Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
jstruijk
Lite Member

Leeftijd: 31
Auto: Audi A4 2.0TDI 2005
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:38  Onderwerp: Cool JStruijk, A4 Avant 2.0TDI '05 - Stelmotoren Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Toch ook maar eens even voorstellen hier. Mijn naam is Joris ben 31 jaar getrouwd en heb sinds 25 juni 2011 ook een prachtige dochter.
Al jaren heb ik met veel plezier gereden in diverse VW's en dan met name Passat's vanwege de enorme ruimte die deze bieden. Vanwege mijn verregaande interesse in mijn auto ben ik ook terrecht gekomen bij vwpassat.nl, uiteindelijk ook actief lid van de club en moderator van het forum geworden. De laatste passat die ik gereden heb was een 2.0 20v uit 2003 waar ik een hoop aan gedaan heb.
Mijn Passat:

Image

Echter, als ik naar kwaliteit en uitstraling kijk dan moet ik toegeven dat een Audi mij meer kan bekoren. Samen met het feit dat ik op 25 juni vader ben geworden van een prachtige dochter (Vera) en we het inladen van de spullen in de passat vervelend vonden, was dat dan ook de reden om de overstap te maken naar een Audi Avant. Als je naar de ruimte in de auto kijkt dan zat de passat veel ruimer, maar de A4 is ruim genoeg voor ons. Gezien het budget, de diverse wensen en beschikbaarheid van 2e hands auto's zijn we uitgekomen op een A4 Avant 2.0TDI (BLB) Proline uit 2005 in de kleur Akoya Silver (LY7H). Veel mooie fotos heb ik nog niet. Hij staat nu op staal en winterbanden, maar ik heb ook de 16" originele LM velgen.
De Audi:

Image

Tijdens het bekijken van de auto geprobeerd om zoveel mogelijk problemen te kunnen ontdekken en het leek (yep, leek) een auto die al de bekende 2.0TDI problemen niet had. Zelfs toen ik de auto gekocht had en ik diezelfde dag nog bij JD op de stoep stond voor een zakje chips bleek er volgens Mark (medewerker JD) inderdaad geen probleem te zijn met de wagen, afgezien van een verstuiver die wat hoge correctiewaardes liet zien. Volgens hem kwamen daar de trillingen vandaan tussen 1600-1800rpm die we tijdens de proefrit constateerden. Reinigen van de verstuivers zou meestal dit probleem oplossen, echter zoals je al zult vermoeden is dat helaas niet het geval geweest en bleken er toch wel een aantal probleempjes meer te zitten in deze auto....

Ach, problemen zijn er om opgelost te worden en afgezien van de kosten vind ik het zelf leuk om eea aan de wagen te doen. Kleine dingen veranderen maar ook de wat grotere klusjes probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen daar waar mogelijk met mijn beperkte middelen. Zo beschik ik tevens over VCDS en een aantal software pakketten waar ik onderdelen, schema's, tabellen, werkplaats info etc in kan vinden dus dat is altijd handig (jullie wel bekend denk ik Knipoog )...

Tot nu toe heb ik aan de wagen de volgende dingen laten doen:
- JD Chiptuning
- Verstuivers ultrasoon gereinigd (VAG Techniek)
- Balansasmodule verwijderd & vervangen oliepomp (VAG Techniek)
- Kabelboom verstuivers vervangen (VAG Techniek)

Zelf gedaan:
- EGR afgesloten
- Gloeibougies vervangen
- Middenconsole vervangen. Hier zaten gaten in van de telefoonhouder en was geen gezicht
- Knopjes centrale deurvergrendeling vervangen. Deze waren erg versleten
- ISO Fix beugels geplaatst
- Type aanduiding achterzijde verwijderd
- EGR, Smoorklep, IC Buis, inlaatspruitstuk gedemonteerd en gereinigd (Wat een bende)
- Wellicht nog wel wat klein spul waar ik zo niet op kom

Wat wil ik nog? Zommige zaken moet ik mijn vrouw nog "even over spreken" Knipoog
- EGR koeler verwijderen
- Verlagen
- Ramen tinten
- Andere velgen (Waarschijnlijk na deze winter). Ik heb er de standaard 16" LM velgen bij waar hij op geleverd werd. Nu staat hij op een set staal en winterbanden die ik nog had van de Passat. Deze zitten op het laatste seizoen denk ik en dan kan ik mooi nieuwe winterbanden op de 16" leggen.
- Chrome exterieur accenten aanbrengen
- En waarschijnlijk nog een hoop meer...

Wat moet er nog:
- trilling rond 1100-1200rpm en 1600-1800rpm bij deellast oplossen
- 2massa vliegwiel + koppeling zit eraan te komen vermoed ik
- Turbo schoonmaken/reviseren/vervangen
- vermoedelijk een keer de draagarmen + dempers(samen met de verlanging) vervangen

Dit was het wel zn beetje voor nu.
En Martin als je dit leest, ik ben idd diegene met de vrouw die helaas het verkeerde lotje trok en mocht vertrekken van haar baas Pissig

Gr,
Joris

Laatst aangepast door jstruijk op zo 29 jan, 2012 10:05, in totaal 3 keer bewerkt
Leeuw Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van jstruijkBekijk gebruikers profielStuur PM
ThijsvdVl
Moderator
Moderator

Auto: Audi A4 Avant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Welkom op de site!

Aantal dingen van je To Do lijstje, heb ik al gedaan. Dus als je wat wil weten stuur maar een PM.

Komt me bekend voor die auto Denk

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul

Laatst aangepast door ThijsvdVl op ma 16 jan, 2012 21:50, in totaal 1 keer bewerkt
 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van ThijsvdVlBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
golfiev5
Full Member
Full Member

Auto: Jetta
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

welkom. hopen dat je er lang plezier van mag hebben. hij ziet er mooi uit

Waterman Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van golfiev5Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Princeps
Lite Member

Leeftijd: 19

Auto: Vw Golf V variant 1.9TDI (105pk) 2008
belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Welkom! Leuke A6!

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van PrincepsBekijk gebruikers profielStuur PM
VWTDI
Lite Member

Leeftijd: 26
Auto: Volkswagen Golf Mk4
turkey.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Welkom mooie auto.
Ramen blinderen zeker doen, is zeer fijn voor de kids!

Stier Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van VWTDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
jstruijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 22:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Thanks!

ThijsvdVl schreef:
Welkom op de site!

Aantal dingen van je To Do lijstje, heb ik al gedaan. Dus als je wat wil weten stuur maar een PM.

Komt me bekend voor die auto Denk

Welke zaken van mijn lijstje heb je al uitgevoerd, dan weet ik waarover ik je kan PM'n? Knipoog
En welke auto ken je waarvan? Mn oude Passat?

Princeps schreef:
Welkom! Leuke A6!

Bedankt, maar het is echt een A4 hoor Cool

VWTDI schreef:
Welkom mooie auto.
Ramen blinderen zeker doen, is zeer fijn voor de kids!

Klopt, had ik op mn Passat ook en is naast erg mooi ook gewoon nuttig.

Laatst aangepast door jstruijk op ma 16 jan, 2012 22:06, in totaal 1 keer bewerkt
Leeuw Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van jstruijkBekijk gebruikers profielStuur PM
ThijsvdVl
Moderator
Moderator

Auto: Audi A4 Avant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 22:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

jstruijk schreef:
Welke zaken van mijn lijstje heb je al uitgevoerd, dan weet ik waarover ik je kan PM'n? Knipoog

- Ramen blinderen
- Verlagen
- Chromen dakrails
ehh... zal nog wel meer zijn.

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van ThijsvdVlBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
jstruijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 22:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zal dan iig wel eens een beroep doen als ik aan de chromen dakrails aan de slag ga. Het verlagen is geen probleem, heb de passat ook zelf verlaagd met Eibach veren en later met een Koni Sportkit. En voor het blinderen zoek ik eigenlijk nog een betaalbaar adres in de regio Eindhoven of s´Hertogenbosch. Ik heb wel een adres waar ik ook mij Passat heb laten doen, maar dat was in Haaksbergen en zo ver weg wil ik het eigenlijk niet meer zoeken... Maar moet gezegd worden, hij was wel goed en betaalbaar.

Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 23:18  Onderwerp: Cool Re: JStruijk, A4 Avant 2.0TDI 2005 Akoya Silver Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

jstruijk schreef:

En Martin als je dit leest, ik ben idd diegene met de vrouw die helaas het verkeerde lotje trok en mocht vertrekken van haar baas Pissig

Gr,
Joris

Ja wat een verhaal Huil
Welkom bij de TDI club!!

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Race Eend
Lite Member

Leeftijd: 27
Auto: Ibiza 6L 1.9 TDI ASZ
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 23:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Joris,

Welkom op de club, wat een verhaal al inmiddels met die A4!

Groeten,
Mark

Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
VWTDI
Lite Member

Leeftijd: 26
Auto: Volkswagen Golf Mk4
turkey.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 23:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Er is er een in eindhoven, weet alleen niet hoe ze heten. Van horen heb jk begrepen dat ze zeer goed zijn. Volgens mij halen ze sommige ramen los enzo verblinden ze. Ze zitten op de grobbendonkstraat.
Ikzelf heb het professioneel in Turkije laten doen (zomervakantie) koopje ;-)

Stier Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van VWTDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
jstruijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 23:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hmm, ben benieuwd..
Als het goed is maken ze iig de bekleding los ja, want anders kun je het nooit mooi afwerken en loop je de kans dat je lelijke randen krijgt. Bij mijn passat zijn de panelen ook los geweest en was het erg netjes gemaakt. Ik had er Carbon Black folie van SunTec op zitten, voordeuren 35% en achterdeuren + achterruit 70%. Zag er super uit en erg fijn. Zoiets wil ik in de A4 ook weer. In itt wat somige mensen denken kun je er zonder problemen door naar buiten kijken.

Backloop
Lite Member

Auto: Audi A4 Avant 1,9TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 01:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ha Joris,

Welkom hier!
Je verhaal ken ik natuurlijk al.
Hoop dat je de laatste trillingen er ook uit krijgt.
V.w.b blinderen ja de panelen gaan er af alleen bij het zijruitje achter werken ze er langs. je ziet er overigens niets van.
Groet,
Jan

only music survives!! www.discolineradio.com

OfflinePersoonlijke Gallerij van BackloopBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
struikie
Lite Member

Leeftijd: 32

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 09:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ah, je deze site ook al gevonden Knipoog

JW

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Princeps
Lite Member

Leeftijd: 19

Auto: Vw Golf V variant 1.9TDI (105pk) 2008
belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 10:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

jstruijk schreef:

Bedankt, maar het is echt een A4 hoor Cool

Hoe ik kom ik nu bij een A6 :o Titel + foto zijn duidelijk van een A4 Schrik In elk geval een mooie auto Knipoog

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van PrincepsBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!Diesel Service
Eenzet AutomotiveJos
Paul Versteeg AutosFasttech
Van der Velden
JD Engineering
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Celtemp
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Vagtechniek
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>OptiMotor
Votrade

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics