Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2012 20:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Had ze met 26d km alle 4 kaal volgens mij.

Setje voorbanden op de caddy gaan ook geen 18d km mee. Toyo R1

Als je het te hard vind gaan dan moet je je rijstijl aanpassen of Wanli banden kopen.

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Fullhouse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2012 21:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

25K incl de reis naar Turkije..nog 2 mm..maar er liggen nu winterbandjes om tong uit

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Anil70_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 17
Auto: Jetta 2.0TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2012 00:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Conti premium contact, met voor zo goed als nieuw en achter ruim 5mm profiel waren na 60000km totaal versleten inclusief een retourtje naar Turkije.

Moet wel zeggen dat we ze in juni onder de auto hadden gegooid en in december waren ze op...

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2012 09:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Boy_c_1990 schreef:
Nog even de discussie aanslingeren... Iedereen is hier helemaal wild van de CSC3, maar ik vind ze erg hard slijten als ik eerlijk ben... Nog geen 20k weg en nog maar 4,5 mm over ?

Dat klopt, de voorbanden van mij hebben nog 3mm profieldiepte aan de passagierszijde en 4mm profieldiepte aan de rijderszijde na 20dkm. Dan vraag ik er ook wel wat van, dus zo gek is het nog niet. De banden achter zitten op 6mm, dus die kunnen nog aardig wat kilometers maken. De hoge slijtage komt wellicht ook omdat de band het allemaal erg makkelijk aan kan en je er al snel meer van vraagt dan je doorhebt.

Het 'snel' slijten is niet fijn voor de portomonee, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de kwaliteit op nat wegdek. Ik heb de winterbanden nog niet gemonteerd en ben daar maar al te blij mee, want de grip in regen is nog steeds erg goed ondanks de 3 en 4 mm profieldiepte.

Ondanks dat de SC3 aan de achterzijde nog lang niet op zijn, wil ik binnenkort graag de SC5 aan de voorzijde monteren (hou niet zo van verschillende gemonteerde banden), ben benieuwd hoe die bevalt.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
AudiThijs
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2012 12:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Even aan aanverwante vraag: Pirelli heeft 2 varianten van de P7 cinturato, namelijk een 'normale band' en eentje met een 'seal inside' technologie.

Heeft iemand hier ervaring mee? of kan er iets zinnigs over zeggen?

Let wel, deze seal inside is NIET hetzelfde als RUNFLAT.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van AudiThijsBekijk gebruikers profielStuur PM
Boy_c_1990
Lite Member

Leeftijd: 21
Auto: Golf IV 85kw AUT.
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2012 14:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Grip hebben ze wel, dat zeker. Ik rij zelf op Vredestein Snowtrac winterbanden en die vallen ook niks tegen qua grip in de regen Smile

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van Boy_c_1990Bekijk gebruikers profielStuur PM
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2012 17:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Boy_c_1990 schreef:
Grip hebben ze wel, dat zeker. Ik rij zelf op Vredestein Snowtrac winterbanden en die vallen ook niks tegen qua grip in de regen Smile

De snowtrac heb ik ook en die bevallen goed, maar kunnen niet tippen aan de grip van de sc3. Met name in bochten en remmen merk je het verschil.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
H@ns
Full Member
Full Member

Auto: Audi A4 2.7 TDI, A2 1.2 TDI en VW Lupo 3L 1.2 TDI (2x)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2012 11:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Winter: Dunlop Wintersport 3D
Zomer: Goodyear Eagle F1 Asymmetrical

Audi A4 Avant 2.7 TDI multitronic Audi A2 1.2 TDI VW Lupo 3L 1.2 TDI
VDCS v11.11

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van H@nsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 apr, 2012 20:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Toyo vind ik best wel een goede band.

Hoe kan een mening toch veranderen.
Net 2 week weer op de toyo's . En nu valt me toch grip bij nat wegdek tegen.
Of zit er nu zoveel troep in de weg dat daarom ik het gevoel heb minder grip te hebben dan ik wil?

En wat doet een hogere bandenspanning met nat wegdek? Mijn banden staan op ong 2.7bar.

zijn toyo proxes t1 sport.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Henno
Full Member
Full Member

Leeftijd: 43
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 apr, 2012 20:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Hoe kan een mening toch veranderen.
Net 2 week weer op de toyo's . En nu valt me toch grip bij nat wegdek tegen.
Of zit er nu zoveel troep in de weg dat daarom ik het gevoel heb minder grip te hebben dan ik wil?

En wat doet een hogere bandenspanning met nat wegdek? Mijn banden staan op ong 2.7bar.

zijn toyo proxes t1 sport.

Je bent gewoon eigenwijs...... tong uit , maar wel eerlijk.

Mensen die liegen, kunnen de waarheid niet verdragen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
muurman
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 apr, 2012 21:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Henno schreef:
Je bent gewoon eigenwijs...... tong uit , maar wel eerlijk.

Meerdere testen geven gewoon aan dat ze goed zijn op nat.
Maar denk dat de testen wellicht niet representatieve zijn voor mijn rijstijl?

Maar is met nat wegdek wellicht een iets lagere bandenspanning niet beter?

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Luftwaffe
Full Member
Full Member

Leeftijd: 27
Auto: Golf IV 1.9TDI Pacific
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 apr, 2012 23:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Op advies van Jos heb ik Michelin Primacy HP eronder.

Voorheen heb ik een tijdje op Hankooks Evo's v12 gehad in maat 18". Afgezien van het feit dat ik 18" waardeloos vond rijden.....hebben de Michelins veel meer grip naar mijn idee. verder een mooie stille band met een goede slijtvastheid. Kon ik van de Hankooks niet zeggen, meer deze hadden ook een soort V-profiel...

Het gaat niet om de eindbestemming maar om de reis erna toe;)
AXR + VB = 203pk / 421Nm

Ram Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van LuftwaffeBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: za 21 apr, 2012 10:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn GTD staat vanaf aflevering op SC2, de nieuwe versie. Moet eerlijk bekennen dat ze heel sportief sturen, en stukken stiller zijn dan de vorige series...... En dat uit de mond van een SC3 fan....... Schaam

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos_br
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2012 11:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:
...... En dat uit de mond van een SC3 fan....... Schaam

....die de volgende keer eens de SC5 moet proberen..........

Jos. Oke

uit de mond van iemand die altijd op Conti heeft lopen schelden (voor de SC3 dan)

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
muurman
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2012 13:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jos_br schreef:

uit de mond van iemand die altijd op Conti heeft lopen schelden (voor de SC3 dan)

Straks word je nog falken en wanli liefhebber Grijns

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Jos<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
CeltempOptiMotor
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>Van der Velden
VagtechniekPaul Versteeg Autos
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Eenzet AutomotiveDiesel Service
Fasttech
VotradeJD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008