Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
TDI passat TDI
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: Vw Passat 3c
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 14:10  Onderwerp:   passat 1.9 met bkc motor, Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo,

Ik ben op zoek naar wat meer pk'tjes mijn auto is al gechipt door vag-techniek, bevalt me allemaal zeer goed maar het is hem nog niet helemaal, ik hoef geen honderden pk's te hebben maar zo rond de 170 pk lijkt me wel netjes.
tot nu toe is de EGR dicht en weggeschreven een versterkte sachs koppeling van JB autoservice erin gemonteerd en gechipt. wat zou ik nog kunnen doen?

bedankt alvast

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI passat TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Retcod
Lite Member

Auto: Volkswagen Passat Variant BlueMotion Comfortline
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 14:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Op hoeveel zit je nu dan?

Volgens mij had je trouwens beter eerst kunnen bedenken waar je ongeveer uit had willen komen qua vermogen. Als je nu nog verdere aanpassingen zoals een andere turbo en/of verstuivers gaat doen moet de software ook opnieuw aangepast worden.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van RetcodBekijk gebruikers profielStuur PM
anielg
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 15:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

BKC is toch 140pk? Kom je met standaard chip niet boven de 170PK dan? Vreemd...

OfflinePersoonlijke Gallerij van anielgBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
birdy
Lite Member

Leeftijd: 48
Auto: VW Golf VI 1.6 TDI Comfortline
germany.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 15:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://wiki.tdiclub.nl/BKC

Standaard 105pk dus.

Bert

Image

Stier Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van birdyBekijk gebruikers profielStuur PM
anielg
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 16:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Oeps, in dat geval kun je er een VB turbootje voor +/- 170PK. Verstuivertjes redden het nog wel. Wel software erop aanpassen alleen.

Ik zou het persoonlijk (gezien de investering) zo laten. ~145pk is geen straf. Of anders meteen doorgaan met ook de verstuivers erbij voor echt verschil met wat je nu hebt.

OfflinePersoonlijke Gallerij van anielgBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Fullhouse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 16:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als er ARL verstuivers in kunnen icm met een VB turbo, ga je zo richting de 180 pk.

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
TDI passat TDI
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 16:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@Retcod Ja ik was er al achter gekomen dat ik dan mijn software er weer voor moet aanpassen, dat is dan maar de pech die ik heb en is weer een leer momentje. @Aniel en de 140 pk is zeker geen straf nee, maar het is het nog niet helemaal, aangezien dat ik mijn auto al deels heb aangepast qua koppeling en dergelijke zou ik er best meer vermogen in kennen gooien.
@Fullhouse weet jij misschien wat een VB turbo kost en weet je zeker dat deze op een BKC motor past, ik was ook nog op zoek naar een downpipe maar deze kan ik nergens vinden op internet.

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI passat TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Fullhouse
Full Member
Full Member

Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 17:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Een nieuwe bij de dealer ben je ong 1200 euro kwijt.

Je kan beter een gebruikte VB zoeken..

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 21:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Retcod schreef:
Op hoeveel zit je nu dan?

Volgens mij had je trouwens beter eerst kunnen bedenken waar je ongeveer uit had willen komen qua vermogen. Als je nu nog verdere aanpassingen zoals een andere turbo en/of verstuivers gaat doen moet de software ook opnieuw aangepast worden.

Helemaal waar. Maar daar komen jos en hij vast wel uit.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 21:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Helemaal waar. Maar daar komen jos en hij vast wel uit.

Wel grappig dat jij als enigste weet dat de TS met Jos contact heeft gehad. De TS is zelf nog niet over Jos begonnen nl. Denk

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Iwan
Lite Member

Auto: SEAT IBIZA
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 22:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

R@lph schreef:
Wel grappig dat jij als enigste weet dat de TS met Jos contact heeft gehad. De TS is zelf nog niet over Jos begonnen nl. Denk

Maakt toch niet zoveel uit ralph, ik weet ook wel eens van zaken af die johan regelt.

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van IwanBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 22:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Iwan schreef:
Maakt toch niet zoveel uit ralph, ik weet ook wel eens van zaken af die johan regelt.

Dat zal best maar we hoeven toch niet voor iemand zn beurt te praten of wel?

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Iwan
Lite Member

Auto: SEAT IBIZA
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 22:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

R@lph schreef:
Dat zal best maar we hoeven toch niet voor iemand zn beurt te praten of wel?

Je heb gelijk, ik ga weer even plaatjes kijken In deuk

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van IwanBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 22:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Iwan schreef:
Je heb gelijk, ik ga weer even plaatjes kijken In deuk

tong uit

TDI passat TDI
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 22:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Idd ik zou er best uit komen samen met jos, alleen de afstand van zeeland naar het hoge noorden is best een eindje ik weet het namelijk omdat ik daar de versterkte sachs koppeling heb gehaald.

Hebben juillie ervaring met gebruikte VB turbo's en zo ja waar hebben jullie deze dan vandaan?

bedankt voor alle reactie's jongens Proost

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Eenzet Automotive<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
JD EngineeringPaul Versteeg Autos
Votrade
Diesel ServiceCeltemp
FasttechJos
Vagtechniek<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Uw advertentie hier? Mail ons!OptiMotor
Van der Velden<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics