Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
benjamin
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 25 dec, 2011 21:58  Onderwerp:   BKC tunen? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn broer heeft een Leon 1p (bouwjaar 2006), het gaat om een BKC motor (103pk).

Ik heb nu een tijdje proberen opzoeken tot welk vermogen hij vrij makkelijk te tunen valt maar over de BKC is er niet veel te lezen precies, vandaar mijn vraag.
Liefst zou hij meteen naar 180-200pk gaan.

Er staat een gt1646v op, kan er een gt1749vb op?
Tot hoeveel vermogen zijn de originele injectoren goed, en welke zijn beter?
en de derde vraag, wat met het massavliegwiel en de koppeling?

Ik hoop dat de vragen niet te snel door de bocht zijn!

Greetz, Benjamin

OfflinePersoonlijke Gallerij van benjaminBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Jos_br
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 25 dec, 2011 22:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

200pk is goed mogelijk incl. een gemodificeerd koppeling/vliegwiel.

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Speek
www.gerritspeek.nl/vag-com
www.gerritspeek.nl/vag-com

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 25 dec, 2011 22:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Van 103pk naar 200pk?
Lees dit
En/of neem een hele dikke portemonnee mee.
Veel verstandiger is het om die duizenden euro's te besteden aan een andere TDI. Een 140pk bv.

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
denbosse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 24

belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 25 dec, 2011 22:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

is het niet 103 KW , 140pk ?

Leeuw Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van denbosseBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: zo 25 dec, 2011 22:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

denbosse schreef:
is het niet 103 KW , 140pk ?
Volgens de wiki niet

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
davy
Lite Member

Leeftijd: 32
Auto: volkswagen bora ajm
belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 10:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kan, maar voor 200pk moet er buiten een andere koppeling ook nog andere verstuivers in. Ook zou ik een andere MAP sensor plaatsen omdat je te kort bij het max meet gebied van de originele MAP sensor komt.

De verstuivers van een ARL/ASZ/AVF passen gewoon in de BKC.

GT1749VB doet wel 200pk, maar meer zou ik er niet van verwachten.

Kreeft  Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van davyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 12:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als de turbo nog gekocht moet kun je ook voor een turbo gaan die iets meer aan kan.
Is ook beetje wat mag het kosten.
Als de leon gewoon een nette auto is en er nog jaren meegereden gaat worden is het wel de moeite. Hij weet nu wel wat hij heeft. Koop je een nieuwe dan moet je maar weer zien wat je koopt.
Voor hetzelfde geld spendeer je bv 4000,- voor kopen andere auto. En komt er daarna xxxx,- bij voor nieuwe koppeling en vliegwiel die bv gaar blijkt.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Geert2010
Lite Member

Auto: Volkswagen Polo
blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 13:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

en vooral keihard volhouden dat die vent in z'n Porsche z'n best doet.....

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van Geert2010Bekijk gebruikers profielStuur PM
f.boomkamp
Lite Member

Leeftijd: 37
Auto: Audi A4 Avant 96kW
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 13:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Geert2010 schreef:
en vooral keihard volhouden dat die vent in z'n Porsche z'n best doet.....

Ja, want die heeft al een nieuwe koppeling Duizel Duizel

Frank

Leeuw Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van f.boomkampBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

OptiMotorPaul Versteeg Autos
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Eenzet Automotive
FasttechVan der Velden
Diesel Service<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Jos<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
JD EngineeringCeltemp
Votrade
Uw advertentie hier? Mail ons!Vagtechniek

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics