Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Race Eend
Lite Member

Leeftijd: 27
Auto: Ibiza 6L 1.9 TDI ASZ
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 08:41  Onderwerp:   JD wint seizoen 2011 TDC Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bron: http://toerwagendieselcup.nl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=193&cntnt01origid=15&cntnt01returnid=52

Image

Jeroen Dik kroont zich tot kampioen Toerwagen Diesel Cup 2011

15-10-2011 | Als klassementsleider met een ruime voorsprong op de concurrentie kwam Jeroen Dik naar de Formido Finaleraces, wetende dat hij slechts een paar punten nodig had om zich tot kampioen van de Toerwagen Diesel Cup te kronen. De coureur met de Volkswagen Golf 5 eindigde in de eerste wedstrijd op Circuit Park Zandvoort als tweede en met nog één race te gaan is hij definitief niet meer te achterhalen. Het tweetal Ronald Morien en Dennis de Groot (eveneens Volkswagen Golf 5) won de wedstrijd terwijl Ferdinand Kool en Henry Zumbrink (BMW 123d) als derde werden geklasseerd. %u201CHet kampioenschap is binnen en dit geeft een super goed gevoel. Dit gaan we vieren!%u201D

Dik sloot na de start aan bij Morien, die nog iets beter uit het startblok schoot en als leider de Tarzanbocht indook. Even kreeg Dik de koppositie in handen, maar hij moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in zijn tegenstander. Met enkele tienden van een seconde per ronde werd het gaatje tussen beide Volkswagens groter, terwijl de bedreiging achter Dik wegviel nadat Marcel Nooren (BMW 123d Coupé) vanwege een valse start een drive through penalty moest inlossen.

De Groot ging na de pitstop en rijderswissel verder waar Morien gebleven was. Even moest hij opletten dat Rob Severs hem niet zou inhalen. Na de stop was de rijder met de BMW 320d namelijk doorgestoten naar plaats twee. Tegelijkertijd keek Dik in zijn spiegels naar een aanvallende Maik Barten, die het stuur van Marcel Nooren had overgenomen. De KNAF Talent First-rijder hoopte nog het podium te bereiken, maar hij moest zich inhouden doordat de wedstrijd werd geneutraliseerd. Vanwege de invallende duisternis voerde de safety car het veld aan en werd de race na een paar ronden voortijdig beëindigd.

%u201CEindelijk weer een overwinning en dat werd tijd%u201D, vindt Morien. De basis van het succes legde hij bij de start, om vervolgens constante rondetijden neer te zetten. %u201COp de start was niets aan te merken. Jeroen kwam na de eerste ronde voorbij toen ik liftte, want omdat het scherm dat de rondetijden doorgeeft het niet deed, wist ik niet of ik onder de richttijd zou duiken. Uiteindelijk heb ik het Jeroen niet al te moeilijk gemaakt, want hij moest kampioen worden. En dat feestje wilde ik niet verpestten, want dat had ik vorig jaar al gedaan%u201D, lachte de titelverdediger.

De Groot nam het stuur over van Morien en finishte in het donker. %u201CHet was best leuk om te rijden bij zonsondergang. Ik vond het jammer dat we eerder werden afgevlagd, want het lukte me nog wel om mijn weg te vinden. Het circuit van Zandvoort ken ik onderhand wel uit mijn hoofd%u201D, aldus De Groot, die in zijn laatste snelle ronde nog onder de richttijd terecht kwam. %u201CIk pakte nog even de slipstream van de safety car. Gelukkig hadden we onze joker nog niet verspeeld, dus was er niets aan de hand.%u201D

Rob Severs leek aanvankelijk tweede te worden, maar kreeg een tijdstraf voor een tekort durende pitstop. %u201CJammer, want ik was er honderd procent zeker van dat we genoeg tijd hadden stilgestaan%u201D, meent Severs. %u201CHet was een leuke wedstrijd waarin ik snel naar voren kwam. Even hoopte ik Dennis nog te pakken voor de overwinning, maar hij was te snel.%u201D Door zijn straf, die voor dezelfde reden werd opgelegd aan het tweetal Nooren en Barten, werd de equipe Kool en Zumbrink als derde geklasseerd.

Een beetje gespannen begon Jeroen Dik aan zijn finaleweekend, maar dat was nergens voor nodig. %u201CAlles viel op z%u2019n plek%u201D, zegt Dik opgelucht. %u201CIk wilde geen overbodige risico%u2019s nemen, maar toch moest ik hard rijden om niemand te dicht bij me in de buurt te laten komen. Het binnenhalen van de titel geeft een enorm goed gevoel. Maar morgen is er nog een race en dan gaan we er weer volgas tegenaan!%u201D

Morgen volgt om 16:50 uur de laatste race van de Toerwagen Diesel Cup.

Uitslag Formido Finaleraces 2011
Race 1 Toerwagen Diesel Cup:
1. Eq. Morien / De Groot, Volkswagen Golf 5, 35 ronden in 1.18:05,286,
2. Jeroen Dik, Volkswagen Golf 5, op 1,836,
3. Eq. Kool / Zumbrink, BMW 123d, op 3,636,
4. Eq. Baars / Roeleveld, Volvo C30 D5, op 4,544,
5. Eq. van Os / Bouhuys, BMW 320d, op 5,532,
6. Eq. L%u2019Ortye / van Rijswick, BMW 120d, op 6,475,
7. Eq. Den Dekker / Charles, BMW 120d, op 7,877,
8. Eq. Van der Kolk / Fridman, BMW 120d, op 8,770,
9. Renate + Frank Wilschut, BMW 120d, op 9,759,
10. Eq. Nooren / Barten, BMW 123d coupe, op 32,290,
11. Eq. Zwart / Braams, BMW 123d, op 40,513,
12. Rob Severs, BMW 320d, op 40,638,
13. Eq. Kleyheeg / Van der Vossen, BMW 123d, op 1 ronde,
14. Eq. de Kleijn / Cornelissen, BMW 123d, op 6 ronden.

Image

Laatst aangepast door Race Eend op ma 17 okt, 2011 11:11, in totaal 2 keer bewerkt
Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 08:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Van harte gefeliciteerd Jeroen!

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
golfiev5
Full Member
Full Member

Leeftijd: 31
Auto: Jetta
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 09:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

eeen geweldig resultaat. Van harte Jeroen

Waterman Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van golfiev5Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Tim_vr6
Full Member
Full Member

Auto: MK IV 74kw 10-2002 / 81kw 2003.
suriname.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 09:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En gewoon 36 punten verschil tov van nummer 2 Respect
Terwijl de andere rijders veel dichter bij elkaar liggen.

Klappen Gefeliciteerd Jeroen Oke

.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Tim_vr6Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 10:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Goed gedaan jeroen.

Veel team rijden met z'n 2en. Wisselen ze dan tijdens 1 race van plek? Of rijden ze om en om een race?

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Race Eend
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 10:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ze wisselen tijdens de verplichte pitsstop van rijder.
Jeroen blijft in dat geval zitten in de auto, maar moet uiteraard wel de pits in komen.
Omdat hij bijna het hele seizoen op kop gestaan heeft in het klassement, krijgt hij:
- bij de 100 minuten race, een extra 13 seconden* pitstijd
- bij de 50 minuten race 8 seconden* extra 'ere-straf'
* bovenop de standaard straftijd van 130 sec in de 100 min race en uit mijn hoofd gezegd 100 seconden in de 50 min race.

Winnen is dus erg lastig, je zult die extra 13econden en in race 2 de extra 8 seconden 'op de baan' weer terug moeten pakken, maar je mag niet onder de 2 min 5 sec rijden, dus hard inlopen kan je ook niet, want dan krijg je een drive-true. Daarbij moet wel gezegd worden, dat ook de andere teams in de top van het klassement, iets langer stil moeten staan, echter niet zoveel als de nr1.

Vandaag moet er nog 1 race verreden worden, zal te volgen zijn via CPZ.nl, of uiteraard naar zandvoort komen Smile
(race start om 16.50 uur vanmiddag)
http://www.cpz.nl/action/VideoPlayer/

Laatst aangepast door Race Eend op zo 16 okt, 2011 11:28, in totaal 1 keer bewerkt
Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 11:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoeveel vermogen heeft de Golf?

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Race Eend
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 11:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De 2 golfjes mogen volgens het reglement, 220pk hebben, dit wordt regelmatig bij een onafhankelijke testbank getest (Rica). Software moet aan het begin van het seizoen ingeleverd worden en mag niet worden aangepast tijdens het seizoen.

muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 12:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat zijn dat nu voor gekke regels...
als je snel bent krijg je straftijd.
En nog gekker je mag niet te snel een rondje rijden....

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
michael06
Lite Member

Leeftijd: 25

Auto: Seat Ibiza
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 13:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De regels slaan inderdaad nergens op!

Tweeling  Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van michael06Bekijk gebruikers profielStuur PM
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 13:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Race Eend schreef:
De 2 golfjes mogen volgens het reglement, 220pk hebben, dit wordt regelmatig bij een onafhankelijke testbank getest (Rica). Software moet aan het begin van het seizoen ingeleverd worden en mag niet worden aangepast tijdens het seizoen.

Dan kan er aan een 123d niet veel gesleuteld worden......

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 13:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Wat zijn dat nu voor gekke regels...
als je snel bent krijg je straftijd.
En nog gekker je mag niet te snel een rondje rijden....

Wanneer je het met de regels niet eens bent doe je toch gewoon niet mee?
Winnen met bestaande regels is dus een goede prestatie.

Gefeliciteerd
welkom

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 17:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Niet harder mogen als 2.05. Vreemde regel, waar is dan nog het wedstrijdelement? Het maakt het kijken naar de race ook niet duidelijker.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Tinus
Lite Member

Leeftijd: 33

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 22:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vorig jaar net niet, nu wel. Gefeliciteerd!

Boogschutter Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van TinusBekijk gebruikers profielStuur PM
Henno
Full Member
Full Member

Leeftijd: 43
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 23:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Knappe prestatie.

Gefeliciteerd Jeroen, Dieselkoning Aanbid

Mensen die liegen, kunnen de waarheid niet verdragen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

OptiMotor
Eenzet AutomotiveVan der Velden
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a><a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Uw advertentie hier? Mail ons!
JD EngineeringFasttech
VagtechniekDiesel Service
CeltempPaul Versteeg Autos
JosVotrade
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics