Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2011 21:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Die linkse hork van Groen Links, Femke Halsema, kart er rustig op los door onze hoofdstad in een vervuilende ouwe rot Benz,met een kenteken uit 2007.
En geen euro wegenbelasting betalen.Fatsoensrakkert...... Ziek

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Boy_c_1990
Lite Member

Leeftijd: 21
Auto: Golf IV 85kw AUT.
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 24 nov, 2011 04:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat zijn ergste hypocrieten... Lekker opzouten met die ouwe meuk, al schapen rijden altijd in de weg voor mensen die wel de hoofdprijs betalen om de weg op te mogen. Alleen hobbymatig gebruik en voor de rest in een extra dure milieu wegenbelasting categorie maken. Moet je dan is op letten hoeveel liefhebbers er dan nog zijn voor die roestende roetbakken. Grijns

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van Boy_c_1990Bekijk gebruikers profielStuur PM
MarcelV
Lite Member

Leeftijd: 29
Auto: VW Golf IV
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2011 15:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik snap niet dat er voor dit soort wetten geen EU norm is.
In bijvoorbeeld Duitsland kent men geen wegenbelasting,
daar zit er een accijns in de brandstof, in mijn ogen de meest effectieve en
eenvoudigste methode om de gebruiker te laten betalen.
Geen gedoe met belasting naar vermogen (Belgie / Frankrijk) of gewicht / CO2 (Nederland).

Helaas is het hier weer driedubbel 1. accijns 2. belasting over accijns en wegenbelasting.

Ik rij heb zelf ook een uit DE geimporteerde Golf 2 diesel, puur omdat ik geen
€ 200,- MRB in de maand wil betalen voor 2 tweedehands Golfjes oid.
Maar happy voel ik me niet op een tweebaans autoweg zonder ABS, kreukelzone of Airbags in een > 25 jaar oud Golfje.

Marcel

Leeuw  Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van MarcelVBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
birdy
Lite Member

Leeftijd: 48
Auto: VW Golf VI 1.6 TDI Comfortline
germany.gif
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2011 16:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
In bijvoorbeeld Duitsland kent men geen wegenbelasting,
daar zit er een accijns in de brandstof, in mijn ogen de meest effectieve en
eenvoudigste methode om de gebruiker te laten betalen.
Geen gedoe met belasting naar vermogen (Belgie / Frankrijk) of gewicht / CO2 (Nederland).

Wel eens van "KFZ-steuer" (=auto-belasting) gehoord?

Nou hoor je mij niet klagen over de hoogte van deze belasting (152,- EUR/jaar voor een Golf 6 1.6 TDI) maar de bewering dat men in Duitsland geen wegenbelasting kent klopt niet.

Deze belasting is gebaseerd op milieu-klasse (EUROx), CO2 uitstoot en cilinderinhoud van de auto.

Bert

Image

Stier Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van birdyBekijk gebruikers profielStuur PM
WSB Heerenveen
Full Member
Full Member

Leeftijd: 45
Auto: Golf variant TDiOettinger ,Caddy 1.9 SDi ,Lupo.1.4 L T5 gp 2.0 cr TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 26 nov, 2011 12:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

birdy schreef:
Wel eens van "KFZ-steuer" (=auto-belasting) gehoord?

Nou hoor je mij niet klagen over de hoogte van deze belasting (152,- EUR/jaar voor een Golf 6 1.6 TDI) maar de bewering dat men in Duitsland geen wegenbelasting kent klopt niet.

Deze belasting is gebaseerd op milieu-klasse (EUROx), CO2 uitstoot en cilinderinhoud van de auto.

En toch vind ik dat duitse wegenbelastingsysteem beter Denk

Zwaai

Groetjes John en Jort Kelder

Kreeft Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van WSB HeerenveenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
NH-TDI
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 26 nov, 2011 14:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat is er beter in Duitsland? Dat je voor een Polo/A3/A4/A6 (allen met 1.9 TDI motor) evenveel betaald per maand? Gewicht (en verschil tussen benzine en diesel is (redelijk) rechtvaardig. Op basis van km per jaar is nog rechtvaardiger, maar hoe te controleren?
Maar wat betreft de regeling met oude auto's op Neerlands wegen. Stoppen met de invoer van 'oude' Mercedessen, volvo's (of welk merk dan ook). Oude hokken met oude motorren die vervuilender zijn dan welke nieuwe auto ook. Op oude auto's is de term 'milieu', een term die tegenwoordig bij alle producten die je koopt wel gekoppeld lijkt te zijn, ver te zoeken. Te zot voor woorden.... Echter, de regel is er en zoals ie hier is beschreven blijft hij er ook. Er zullen mensen zijn die op basis van deze regels een auto kopen. Daar kun je weinig tegenin brengen. Net zo goed als dat je een auto koopt die wegenbelasting vrij is, ook daar heb je een keuze voor.

OfflinePersoonlijke Gallerij van NH-TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekVan der Velden
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Uw advertentie hier? Mail ons!Votrade
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Jos
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>Celtemp
OptiMotor
Eenzet AutomotiveDiesel Service
JD EngineeringPaul Versteeg Autos
Fasttech