen maar ik begin daar inderdaad niet aan, ik hem gezien wat mijn broer met zijn auto heeft aangericht omdat hij er ook niets van kent Smile Met de hand zou ik nu niet zoveel kunnen misdoen.

Grtz

OfflinePersoonlijke Gallerij van NickBBekijk gebruikers profielStuur PM
El Pino
Lite Member

Leeftijd: 32
Auto: Seat Leon 5F TSI & Ibiza 6L TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 16:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Monello Finale bijvoorbeeld, kijk even op carclean.nl daar staan heel veel polijstmiddelen met hun slijpgraad erbij vermeld.

Steenbok  Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van El PinoBekijk gebruikers profielStuur PM
Roodstra
Lite Member

Leeftijd: 34
Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 29 mrt, 2013 17:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Die truc van je werkt allen op uni kleuren
Op metallics en parelmoertjes vooral niet doen
Verbaast me dat je geen kleurs verschil ziet
Metalic is meestal zon 2 kleure over elkaar en dan schijn meestal de onderste meer door
Denk wel dat je hem met wax en polijsten wel weer glimmend krijg maar zal altyd wel weer zichtbaar woorde als je pech hebt

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van RoodstraBekijk gebruikers profielStuur PM
michelv.
Lite Member

Leeftijd: 51
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 30 mrt, 2013 09:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het kan zeker wel met een metallic lak zonder kleurverschil oid, ben je misschien niet door de blanke lak heen geschuurd?

Waterman Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van michelv.Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JD EngineeringUw advertentie hier? Mail ons!
Vagtechniek
VVTJos
Autodiagnose-mobielChiptuning Feno

© TDI Club Nederland 2008