Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Maяk
Lite Member

Leeftijd: 40

Auto: Golf V
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 03 sep, 2011 21:52  Onderwerp:   Projectors gemod Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb vandaag de projectoren van mijn xenon koplampen gemod.

Standaard oem lampen hebben een geel/oranje kleurband aan de bovenkant. Hier was ik niet zo gecharmeerd van, dus heb ze veranderd in blauw/paars.

Pics:

Voor:

Image

Na

Image

Na

Image

Het is niet veel werk bij deze koplampen.
De projectors kun je er zo uitschroeven, zonder de koplamp uit elkaar te hoeven halen. Heb daarna de lens ongeveer 1,5 mm verder van de fitting vandaan gezet dmv ringetjes. En heb het schild wat de lichtbundel regelt iets richting de fitting gezet. Dit kan dmv een schroefje iets losser te draaien en een klein beetje te buigen. Al met al zo'n 2 uur werk, inclusief koplampen eruit halen en erin zetten.
Ben wel tevreden met het effect. Het is echt heel diep blauw. Had niet verwacht dit te kunnen bereiken met oem lensglazen.
Had nog lensglazen liggen van een infinity FX-R, maar deze zijn te klein. Een golf heeft standaard 3" lenzen. Die FX-R lenzen zijn 2,5". Er zijn wel andere heldere 3" lenzen in omloop, maar dat doe ik nog wel een keer. Voorlopig tevreden zo.

Vissen Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van MaяkBekijk gebruikers profielStuur PM
Maяk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2011 23:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Gisteren heb ik de lenzen vervangen voor heldere exemplaren. Wat een wereld van verschil is dat!

Vissen Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van MaяkBekijk gebruikers profielStuur PM
jessy
Full Member
Full Member

Leeftijd: 21
Auto: VW Golf V 2.0 TDI Sportline 3drs 2005
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 22 sep, 2011 18:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kun je nog eens paar foto's maken van voor en na? Met die andere lenzen?

Waterman Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van jessyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepageMSN Messenger
Maяk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2011 00:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Van voor kan niet meer ^^

Wel van erna. Jij hebt ook oem xenon toch? Die zkw lenzen is echt een veel beter lichtbeeld dan de standaard lenzen.

Op een foto zie je het verschil niet zo goed. Onvergelijkbaar met het real life lichtbeeld.

jessy
Full Member
Full Member

Leeftijd: 21
Auto: VW Golf V 2.0 TDI Sportline 3drs 2005
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2011 13:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb je inmiddels ook een foto van lichtbeeld met die nieuwe lenzen? Hoe ben je eigenlijk op dit idee gekomen dan?

Jessy

Waterman Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van jessyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepageMSN Messenger
Maяk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 12 okt, 2011 19:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nee, heb nog geen foto's van erna. Heb in het verleden al meer mods gedaan aan koplampen. Die site, hidplanet.com heeft me op ideeën gebracht eigenlijk.

Daarvoor was ik ook al wel aan het klooien geweest maar niet met het gewenste resultaat.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Van der Velden
OptiMotor
VotradeVagtechniek
JosUw advertentie hier? Mail ons!
CeltempDiesel Service
Paul Versteeg Autos<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
FasttechEenzet Automotive
JD Engineering<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics