Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
tonni
Lite Member

Leeftijd: 39

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 03 dec, 2011 14:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De Golf is van eind 2005 dus ik heb sowieso niet de verplichting voor automatische hoogteregeling of koplampsproeiers.

Ram Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van tonniBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
snitser
Lite Member

Leeftijd: 27

canada.gif
BerichtGeplaatst: za 03 dec, 2011 14:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

onzin die sproeiers,.je kan er beter 1x in de week een doekje langs halen...

Ram Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van snitserBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: za 03 dec, 2011 14:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

snitser schreef:
onzin die sproeiers,.je kan er beter 1x in de week een doekje langs halen...

+1.....en ze sproeien de hele boel onder........

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
El Pino
Moderator
Moderator

Leeftijd: 25

Auto: Seat Ibiza 6L
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 03 dec, 2011 23:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik las laatst een berichtje dat de regelgeving rondom xenon op een auto van bouwjaar 2007 of jonger weer aangepast word. Had iets met de lichtsterkte te maken.

Steenbok  Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van El PinoBekijk gebruikers profielStuur PM
tonni
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2011 01:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb de koplampen binnen, deze zijn helemaal compleet.
De kufatec adapters zijn ook aanwezig.
Ik heb alles bestudeerd en nog wat rond geneusd, en blijkbaar zit er in de koplampen zowel een statische bochtverlichting als meedraaiende functie.

Etka geeft daar een stuurapparaat voor aan (5M0907357 (C)), maar ik heb nog nergens kunnen vinden waar deze op aangesloten komt of waar ik de draadboom hiervoor kan krijgen (kufatec heeft hem er niet tussen staan..)

De lampen zitten dusdanig in elkaar dat ik me er niet eens aan wil wagen om ze om te bouwen naar handmatige hoogteregeling dus ik ga toch voor de aLWR set van kufatec.
Volgens mij wordt namelijk zowel de aLWR als de dim/grootlicht functie door dezefde stelmotor verzorgd?

Heeft iemand beschikking over de kennis en/of de schema's die er voor nodig zijn om dit volledig werkend te maken, of dit misschien zelf al eens gedaan?
De hulp zou zeer welkom zijn en gewaardeerd worden!

Ik vond wel een ouder topic waarin dit in een touran is ingebouwd maar daar werd er helaas ook niet veel verder op ingegaan..
Touran heeft toch ook meedraaiende koplampen bij Xenon?

Ram Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van tonniBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Passat 3C
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2011 09:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je hoeft niks apart aan te sluiten. Als je de alwr set besteld zitten daar de goede kabels bij, dan werkt alles.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Golfpluz
Lite Member

Leeftijd: 34
Auto: Golf Plus
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2011 14:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ola

Voor handmatige hoogteverstelling hoef je toch niets om te bouwen? Zit een stelschroef op in de vorm van een inbusschroefje.

greetz

Tweeling Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van GolfpluzBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
tonni
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2012 03:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ja dat is voor handmatig afstellen, dat is natuurlijk heel iets anders als de hoogte handmatig regelen met het rolwieltje bij de lichtschakelaar..

Weet iemand eigenlijk wat er origineel voor rolwieltje in zit als je origineel xenon hebt?
Op Etka krijg ik er niet veel info uit en een real life voorbeeld heb ik ook niet.
Zit er dan alleen een dimmer rolwieltje in in plaats van de dubbele?

Ik heb mijn nieuwe boordnetmodule ook binnen, het is een 3C0 937 049 AJ (30 Byte) geworden.
Deze zal ik er dit weekend eens in gaan zetten en coderen.
Dan trek ik de twee draden voor de bi-xenon die naar de adapters gaan ook meteen maar even door naar de motorruimte.

Daarna ga ik de lampjes maar eens testen, en de ALWR doe ik dan later wel een keer want die wil ik eigenlijk toch wel werkend hebben, gezien dit ook meteen de meedraaiende koplampen (AFS?) zal bedienen blijkbaar.

Ik ben alleen benieuwd naar de statische variant bochtenverlichting. Wordt deze nou ook door de AFS module gestuurd of werkt deze meteen al...

Ik laat me verrassen.

150PKaatje
Full Member
Full Member

Leeftijd: 37
Auto: Volkswagen Caddy type 3 2.0 TDI DSG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2012 09:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:
+1.....en ze sproeien de hele boel onder........

Ik heb een hekel aan die sproeiers en zeker bij een zwarte auto.
1x sproeien en heel de neus heeft strepen op de lak van die zooi.
Tevens is ook je ruitenwisserreservoir sneller leeg.
Ik heb dus ook het relais eruit getrokken.

Waterman Geslacht:Vrouw Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van 150PKaatjeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Passat 3C
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2012 16:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

150PKaatje schreef:
Ik heb dus ook het relais eruit getrokken.

Welk relais?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
150PKaatje
Full Member
Full Member

Leeftijd: 37
Auto: Volkswagen Caddy type 3 2.0 TDI DSG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2012 18:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lucas schreef:
Welk relais?

Huil Ahum............................. van de brandstofpomp Huil

Waterman Geslacht:Vrouw Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van 150PKaatjeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
tonni
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2012 02:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bedankt voor deze waardevolle toevoegingen in dit topic, kan ik echt wat mee...

tonni
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2012 22:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vandaag dan eindelijk de tijd genomen om de module om te wisselen, de twee draadjes naar de koplampen te trekken, de module te coderen en de koplampen in te bouwen.
Het coderen was even via trial and error dingetjes proberen maar het is gelukt en de lampen werken. (dim- en grootlicht, stadslicht en richtingaanwijzers, nog geen meedraaiende koplampen of auto. hoogteregeling)
Nu alleen nog ergens proberen uit te vinden of de statische bochtverlichting
al wel zou kunnen werken of dat deze ook pas werkt na het inbouwen van de AFS.

EDIT: alle instellingen MBT bochtenverlichting geprobeerd maar dat werkt dus blijkbaar ook alleen via de AFS module.

Anil70_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 17
Auto: Jetta 2.0TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 01:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
Weet iemand eigenlijk wat er origineel voor rolwieltje in zit als je origineel xenon hebt?
Op Etka krijg ik er niet veel info uit en een real life voorbeeld heb ik ook niet.
Zit er dan alleen een dimmer rolwieltje in in plaats van de dubbele?

Origineel fabrieksaf xenon heeft geen rolwieltje. Alleen een rolwieltje voor je dimmer. In iedergeval dit zit zo bij de Jetta. Zal vast niet anders zijn in een Golf Plus.

Wil je een paar foto's schieten van het resultaat?

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
tonni
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 14:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bedankt voor je reactie, dan zal ik daarvoor het geschikte onderdeel ook even bestellen.

Ik zal nog even foto's maken van de Golf. Ik ben in elk geval al erg te spreken over de lichtopbrengst, een mooie volle bundel. Voor het gevoel zelfs iets mooier als bij de Audi.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
JD EngineeringCeltemp
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a><a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
JosVotrade
OptiMotorPaul Versteeg Autos
VagtechniekDiesel Service
FasttechEenzet Automotive
Van der Velden

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics