Lucas schreef:
Denk dat zo'n test absoluut geen nut heeft, voorwaarde is dat je alle overige factoren gelijk houdt en dat is praktisch onmogelijk. Je kan gewoonweg nooit uitsluiten dat als er al een positief resultaat uit komt dit geen externe oorzaak heeft.
Wil je dit testen dan dien je dat in een lab te doen met gecontroleerde omstandigheden.
Absoluut geen nut vind ik een beetje kort door de bocht. De 'testopstelling' zoals die nu is, is best een mooie opstelling. Zonder er bakken geld tegenaan te gooien gaat er geen betere uit de bus komen.
Je hebt gelijk dat je met deze opstelling nooit een 100% zekerheid gaat hebben maar een indicatie is het wel. Als de golf nu plots 4.6l/100km gaat verbruiken ipv 5.1 en minder CO en NOx dan kan ik moeilijk geloven dat optimotor totaal geen effect heeft en dat dit enkel komt door externe oorzaken. Net zoals ik niet zou kunnen geloven dat optimotor wel effect heeft gehad als na de test dezelfde waarden als de referentiewaarden gemeten worden en dat dit dan verklaard zou worden door te stellen dat door externe oorzaken het verbruik vanaf de start van de test normaal hoger zou zijn en dat optimotor dit hogere verbruik weer compenseert tot de referentiemeting.
Hoop dat het een beetje begrijpbaar is wat ik net geschreven heb, ik ben niet zo een held in het neerschrijven van mijn gedachtegang.
Dit is ook niet als aanval bedoeld ofzo, voor mij lijkt het enkel dat je de test al gedoodverfd hebt voor hij goed en wel begonnen is...