Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Fendtgek
Lite Member

Leeftijd: 19

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2011 21:48  Onderwerp:   Verlichting dashboard werkt deels niet meer Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Sinds gisteren heb ik een probleempje met mijn golf 4. De verlichting van de ventilator en het rode lampje van de achterruitverwarming doen niks meer. De gele van de achterruitverwarming trouwens wel.

Verder doet alles het, wijzerplaten, alarmknop verlichting, radio dimt wel.

Ik heb de zekeringen al gecheckt. Ik zag 2 plaatjes staan van dashboardverlichting, maar die zijn beide nog oke.

Iemand enig idee wat de oorzaak is?

Ram Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van FendtgekBekijk gebruikers profielStuur PM
VWim
Lite Member

Auto: VW Golf VI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2011 22:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bolletje kapot, zit achter de knop van de aanjager.

Flink trekken, dat gaat ie los. Met trekken bedoel ik dan ook echt hard trekken...

VerborgenPersoonlijke Gallerij van VWimBekijk gebruikers profielStuur PM
Fendtgek
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2011 22:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En met de knop van de aanjager bedoel je de standenknop neem ik aan, en niet de knop voor de luchtstroom? Oftewel de middelste?

Maar als dat lampje kapot is, hoe kan dan het lichtje van de knop van de achterruitverwarming het ook niet meer doen?

Ram Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van FendtgekBekijk gebruikers profielStuur PM
VWim
Lite Member

Auto: VW Golf VI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2011 23:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De middelste inderdaad.

er is volgens mij 1 bol die verlichting geeft voor de drie draaiknoppen.

Is wel een ini-mini bolletje, maar zou los verkrijgbaar zijn bij de dealer...

VerborgenPersoonlijke Gallerij van VWimBekijk gebruikers profielStuur PM
Fendtgek
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 22:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nou heb er flink aan getrokken, maar hij komt niks. Is eigenlijk ook te klein om er goed grip aan te hebben...

Ik herinner me net dat ik bij het inbouwen van mijn carkit per ongeluk het frontje loshad, dus rond de knoppen. Helpt dat iets? Nu weet ik niet meer hoe ik hem er af krijg..

Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 22:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ben er bang voor dat je een draadje gemold hebt.

Achterruitverwarmingschakelaar heeft een eien lampje (inwendig in de schakelaar)

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Pinguin29
Full Member
Full Member

Leeftijd: 23
Auto: Volkswagen Golf IV
belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2011 23:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het is inderdaad toch de middelste knop deze zit echt wel goed vast, ik heb hem ed laatst met een tang met een doek er tussen losgetrokken, en dan hebk met een klein pincetje het lampje eruit gekregen ....

Weegschaal Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van Pinguin29Bekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
Fendtgek
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2011 20:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik was inderdaad ook al bang voor een kabelbreuk, aangezien er bij de inbouw van de carkit een half jaar terug vrij weinig ruimte voor de kabels was. Het was toen met pijn en moeite terug te krijgen.

Maar goed heb net moed gevat, en de radio en het opbergvakje gedemonteerd, aan de draadjes gerommeld, maar er gebeurde niks. Toen maar het kapje van de knop van de achterruitverwarming erafgehaald, en nu zag ik dat bij het indrukken beide lampjes gaan branden. Als je hem een klein stukje indrukt alleen geel, en later allebei. Ga er dus vanuit dat deze knop vervangen moet worden, is allemaal gesoldeerd dus valt niks aan te repareren.

Toen de raad van pinguin29 opgevolgt, en de knop erafgetrokken. Met een tang ging dit redelijk makkelijk, en toen het lampje eruitgehaald. Deze is wel behoorlijk zwart, dus zal morgen wel een nieuwe halen.

Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2011 23:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

2 klachten in 1 keer opgelost Oke

PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Eenzet AutomotiveFasttech
Van der Velden<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
VagtechniekUw advertentie hier? Mail ons!
Jos
OptiMotor
Diesel Service<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Paul Versteeg AutosJD Engineering
Votrade<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Celtemp

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics