Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Martijndeboer
Lite Member

Auto: Golf IV TDI 81kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 23:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En???

Vanochtend voor het eerst plezier van je standheizung gehad?

OfflinePersoonlijke Gallerij van MartijndeboerBekijk gebruikers profielStuur PM
fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 23:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martijndeboer schreef:
En???

Vanochtend voor het eerst plezier van je standheizung gehad?

Zondag, maandag en dinsdag idd al gebruikt. Het was al een hele fijne optie, maar nu met de werkende AB is het helemaal super.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van fahrvergnugenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 22:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vraagje;
Als het koud is werken de gloeibougies langer dan wanneer het minder koud is, waar wordt deze temperatuur gemeten?

Ik heb nl. het volgende gemerkt;
Wanneer ik (tijdens deze koude nachten) de auto opwarm met de standkachel, is het koelwater wel warm maar de motor nog niet goed doorgewarmt (ook de olie niet). Als ik nu 'smorgens de auto start, gloeid hij maar heel even en valt hij meteen, na het loslaten van de sleutel, stil (iets langer doorstarten is dan de oplossing). Wanneer ik de auto start zonder dat ik de standkachel heb gebruikt, gloeid hij langer en start hij na de eerste poging.

Paul.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van fahrvergnugenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 22:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

In je water.

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 22:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
In je water.

Hoi Martin,
Wanneer mijn water op temp. is (dmv de standkachel) en ik start de motor, zakt de watertemp. weer. Dit zou betekenen dat mijn water ter hoogte van de temp.voeler wel op temp. is maar het water bij de motor nog niet (waarschijnlijk omdat ik de originele klep er niet tussen heb zitten) zou het hier aan kunnen liggen dat hij maar kort gloeid terwijl hij langer nodig heeft?

Boy_c_1990
Lite Member

Leeftijd: 21
Auto: Golf IV 85kw AUT.
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2012 00:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je temp. sensor word voor de gek gehouden door je standkachel omdat die het water verwarmd. Aan de hand van je temp. sensor meet je ECU hoelang hij moet voorgloeien, en bij warm koelwater is dat uiteraard korter Knipoog

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van Boy_c_1990Bekijk gebruikers profielStuur PM
jensw
Lite Member

Leeftijd: 25

Auto: Golf IV Variant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2012 08:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lijkt erop dat hij voornamelijk het water in de kop verwarmt, zodra je start komt er dan een sloot koud water bij uit het blok.
Weet niet hoe het spul aangesloten is?

Kreeft Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van jenswBekijk gebruikers profielStuur PM
fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 21:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Om de standkacheltijd te programmeren had ik 2 keuzes.
1) Andere tellerunit
2) Webasto 1533 timer

Het is niet OEM, maar ik heb voor de Webasto timer gekozen (ook goedkoper). Omdat ik geen lelijke timer op mijn dashboard geschoefd wil hebben, heb ik het linker opberkastje met een kunstofplaat dicht gemaakt en hier de timer op gomonteerd. Poppetje gezien, kastje dicht.
Image

Paul.

Martijndeboer
Lite Member

Auto: Golf IV TDI 81kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 22:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooie modificatie... Ik twijfel ook nog altijd bij mijn eigen kachel dit te doen...

Moet nu altijd op tijd aan mijn AB denken om de kachel in te schakelen.

Maar, met deze omstandigheden is een standkachel perfect... Auto was hier gisteren heerlijk sneeuwvrij toen ik afgewerkt was!

OfflinePersoonlijke Gallerij van MartijndeboerBekijk gebruikers profielStuur PM
fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 22:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martijndeboer schreef:
Moet nu altijd op tijd aan mijn AB denken om de kachel in te schakelen.

Ik ben het idd ook al een paar keer vergeten.
Nadat de wekker ging schakelde ik mijn kachel via de AB in, maar omdat ik 'smorgens niet veel tijd nodig heb, was mijn auto niet altijd volledig ontdooid. Dus leek me dit de oplossing.

Paul.

fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2012 15:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vandaag de timer definitief ingebouwd, ik ben er wel tevreden over.
Image
Image

fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2012 15:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Voor de T91 gebruik ik 3 draden; +, - en W-bus. De timer heeft ook een +, - en W-bus nodig. Ik heb dan ook de bedrading van de timer bij de bedrading van de T91 gesoldeerd. Dit is waarschijnlijk niet de juiste manier, want nu werkt de kachel wel via de timer maar de aanjager gaat niet aan (wel met de T91). Heeft er iemand een tekening van hoe een originele Y-kabel in elkaar zit?

150PKaatje
Full Member
Full Member

Leeftijd: 37
Auto: Volkswagen Caddy type 3 2.0 TDI DSG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2012 15:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

fahrvergnugen schreef:
Voor de T91 gebruik ik 3 draden; +, - en W-bus. De timer heeft ook een +, - en W-bus nodig. Ik heb dan ook de bedrading van de timer bij de bedrading van de T91 gesoldeerd. Dit is waarschijnlijk niet de juiste manier, want nu werkt de kachel wel via de timer maar de aanjager gaat niet aan (wel met de T91). Heeft er iemand een tekening van hoe een originele Y-kabel in elkaar zit?

Engel Vergeet de AMP stekkers niet...................................... Engel

Waterman Geslacht:Vrouw Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van 150PKaatjeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2012 15:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

150PKaatje schreef:
Engel Vergeet de AMP stekkers niet...................................... Engel

Ik dacht laat ik het eens solderen Grijns

fahrvergnugen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2012 23:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De eerste tank nadat de kachel volledig werkend was 1:13, hier schrok ik wel even van.
De volgende tank maar eens goed in de gaten gehouden, de verbruiksmeter gaf tijdens verschillende ritten niets bijzonders aan (max. 6.5), Na 775km de tank maar weer eens volgooien, 1:11,8. Dit is nou niet echt waarom ik ben gaan dieselen.
De volgende dag kwam ik s'avonds thuis en zag ik na het afzetten van de motor een blauwe pluim onder de auto vandaan komen. Blijkt dat, ondanks er geen controle lampje brande, de gehele rit mijn stankachel heeft aangestaan. Iemand een idee hoe dit kan? moet de kachel anders geprogrogrammeerd worden?

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!Paul Versteeg Autos
Eenzet Automotive
JosVagtechniek
VotradeDiesel Service
Celtemp
OptiMotorJD Engineering
FasttechVan der Velden
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a><a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics