Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Taurus
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2011 11:54  Onderwerp:   TDI 150PK Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beetje korter: 4 / 2.615 / 0.8055 x 2.0006 x 60

RS Denk

OfflinePersoonlijke Gallerij van TaurusBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2011 17:48  Onderwerp:   Re: Topsnelheid Golf TDI 150pk Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

golfarl schreef:
Titel zegt het al, wat is jullie top snelheid van een golf 150pk met motorcode arl?

Ik heb mijne 1x op 210kmh gehad. En vanavond wou die maar 200 (windstil)

Volgens het boekje moet die 216 halen, dat is dus een dikke 220 op de teller zou je zeggen. Hij heeft een chip.

Nou ben wel benieuwd Knipoog

Hoe vaak rij je 180-200 km/uur met de auto?

Vanmiddag weer na 2 jaar in Duitsland geweest. Ik heb met mijn 3BG passat 130pk JD gechipt toen 230 km/uur op de klokken gehad, wat nagenoeg 1 op 1 overeen komt met GPS snelheid. Vanmiddag haalde de auto amper 210 km/uur na ongeveer 10km op de A31 gereden te hebben. Ik was stom verbaasd en zeer verrast dat de auto niet harder wilde. Beneden bij de afrit rook ik een verbrande geur en dacht even dat het de remmen waren, maar zo veel en hard heb ik niet geremd. Een betere verklaring zal zijn dat het de motor/uitlaat/turbo is geweest: misschien dat het olie is wat op de motorblok ligt, of dat het olie is wat uit de intercooler traject komt, ik heb geen idee. Ik kon het in elk geval binnen goed ruiken.

Op de terugweg was het alweer anders: de auto liep veel makkelijker naar de 200 en haalde nu ook aardig makkelijk 220km/uur op de teller, maar harder ging de auto niet. Wederom was bij de afrit weer die verbrande geur te ruiken. Ik heb zo'n vermoeden dat als ik nog een ritje zou maken op die snelheid, dat dan de auto weer wat harder gaat lopen.

Ik rij elk weekeinde lange stukken op de snelweg met 160km/uur, maar blijkbaar is dat niet voldoende om een langzaam aan vervuilende motor door woon-werkverkeer lekker schoon te krijgen.

Dat het de motor goed doet is wel duidelijk: stationair loopt de motor nu weer veel makkelijker en bij het loslaten van het gas heb ik de indruk dat de auto langer zijn snelheid vast houdt.

Kortom, gewoon één dag in de maand even de A31 op om de boel schoon te maken. Cool

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
daantje
Lite Member

Leeftijd: 32

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2011 17:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

of gewoon een leuke meetingdag houden in duitsland en met een hele hoop vw tdietjes even alles schoonblazen. Baby

Ram Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van daantjeBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2011 19:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

daantje schreef:
of gewoon een leuke meetingdag houden in duitsland en met een hele hoop vw tdietjes even alles schoonblazen. Baby

Lijkt me niet verstandig. De gezamelijke ritjes naar meetings gaan nu soms al twijfelachtig.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
daantje
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2011 20:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ja helaas,ik had het er al eens met david over (celtemp), dat er weer een keer een leuke gezellige dag moet komen voor ieder.
een dag nurberg is niet betaalbaar voor iedereen. Tja
het is altijd leuk om elkaars auto,s te bewonderen.

Ram Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van daantjeBekijk gebruikers profielStuur PM
dcvelden
Full Member
Full Member

Leeftijd: 56
Auto: VW BORA 2.0 TDI
israel.gif
BerichtGeplaatst: zo 25 sep, 2011 14:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nou ja dagje meeting zit er niet zo snel in voor mij daar mijn wagen op stal staat. Tja

Schorpioen Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van dcveldenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Boy_c_1990
Lite Member

Leeftijd: 21
Auto: Golf IV 85kw AUT.
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2011 00:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

daantje schreef:
ja helaas,ik had het er al eens met david over (celtemp), dat er weer een keer een leuke gezellige dag moet komen voor ieder.
een dag nurberg is niet betaalbaar voor iedereen. Tja
het is altijd leuk om elkaars auto,s te bewonderen.

Je hoeft ook niet persé de Ring op Grijns

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van Boy_c_1990Bekijk gebruikers profielStuur PM
daantje
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2011 08:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Haha maar zeg zelf als ik eenmaal bij de ring ben dan ga
ik er toch echt op Heel blij

TDI66
Lite Member

Leeftijd: 22
Auto: Golf 4
turkey.gif
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2011 10:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://www.youtube.com/watch?v=Z8cnHbgchIo

dit is mijn golfje tong uit 96kwtje tong uit

Stier Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI66Bekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
VWTDI
Lite Member

Leeftijd: 26
Auto: Volkswagen Golf Mk4
turkey.gif
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2011 13:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Gaat goed he

Stier Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van VWTDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
golfarl
Lite Member

Leeftijd: 20

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 23:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb al een tijdje de 15 inch stalen velgen met winterbanden eronder en ik moet zeggen wat een wereld van verschil. Trekt veel sneller door de versnellingen heen!
Ook van 0-100 al duidelijk merkbaar:P

Leeuw Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van golfarlBekijk gebruikers profielStuur PM
TDI66
Lite Member

Leeftijd: 22
Auto: Golf 4
turkey.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 02:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

golfarl schreef:
Heb al een tijdje de 15 inch stalen velgen met winterbanden eronder en ik moet zeggen wat een wereld van verschil. Trekt veel sneller door de versnellingen heen!
Ook van 0-100 al duidelijk merkbaar:P

qua comfort is het ook lekker !! ik heb nu ook 15inch winterbanden...

maarja in de zomer moeten er minimaal 18inchjes op hee tong uit

Stier Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI66Bekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
musQ
Lite Member

Auto: Seat Toledo 1.9 TDI magnus luxe
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2012 00:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

heb 15 inch winterbandjes. En mijn AFN Toledo doet 200 op de teller. Vind ik vrij netjes voor een standaard 110 pkje en 380 000 op de teller.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van musQBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
leon topsport
Lite Member

Leeftijd: 31

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2012 09:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

volgens mij gaat dit topic toch echt over een 150pk tdi

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van leon topsportBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Paul Versteeg AutosDiesel Service
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Jos
Van der VeldenOptiMotor
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>Uw advertentie hier? Mail ons!
VotradeEenzet Automotive
JD Engineering<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
CeltempVagtechniek
Fasttech

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics