Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Tinus
Lite Member

Leeftijd: 33

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 21:23  Onderwerp:   Superlap Zandvoort Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Afgelopen zondag hebben we met de Seat Ibiza meegereden met Superlap op Zandvoort. Superlap heeft de zelfde regels als Time Attack, alleen heet het anders omdat het door een ander bedrijf is georganiseerd.

Wij mochten drie keer rijden op Zandvoort en dit was ook onder drie verschillende weersomstandigheden.

Training: half nat/ half droog
Kwalificatie: Erg nat
Finale droog

Tijdens het opstellen in de pist ging het vlak voor de kwalificatie behoorlijk regenen. Ik stond helaas achteraan opgesteld dus voor dat ik door het veld was en een vrije ronde was de baan al helemaal nat. Voor de rest wel lekker kunnen rijden, al was het wel weer even wennen in de regen waarbij de achterkant van de auto ook een paar keer een behoorlijk uitstapje heeft gemaakt. Zeker Simon Gras heeft daar eerste rang bij gezeten.

Uiteindelijk heb ik de tweede tijd kunnen rijden en stond alleen Jeroen Dik met zijn race Golf 6 voor mij. Helaas had ik wel het gevoel dat het vermogen wat weg was, zeker in de wat lagere toeren, waar de TDI juist erg sterk is voelde de auto minder sterk.

In de finale stond op de 2e plats vlak achter Jeroen Dik. Nu weet ik dat Jeroen met zijn race Golf 6 met 200pk rond de 2:00 kan rijden op Zandvoort, dus ik was van plan om te kijken of ik kon aanhaken en de tijd die ik zou verliezen in de bochten en met aanremmen goed kon maken met het extra vermogen van de Seat.

Na de start ging het gas er gelijk vol op bij Jeroen en ik moest er op mijn koude banden gelijk even goed voor gaan zitten. Je kon met het insturen heel goed het verschil in mechanische grip zien tussen de Ibiza en de Golf 6 van Jeroen. Ook kon Jeroen een stuk eerder op het gas. Als ik met dezelfde snelheid probeerde in te sturen had ik enorm last van onderstuur terwijl de Golf van Jeroen daar totaal geen last van leek te hebben.

Na de eerste ronde zat ik er nog redelijk achter, maar op het rechte stuk merkte ik toch echt een berg vermogen kwijt was, ook hoger in de toeren. Na een aantal ronde te hebben gereden en het vermogen nog minder werd heb ik besloten de Seat toch maar aan de kant te zetten.

De Seat heeft vanaf de upgrade naar de 300pk probleemloos gelopen en ik zou het zonde vinden om een risico te lopen terwijl er misschien maar iets kleins mis was.

De jongens van VVT hadden nog even gekeken of ze iets zagen wat snel te maken was, maar dit was helaas niet het geval. Waarschijnlijk zit er ergens een turbo lek, ook omdat de auto een beetje begon te roken..

Uiteindelijk in de finale toch nog een 5e tijd kunnen rijden met een snelste tijd van 02:02. Door deze uitslag ben ik uiteindelijk gedeeld 3e geworden samen met Simon Gras. Zeker dus niet iets om je voor te schamen.

Hieronder een aantal foto%u2019s en een onboard filmpje van een paar rondjes in de regen.

Klik

Image
Image
Image

Boogschutter Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van TinusBekijk gebruikers profielStuur PM
struikie
Lite Member

Leeftijd: 32

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 21:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

leuk man!
deze foto's zijn ook heel erg gaaf !

JW

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Fullhouse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2011 15:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zien er inderdaad mooi uit die foto's !

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Iwan
Lite Member

Auto: SEAT IBIZA
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2011 18:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat een weer zondag, ik was echt blij met de pitbox. Erg netjes gereden ondanks het weer en het kleine technische probleempje. Op naar time-attack

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van IwanBekijk gebruikers profielStuur PM
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2011 21:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Iwan schreef:
Wat een weer zondag, ik was echt blij met de pitbox. Erg netjes gereden ondanks het weer en het kleine technische probleempje. Op naar time-attack

Op naar de werkplaats bedoel je.

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Iwan
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2011 21:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En dan weer in de hoek drukken

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van IwanBekijk gebruikers profielStuur PM
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2011 21:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Iwan schreef:
En dan weer in de hoek drukken

In de hoek drukken?

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Vdub
Lite Member

Leeftijd: 31

Auto: VW Passat Variant TDI TT5
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2011 22:05  Onderwerp:   Re: Superlap Zandvoort Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tinus schreef:

Na de start ging het gas er gelijk vol op bij Jeroen en ik moest er op mijn koude banden gelijk even goed voor gaan zitten.

Daarom doet Jeroen er ook altijd warme lucht in in de banden.. dan hebben ze het niet zo koud als bij jou..

Leeuw  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van VdubBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Dianick
Full Member
Full Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 01:45  Onderwerp:   Re: Superlap Zandvoort Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Image

Gave shot dit Oke

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van DianickBekijk gebruikers profielStuur PM
overbeek
Lite Member

Auto: VW Golf V
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 01:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooi verslag,
Even over zandvoort
Wel apart dat je altijd mensen hoort , ik doe dit en dat,
Zo stond ik pas in een garage voor mijn apk, komt er iemand die
Begon gelijk dat mijn bak nix is, hij doelde op de dsg. Kan nix hebben.
Ik zeg 440 nm en 360 pk is ook instap vermogen, maar de
Man die m afgesteld heeft reed met dezelfde bak met iets meer vermogen.
Nou daar gingen we dan, zkr jd enz enz, hij zegt ik rijd er altijd met gemak
Omheen en doe zowel assen en zandvoort onder de 2 minuten. De man liep op
Klompen en had zon stoere garnaal in ze oor hangen waar hij regelmatig in praatte.
Voor de zekerheid toch even ze naam gevraagd en of hij wel eens time attack reed.
We winnen altijd werd er verteld.
Ik vond t een beetje vreemd maar oke.
Dan erbij dat hij dit in een kadet moest doen kon ik t bijna niet houden om te lachen.
weten jullie of er een kadet mee rijd van ene dre botter ofzo en komt dat ding
Echt van ze plek of is t wat ik vermoed grootspraak

OfflinePersoonlijke Gallerij van overbeekBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Iwan
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 06:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Haha dat is andre botter geloof ik, rijdt met een kadet met een goede 400pk en pakt wel eens een prijsje mee ja

Jos_br
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 07:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Iwan schreef:
Haha dat is andre botter geloof ik, rijdt met een kadet met een goede 400pk en pakt wel eens een prijsje mee ja

Wammeer die heel blijft wel.

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Jos_br
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 07:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Iwan schreef:

Wammeer die heel blijft wel.

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Dianick
Full Member
Full Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 08:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mnr. Botter had trouwens een mooie RS4
Had....

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van DianickBekijk gebruikers profielStuur PM
B5TDI
Full Member
Full Member

Leeftijd: 43
Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 08:41  Onderwerp:   Re: Superlap Zandvoort Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tinus schreef:

Image

Is iemand zijn pakje sigaretten vergeten of wat zit daar voor rood doosje op die splitter?

JR

Maagd  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van B5TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

OptiMotorVagtechniek
Van der Velden
Diesel ServiceFasttech
CeltempJD Engineering
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a><a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Eenzet Automotive
Paul Versteeg AutosJos
Uw advertentie hier? Mail ons!Votrade
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics