Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Luke-san
Lite Member

Auto: 2008 Jetta
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 19:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat verschil in geluid is vreemd. Het is om te bitn**ken dBA (kleine d en de rest hoofdletters).
Ik neem aan dat die 4,86l/100km het gemiddelde is?

Persoonlijk had ik een andere test gedaan om het verbruik te checken. Op het zelfde stuk weg cruise control aan en voor en na meten, dit over een paar weken tijd om zo wind, temp etc te minimaliseren.
Eigenlijk zou je het in een bedrijfswagen van iemand anders moeten gebruiken zonder dat deze ervan op de hoogte is, dan past deze zijn rijstijl al vast niet aan.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Luke-sanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 19:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jos_br schreef:
Ik vindt het verschil in DB erg groot.

Jos.

3 dB minder = halvering in geluid Denk

PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Fastmarc
Lite Member

Leeftijd: 47

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 20:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Henno schreef:
Luchtdruk is hoger Knipoog

ik heb de logjes er even bijgepakt
0 meting 1020 mbar
1e meting 1016 mbar

denk niet dat 4 mbar grote invloed heeft op verbruik en roet Denk

Steenbok Geslacht:Man Draak VerborgenPersoonlijke Gallerij van FastmarcBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Fastmarc
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 21:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Luke-san schreef:
Dat verschil in geluid is vreemd. Het is om te bitn**ken dBA (kleine d en de rest hoofdletters).
Ik neem aan dat die 4,86l/100km het gemiddelde is?

Persoonlijk had ik een andere test gedaan om het verbruik te checken. Op het zelfde stuk weg cruise control aan en voor en na meten, dit over een paar weken tijd om zo wind, temp etc te minimaliseren.
Eigenlijk zou je het in een bedrijfswagen van iemand anders moeten gebruiken zonder dat deze ervan op de hoogte is, dan past deze zijn rijstijl al vast niet aan.

als je persoonlijk de test anders had gedaan , waarom heb je je niet aangeboden dan ? voor de test

deze route rijden wij vrij vaak , elke 2 weken
verbruik is gemiddelde over 1122 km
we rijden altijd lange stukken , in de stad fietsen we wel Grijns
op 1122 km 3 verschillende bestuurders .
m'n vrouw rijdt nooit op de cruisecontrol , maar wel vrij constant .
ik rij zoveel mogelijk op de CC , m'n zoon ook vrij veel

Steenbok Geslacht:Man Draak VerborgenPersoonlijke Gallerij van FastmarcBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 21:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jos_br schreef:
Ik vindt het verschil in DB erg groot.

Jos.

lijkt mij idd en meetfout .

Marc, maar mooi dat jij bereid bent het te testen.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Luke-san
Lite Member

Auto: 2008 Jetta
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 22:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Fastmarc schreef:
als je persoonlijk de test anders had gedaan , waarom heb je je niet aangeboden dan ? voor de test

Simpelweg omdat de Jetta een leasewagen is.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Luke-sanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Fastmarc
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 22:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
lijkt mij idd en meetfout .

Marc, maar mooi dat jij bereid bent het te testen.

zal het zsm nog een keer meten
ik heb wel dezelfde meetpositie ( bovenop bijrijdershoofdsteun ) gebruikt
meten is weten , 2x meten zeker weten Knipoog

maar mijn vrouw , zoon en ik blijven erbij dat hij een stuk stiller/rustiger loopt

muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 22:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Fastmarc schreef:
zal het zsm nog een keer meten
ik heb wel dezelfde meetpositie ( bovenop bijrijdershoofdsteun ) gebruikt
meten is weten , 2x meten zeker weten Knipoog

Wellicht was de 1ste meting fout.

Quote:

maar mijn vrouw , zoon en ik blijven erbij dat hij een stuk stiller/rustiger loopt

Heb je trouwens dezelfde olie als eerst?
Kan natuurlijk best dat de auto wat stiller is met verse "aangepaste" olie.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Fastmarc
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 22:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Wellicht was de 1ste meting fout.

Heb je trouwens dezelfde olie als eerst?
Kan natuurlijk best dat de auto wat stiller is met verse "aangepaste" olie.

ja zelfde olie als eerst 5w40 kroon olie ( rij ik altijd mee )
zat er nogmaar 4500km in Schrik zo eruit gekieperd en nieuwe erin .
dat was geen echt miljeu vriendelijke actie van mij Tja

ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 15:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zou jij het produkt nu al in je eigen webshop durven aanbieden of heb je er tot op heden nog niet genoeg vertrouwen in?

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Fastmarc
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 18:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:
Zou jij het produkt nu al in je eigen webshop durven aanbieden of heb je er tot op heden nog niet genoeg vertrouwen in?

wie z'n webshop bedoel je dan ?
ik heb geen webshop Tja

ps
Full Member
Full Member

israel.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 19:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Fastmarc schreef:
wie z'n webshop bedoel je dan ?
ik heb geen webshop Tja

http://www.boelm.nl/

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Fastmarc
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 19:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:
http://www.boelm.nl/

die sponsort mijn olie en filters voor dit project .

normaal koop ik daar altijd mijn onderdelen .

maar is niet mijn webshop !

ps
Full Member
Full Member

israel.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 20:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Fastmarc schreef:
die sponsort mijn olie en filters voor dit project .

normaal koop ik daar altijd mijn onderdelen .

maar is niet mijn webshop !

Smile ok.
Maar het ziet er anders uit als je de boel zo leest. Knipoog

Fastmarc
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 23:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

vandaag 621km gereden en bij terugkomst 29,54 ltr getankt

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Paul Versteeg Autos
Diesel Service<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Eenzet Automotive
Jos
FasttechVotrade
VagtechniekVan der Velden
Uw advertentie hier? Mail ons!OptiMotor
JD EngineeringCeltemp
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics