Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
vleuning
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 15 jun, 2011 14:15  Onderwerp:   AP Sportfahrwerke onder mijn golf 3 variant? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo hallo,

Omdat ik kamp met 4 lekker schokdempers, wil ik deze gaan vervangen. Hiervoor heb ik een originele golf 3 gti gereden en dan kan je wel stellen dat zo'n variant met standaard onderstel (en ook nog is lekke schokdempers), rijd als een dronken drommedaris.

Ik zit er daarom aan te denken om er een sport onderstel onder te monteren. Nu stuitte ik via GKB imports op een leuk betaalbaar setje van AP Sportfahrwerke. Net even wat goedkoper als KW en Weitec. Maar de grote vraag is, is dit een beetje leuk spul of stuiter ik alle kanten op. Want daar zit ik beslist niet op te wachten. Wil nog wel lekker kunnen cruisen met 150 op de cc op de snelweg Smile of 100km weg of 80km weg. Heel blij

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr. Leuning

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van vleuningBekijk gebruikers profielStuur PM
Race Eend
Lite Member

Leeftijd: 27
Auto: Ibiza 6L 1.9 TDI ASZ
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 15 jun, 2011 18:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb het zelf op de wagen van mijn vriendin gemonteerd (de ibiza 6L). Comfort is erg goed, echter daarmee is het niet een set om heel erg plat te gaan (loopt daarmee eerder aan).

Prima set voor jou zo te zien.

Het is overigens een weitec demper met een iets goedkopere veer.

Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
vleuning
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 08:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

de set is besteld via gkb-imports.nl Ben erg benieuwd. Hoop niet dat het een sjonnie bak word. Ik zal mijn originele velgen er maar onder laten zitten haha.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van vleuningBekijk gebruikers profielStuur PM
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 13:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Race Eend schreef:

Uit nieuwsgierigheid: hoe weet je dat?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 13:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Race Eend schreef:

Allemaal uit de kw fabriek dus.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 18:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Allemaal uit de kw fabriek dus.

Weitec wordt in dezelfde fabriek als KW gemonteerd. Maar zover ik weet heeft Weitec niets met AP te maken. Als het daadwerkelijk een onderdeel is van het bedrijf, waarom staat het dan niet op de site van KW of Weitec?

http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_our_brands.php

Daarom ben ik ook benieuwd hoe race-eend aan die informatie komt.

AP heb ik zelf geen rij-ervaring mee, maar bij meer verlagen zou het onderstel van KW meer comfort bieden. Kwalitatief is het niet meer dan logisch dat AP niet kan tippen aan KW.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
turbo johan
Full Member
Full Member

Auto: Audi A3
blank.gif
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 22:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb ap set liggen voor golf 3 mag scherp weg.
Rijd erg goed voor het geld..

Johan

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van turbo johanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Johnny
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 22:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

AP komt wel uit de fabriek van KW en Weitec,maar heeft van beide merken "niets" in gebruik.

Image

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van JohnnyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Race Eend
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 23:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Volgens de importeur overigens wel.. maar goed dit wordt toch een wellus niettus verhaal.

Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Jos_br
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 23:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Johnny schreef:
AP komt wel uit de fabriek van KW en Weitec,maar heeft van beide merken "niets" in gebruik.

AP komt uit een aparte fabriek en heeft buiten het feit dat GKB het importeert niets met KW of Weitec te maken.

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Race Eend
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 23:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Waar komt het dan vandaan Jos? Of hebben ze een eigen productie?

Henno
Full Member
Full Member

Leeftijd: 43
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 22 jun, 2011 07:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ap Sportfahrwerke GmbH
Kochstrasse 17a
74405 Gaildorf

KW automotive GmbH
Aspachweg 14
74427 Fichtenberg
Germany

Mensen die liegen, kunnen de waarheid niet verdragen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Race Eend
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 22 jun, 2011 11:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tja.. dat had ik ook wel gezien, misschien assembleren ze de spullen aldaar. Het ligt 7.7 km uit elkaar die 2 overigens.

vleuning
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 20 jul, 2011 12:29  Onderwerp:   Monteren Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zaterdag aan de slag met de golf. 's Ochtends het setje monteren en 's middags even uilijnen en nieuwe voorbanden der onder. Ben heeeel benieuwd hoe hij gaat rijden. Ik zal hier uiteraard verslag van doen:)

VWim
Lite Member

Auto: VW Golf VI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 27 jul, 2011 23:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En?

Maar nog belangrijker, heb je vergelijkingsmateriaal? Heb je bijvoorbeeld wel eens gereden met een Golf III met KW of Weitec onderstel?

VerborgenPersoonlijke Gallerij van VWimBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Van der VeldenVagtechniek
Votrade<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
OptiMotorUw advertentie hier? Mail ons!
CeltempFasttech
JD Engineering<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Eenzet Automotive<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Diesel Service
Jos
Paul Versteeg Autos

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics