Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
AudiThijs
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 16:19  Onderwerp:   Advies banden keuze Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik moet binnenkort nieuwe banden aanschaffen voor mijn A4 avant 2.0 TDI in de maat 235/45/17.

Er zitten nu VOOR op 2 x Pirelli P zero Rosso (bijna op na 20.000 km) en ACHTER 2 x Conti SC3 en die zaten er al op toen ik de auto kocht 20.000 km geleden. Dus ik weet niet hoe hard die slijten.

Ik zoek een band die goed presteert onder droge en natte omstandigheden. Sneeuw lijkt me altijd een probleem met zomerbanden, nietwaar? Ik hoef geen super plakband, maar een goede verhouding tussen duurzaamheid en prestaties zou fijn zijn. Rol geluid is natuurlijk ook een afweegfactor.

Wat raden jullie aan?

En waar te kopen?

Heb de zoekfunctie gebruikt maar kom er niet uit.

Laatst aangepast door AudiThijs op do 03 nov, 2011 16:25, in totaal 1 keer bewerkt
 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van AudiThijsBekijk gebruikers profielStuur PM
ThijsvdVl
Moderator
Moderator

Auto: Audi A4 Avant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 16:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Michelin PilotSport 3

Daarbij zijn er al vele topics geschreven over banden.....

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van ThijsvdVlBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
AudiThijs
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 16:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

waarom...Smile

zijn er sites waar te testen kan bekijken? Of zijn die tests niet betrouwbaar?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van AudiThijsBekijk gebruikers profielStuur PM
AudiThijs
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 16:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kan jij me dan vertellen hoe ik die dan vindt? Want als ik 'banden' of 'advies banden' krijg ik niet direct een topic wat daar over gaat.

Als je een linkje hebt....graag dan kijk ik daar.

AlexMK4
Lite Member

Auto: Golf MK4 TDI
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 16:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat is je budget?

OfflinePersoonlijke Gallerij van AlexMK4Bekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 17:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Continental Contactsport 3

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
AudiThijs
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 17:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

maar zowel de Conti SC3 & Michelin PS3 zijn toch beide behoorlijke zachte banden, --> dus vrij snel versleten?

Budget is niet leidend, als ik een duurdere band vindt die langer mee gaat en toch goede eigenschappen heeft is dat natuurlijk ook goed.

AudiThijs
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 18:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Waarom niet bijvoorbeeld een michelin Pilot Premacy...?

En wat is nu weer het verschil tussen de Conti SP3 en de SP5????

El Pino
Moderator
Moderator

Leeftijd: 25

Auto: Seat Ibiza 6L
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 19:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Over dit onderwerp zijn net zo veel meningen als dat er banden zijn..

Steenbok  Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van El PinoBekijk gebruikers profielStuur PM
ThijsvdVl
Moderator
Moderator

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 20:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

El Pino schreef:
Over dit onderwerp zijn net zo veel meningen als dat er banden zijn..

Bingo. Kijk is bij de ANWB hebben elk jaar een bandentest gedaan voor zomer en winterbanden.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van ThijsvdVlBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Anil70_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 17
Auto: Jetta 2.0TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 20:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou voor Toyo eens kijken.

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 20:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Anil70_Tdi schreef:
Ik zou voor Toyo eens kijken.

Nee
Zitten zeker onder je step? tong uit
Conti spc 3 is top

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
ThijsvdVl
Moderator
Moderator

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 20:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:
Zitten zeker onder je step? tong uit

In deuk

AudiThijs
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 21:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat denken jullie van de Cinturato P7 235/45 R17 94Y ECOIMPACT BSW?

El Pino
Moderator
Moderator

Leeftijd: 25

Auto: Seat Ibiza 6L
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2011 21:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoe?

Steenbok  Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van El PinoBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

OptiMotorVotrade
VagtechniekDiesel Service
Jos<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Eenzet AutomotiveJD Engineering
Paul Versteeg Autos<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Uw advertentie hier? Mail ons!Celtemp
Fasttech
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Van der Velden

© TDI Club Nederland 2008