golfarl schreef:
Titel zegt het al, wat is jullie top snelheid van een golf 150pk met motorcode arl?
Ik heb mijne 1x op 210kmh gehad. En vanavond wou die maar 200 (windstil)
Volgens het boekje moet die 216 halen, dat is dus een dikke 220 op de teller zou je zeggen. Hij heeft een chip.
Nou ben wel benieuwd

Hoe vaak rij je 180-200 km/uur met de auto?
Vanmiddag weer na 2 jaar in Duitsland geweest. Ik heb met mijn 3BG passat 130pk JD gechipt toen 230 km/uur op de klokken gehad, wat nagenoeg 1 op 1 overeen komt met GPS snelheid. Vanmiddag haalde de auto amper 210 km/uur na ongeveer 10km op de A31 gereden te hebben. Ik was stom verbaasd en zeer verrast dat de auto niet harder wilde. Beneden bij de afrit rook ik een verbrande geur en dacht even dat het de remmen waren, maar zo veel en hard heb ik niet geremd. Een betere verklaring zal zijn dat het de motor/uitlaat/turbo is geweest: misschien dat het olie is wat op de motorblok ligt, of dat het olie is wat uit de intercooler traject komt, ik heb geen idee. Ik kon het in elk geval binnen goed ruiken.
Op de terugweg was het alweer anders: de auto liep veel makkelijker naar de 200 en haalde nu ook aardig makkelijk 220km/uur op de teller, maar harder ging de auto niet. Wederom was bij de afrit weer die verbrande geur te ruiken. Ik heb zo'n vermoeden dat als ik nog een ritje zou maken op die snelheid, dat dan de auto weer wat harder gaat lopen.
Ik rij elk weekeinde lange stukken op de snelweg met 160km/uur, maar blijkbaar is dat niet voldoende om een langzaam aan vervuilende motor door woon-werkverkeer lekker schoon te krijgen.
Dat het de motor goed doet is wel duidelijk: stationair loopt de motor nu weer veel makkelijker en bij het loslaten van het gas heb ik de indruk dat de auto langer zijn snelheid vast houdt.
Kortom, gewoon één dag in de maand even de A31 op om de boel schoon te maken.