Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Kaantjee
Lite Member

Leeftijd: 21

turkey.gif
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 20:40  Onderwerp:   Golf MK2 met MK3 1.9 TDI AFN motor Tunen.. Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dag mede Dieselaars..

Ik heb een Golf Mk3 GT TDI 110PK AFN motor in mijn Golf Mk2 liggen.

Opzich is 110PK @ 1050KG (met volle tank) wel okee, maar het mag nou wel wat meer en al zeker nou ik -denk- dat mijn verstuivers niet meer 100% zijn en mijn turbo op sterven ligt.. (overdrukt vaak richting de 1,6 bar voor een poos dus geen piek) en de ene keer draait ie net geen 1 bar..? tong uit

Ook stationair draait ie de ene keer super zachtjes en de andere keer ruw (maar stationair niet schommelend ofzo).

in iedergeval, gelijk beide vervangen door een upgrade exeplaar, chip er bij en +/- 170PK?

Passen de Verstuivers van een 2.5TDI ACV Transporter plug&play op een 1.9 AFN en hoeveel vermogen winst kan ik hier uit halen?
http://link.marktplaats.nl/509935937

EN

Past een GT1749VA Turbo zonder enige aanpassing plug&play op de spruitstuk van mijn AFN blok?
http://link.marktplaats.nl/514976225

Thanks alvast,
Kaan D.

De huidige mods zijn:
Half open luchtfilter (zo'n autostyle ding)
Custom uitlaatlijn van FK vanaf de kat
FMIC (+/- 60cm x 30cm)
Turbodrukmeter
EGR afgedopt

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van KaantjeeBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 21:04  Onderwerp:   Re: Golf MK2 met MK3 1.9 TDI AFN motor Tunen.. Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat was nou de reden van de noodloop ? Denk

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 21:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

acv verstuivers zijn kleiner dan die van een afn
va turbo is een mooie upgrade samen met pp764 of race520
als je dan toch een andere turbo monteerd zou je ook overwegen 1 te pakken van een 170pk audi a4, deze is ook plug en play, en samen met race520 kun je dan zon 190-210pk halen

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 23:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

190-210pk vraagt ook een sterkere koppeling?

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Kaantjee
Lite Member

turkey.gif
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2011 15:09  Onderwerp:   Re: Golf MK2 met MK3 1.9 TDI AFN motor Tunen.. Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Oxidatie in de stekker van de N75 klep waardoor de kabel er uit viel toen ik de N75 wou vervangen, nieuwe stekkertje er op gezet.

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van KaantjeeBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Kaantjee
Lite Member

turkey.gif
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2011 15:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

fedde schreef:
acv verstuivers zijn kleiner dan die van een afn
va turbo is een mooie upgrade samen met pp764 of race520
als je dan toch een andere turbo monteerd zou je ook overwegen 1 te pakken van een 170pk audi a4, deze is ook plug en play, en samen met race520 kun je dan zon 190-210pk halen
Kunnen mijn internals dat wel aan? Mijn Zuigers, drijfstangen, kleppen en koppakking? Wat is de Turbocode dan van de 170PK A4? Dan kan ik toch gelijk voor zo iets kijken Heel blij

En waar vind ik de pp764/Race 520 verstuivers en hoeveel mag zo iets kosten?

Hoe zit het dan met het verbruik als ik rustig rij? Zal het echt veel omhooggaan? (na een fatsoenlijke chip natuurlijk)

De koppeling wordt ook geüpgraded vanzelfsprekend.. het moet uiteindelijk nog altijd een Daily blijven.. Knipoog

Adviezen?

muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 13:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als je een dergelijke setup wilt dan kun je het beste prijsopgave vragen bij een tuner. Wil je prijzen van losse componenten... Google is je vriend.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Nynie
Lite Member

Leeftijd: 31

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 16:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Alles nieuw zal rond de 2250 euro liggen.. dus turbo, verstuivers etc. Complete pakket. Dat is de prijsopgave die ik toen heb gehad. FMIC heb ik dan al.. Ow koppeling zat daar niet bij geloof ik.

Zo'n setup wil ik ook mee gaan rijden, maar moet eerst even doorsparen Knipoog

Weegschaal Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van NynieBekijk gebruikers profielStuur PM
Kaantjee
Lite Member

turkey.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 16:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik wil gewoon de type nummers e.d. weten van de Turbo's wat allemaal plug&play zijn op de uitlaatspruitstuk van mijn AFN, zowiezo doe ik alles zelf, kopen, demonteren, monteren etc.. Nadat alles opgebouwd is wil ik richting de Tuner toe (JD of VVT) om daar een chip op maat te nemen..

Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer, en zie zo veel turbo's om me heen dat ik de draad kwijt ben, 170PK TDI turbo is toch een 2.0 BRD turbo of niet? Wat is daar de Typenummer/type benaming van?

En Race520 zijn de grootste nozzles wat er zijn voor de AFN?

Hoeveel vermogen zal ik hiermee zal behalen met de originele internals?

Hoe zou het met het verbruik zijn als ik gewoon rustig rij?

Thanks.

Na nieuwjaar ga ik er gelijk mee aan de slag, Heel blij

fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 16:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

met normaal rijgedrag is het verbruik niet veel anders dan nu, spreek je het vermogen een keer aan dan word het hard anders

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Kaantjee
Lite Member

turkey.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 16:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

fedde schreef:
met normaal rijgedrag is het verbruik niet veel anders dan nu, spreek je het vermogen een keer aan dan word het hard anders

Dan Tuning there is.. Maar nogmaals: Welke type turbo's passen er plug&play op mijn uitlaatspruitstuk?

Of enige Marktplaats/Ebay voorbeelden? Zodat ik weet waar ik zelf na moet zoeken?

Kaantjee
Lite Member

turkey.gif
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2012 02:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Okee, de onderdelen zijn zo goed als gevonden via via van een 170PK A4 TDI (lag ergens stof te happen ergens in een hoekje van een bekende garage waar ik altijd kom) en de nozzles die wil ik nog kopen, maar stel ik monteer alles. De verstuivers en de Turbo, wat gebeurt er als ik zonder een chip op maat er mee zou rijden?

En ik heb een turbodruk meter aan boord, wat is de max. druk wat mijn blok eigenlijk kan verdragen? Want ik zit gemiddeld op tussen de 1,2 en 1,5 bar..? Soms wel een piek op 1,6 bar.. dat lijkt me niet zo gezond eigenlijk of wel..? Mrgreen

Race Eend
Lite Member

Leeftijd: 27
Auto: Ibiza 6L 1.9 TDI ASZ
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2012 12:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het blok kan wel 2 bar overdruk hebben, het is meer de turbo die het niet kan (druk zegt niet zoveel, een grote turbo op 2 bar of een kleine turbo op 2 bar is heel wat anders). Een 170pk turbo zal onder de 2 bar overdruk blijven.

Je kunt er gewoon mee rijden, maar doe even rustig aan.

Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Kaantjee
Lite Member

turkey.gif
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 15:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kan ik R520 verstuivers er op pleuren en zonder chip/andere turbo er mee rijden..? (+/- 1-1,5 maand lang?)..

VWim
Lite Member

Auto: VW Golf VI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 17:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

pleur jij ze er maar eens lekker op Help

VerborgenPersoonlijke Gallerij van VWimBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Eenzet Automotive
Fasttech<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Paul Versteeg AutosCeltemp
Uw advertentie hier? Mail ons!Vagtechniek
Van der VeldenJD Engineering
Diesel Service
Votrade<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
JosOptiMotor