Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 21:07  Onderwerp:   Thermo top V Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo mede VW liefhebbers.
Ik zal me kort even voorstellen; Mijn naam is Paul en ik ben al jaren gek op VW's (luchtgekoeld) momenteel ben ik bezig met het bouwen van een redelijk extreme kever uit 1956 geschikt voor cicuit gebruik.

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Passat 2.0TDI highline uit 2006. de auto was al voorzien van nieuwe software (170PK) en xenon verlichting, zelf heb ik nog een musicbox ingebouwd zodat ik via sd of usb mijn mp3tjes kan afluiteren, ik heb hoofdsteunen met dvd spelers gemonteerd, ik heb RS32 velgen gemonteerd en ik heb hem 35mm verlaagd. Het volgende projectje is het inbouwen van een standkachel.

Zo kocht ik hem;
Image
Image

DVDtjes erin;
Image

Zo staat hij er nu bij;
Image

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van fahrvergnugenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 21:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooiste optie ever, heb in mijn A3 ook een OEM Thermotop V ingebouwd met afstandbediening.

Laat iedereen maar ijs krabben Feest

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 21:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ondertussen heb ik al heel wat onderdelen verzameld voor de inbouw van mijn standkachel.
Pomp;
Image
T91;
Image
Kabelboom;
Image
Kachel met waterpomp;
Image
Canbus;
Image

Ik denk dat ik het wel compleet heb nu. Vandaag heb ik alles op de werkbank aangesloten, maar helaas geen reactie. De unit krijgt 12V van een auto accu en als ik de T91 niet aansluit meet ik +/- 7V op de gele draad (pin2 van de standkachel).
Als ik de T91 aansluit en op de afstandsbediening druk komt er +/- 5 sec. 12V uit de T91, de draad waar deze 12V uit komt heb ik op pin 2 (W bus) van de standkachel aangesloten.

Kan iemand mij verder helpen?

Gr, Paul.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van fahrvergnugenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 21:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Waterbuizen OM je motorblok heen zie ik nog niet, verder mooie set bij elkaar geschraapt Proost

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 21:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Volgens mij lees je een standkachel uit met de K-line. Verloopje maken en VagCom eraan hangen, vervolgens foutcodes uitlezen.

Ondervoorbehoud dat dit klopt, vraag het wel ff na voor je morgen.

fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 21:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Volgens mij lees je een standkachel uit met de K-line. Verloopje maken en VagCom eraan hangen, vervolgens foutcodes uitlezen.

Ondervoorbehoud dat dit klopt, vraag het wel ff na voor je morgen.

Hoi Martin,
Voor de leidingen zit ik aan universele slangen te denken. Fijn dat je het een en ander voor me wil controleren, maar ik heb geen VAGCOM.

Kun je iets zeggen over de elektrische aansluitingen? klopt het dat ik spanning meet op de Wbus als hij alleen op de kachel zit aangesloten?

Paul.

Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 21:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik sluit altijd alles aan origineel zoals het moet, meet dus eigenlijk alleen na als iets niet werkt.

Even uit mijn hoofd:

Constante plus
Massa
Can High
Can Low beide op de comfort kant van de gateway
Wbus naar de module van de afstandbediening

Dit opgeschreven te hebben zie je dus dat hij uit te lezen is met de can draden, VagCom moet je hebben om je standkachel straks aan te melden en om te ontgrendelen wanneer hij op slot schiet na een aantal mis fire's

Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 21:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dit hebben we gedocumenteerd van mijn standkachel, misschien heb je er wat aan.

A3 8P StandKachel

Ruitensproeiertankje
8P0955453H

Stop voor plaats koplampsproeierpompje
444955647

pinbezetting standkachel

Connectors

1J0973802

Pin1 naar pin6 van 1J0973714
Pin2 Massa

1J0973714

Pin1 Leeg
Pin2 Telestart Paars Bruin/grijs
Pin3 Leeg
Pin4 Can Bruin/wit
Pin5 Dieselpompje/zwart
Pin6 Waterklep> 1J0973802/blauw
Pin7 Can Paars/groen
Pin8 Leeg

1J0973722

Pin1 Constante plus
Pin2 Massa

Aanleren AB
Connect VCDS to Address 18 (Auxiliary/Heating).
Select Adaptation
Choose Channel 004
In the upper left window you will see "Wait"
Stored value will be "1"
Enter value "2" and press "TEST"
In the upper left window you will see "adapt/learn"
Now you have 5 seconds to do it. Get away ~1-3m from your car and press "OFF" button for 5 secs on your aux.remote control.
In a while in the upper left window you will see "Learned".

fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 22:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb aangesloten;

natuurlijk + en massa. via originele kabelboom.
Brandsofpompje. via originele kabelboom.
+ en massa op T91. vanuit kabelboom.
draad waar kortstondig 12V op komt, nadat AB bedient is, (uit T91) op pin 2 van kachel.

Moet de Canbus aangesloten zitten om te kunnen werken? ik dacht dat de canbus alleen de ventilatie in werking stelde.
Ik wil hem eigenlijk gewoon op de werkbank testen.

Paul.

150PKaatje
Full Member
Full Member

Leeftijd: 37
Auto: Volkswagen Caddy type 3 2.0 TDI DSG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 22:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Fijne optie

Waterman Geslacht:Vrouw Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van 150PKaatjeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 22:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

150PKaatje schreef:
Fijne optie

Werkt het nu dan bij je? Je hebt geloof ik een winter overgeslagen tong uit

150PKaatje
Full Member
Full Member

Leeftijd: 37
Auto: Volkswagen Caddy type 3 2.0 TDI DSG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 22:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Werkt het nu dan bij je? Je hebt geloof ik een winter overgeslagen tong uit

Heel blij Pas jij maar op ik weet waar jou standkachel is nu...................................... Heel blij

Waterman Geslacht:Vrouw Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van 150PKaatjeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 22:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

WTF, lijkt mijn SB wel. Rijd Lucas er nu in?

ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 22:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Aan het parkeren te zien heb je hem er zelf neergezet......

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 22:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik rij Skoda op het moment pat, probeer me in te leven...

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JosPaul Versteeg Autos
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Diesel ServiceVagtechniek
Eenzet AutomotiveJD Engineering
FasttechUw advertentie hier? Mail ons!
Van der Velden
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a><a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
OptiMotorCeltemp
Votrade

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics