Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
matt8
Lite Member

Leeftijd: 21
Auto: VW Golf 4 Highline, chipped by SKN
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 01:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het zit eindelijk gemonteerd. Dom En het past dus prima!
Paar dagen druk gehad en zondag middag had ik zoiets van, ja nu mag het er wel eens in. Dus hoppa, auto op de brug en gaan. ging allemaal lekker snel tot ik probeerde om de steun van de versnellingsbak los te draaien, dus die rechtopstaande die met 3 m10 bouten vast zit, deze demonteer ik altijd voor het gemak, achteraf gezien had ik hem toch beter kunnen laten zitten Nee. Normaal draai je ze zo een keer los, deze keer was alles anders, en na een massage met de luchtsleutel had ik opeens een halve bout in mijn handen In deuk .
Ik dacht: ***.... Denk. tjah, de volgende dan maar, ook zo vast en ook doormidden. De derde kwam zo los, zat net iets minder locktite aan. Had natuurlijk de pis wel even lauw. Maar was niks aan te doen dus pech gehad. Bak eraf gehaald en het kapotte 2-massa vliegwiel eens bekeken. 6 tanden speling... lekker hoor. Gedemonteerd en de nieuwe set erbij gepakt. Vliegwiel bouten had ik bij het vliegwiel mee besteld. Trek de doos van de koppeling los en kom erachter dat er wel een zakje vet bij zit maar dat ze de 6 m7 boutjes zijn vergeten Nee. Was er dus even klaar mee en heb dus maar een andere auto gepakt en ben naar huis gereden. Maandag dealer gebeld, boutjes?? Ja tuurlijk hebben we die, 6 stuks m7.. Ik ze ophalen, veel te lang, en te weinig schroefdraad, afzagen zat er dus ook niet in. dus weer gebeld, euh nee wat anders hebben we niet. Toen maar naar de automaterialenzaak gegaan en daar boutjes kunnen vinden, sterkte van 8.8 en geen 10.9 maar dat mocht te pret niet drukken, kan het makkelijk hebben Cool. Het spul dus maandag avond gemonteerd, en toen maar eens gekeken naar de versnellingsbak, eerst maar eens proberen om er een moer op te lassen, word hij lekker warm van en misschien komt er wat beweging in
Zwaai. Nou nee dus... laswerk lag het niet aan, knapte gewoon weer een stuk bout af. Toen de boormachine er maar bij genomen. lekker boren Dom En dat spul is hard!.. 3 uur verder(er knapte ook nog een boortje af dus heel lang mee zitten knoeien) eindelijk de 2 stukken eruit gekregen, zat gewoon compleet vol met locktite gegoten, geen oxidatie of wat dan ook Nee. De bak er weer onder gezet en de steun vastgezet met 1 originele bout en de twee uitgeboorde gaten met de tap bewerkt en daar 2 lange m10 bouten ingedraaid en daarachter nog weer een moer, weer klaar dus! Heel blij was een latertje maar het rijd nu ooooohh zo fijn. Heel blij. Zo wat een lekker verhaal weer.. Aanbid .

Laatst aangepast door matt8 op do 02 feb, 2012 01:34, in totaal 1 keer bewerkt
Weegschaal Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van matt8Bekijk gebruikers profielStuur PM
jensw
Lite Member

Leeftijd: 25

Auto: Golf IV Variant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 01:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

matt8 schreef:
De bak er weer onder gezet en de steun vastgezet met 2 lange m10 bouten met moeren ervoor, weer klaar dus!

euhm...

Kreeft Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van jenswBekijk gebruikers profielStuur PM
matt8
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 01:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

jensw schreef:
euhm...

Niet helemaal duidelijk genoeg misschien? zitten 3 bouten in, 1 originele weer teruggezet. de 2 gaten die ik uit had geboord nog wel even bewerkt met een tap, bouten dus daar wel ingedraaid en daar achter dus een moer voor de zekerheid. super degelijk dus.

Weegschaal Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van matt8Bekijk gebruikers profielStuur PM
jensw
Lite Member

Leeftijd: 25

Auto: Golf IV Variant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 09:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Op die manier... ik dacht dat je, zoals je het soms ook ziet gebeuren, een moer achter de kop van de bout had gezet, als een soort afstandsbus. Als je een tweedehands auto koopt kom je nog wel eens iets tegen Tja

Kreeft Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van jenswBekijk gebruikers profielStuur PM
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 09:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

matt8 schreef:
Het zit eindelijk gemonteerd. Dom En het past dus prima!
Paar dagen druk gehad en zondag middag had ik zoiets van, ja nu mag het er wel eens in. Dus hoppa, auto op de brug en gaan. ging allemaal lekker snel tot ik probeerde om de steun van de versnellingsbak los te draaien, dus die rechtopstaande die met 3 m10 bouten vast zit, deze demonteer ik altijd voor het gemak, achteraf gezien had ik hem toch beter kunnen laten zitten Nee. Normaal draai je ze zo een keer los, deze keer was alles anders, en na een massage met de luchtsleutel had ik opeens een halve bout in mijn handen In deuk .
Ik dacht: ***.... Denk. tjah, de volgende dan maar, ook zo vast en ook doormidden. De derde kwam zo los, zat net iets minder locktite aan. Had natuurlijk de pis wel even lauw. Maar was niks aan te doen dus pech gehad. Bak eraf gehaald en het kapotte 2-massa vliegwiel eens bekeken. 6 tanden speling... lekker hoor. Gedemonteerd en de nieuwe set erbij gepakt. Vliegwiel bouten had ik bij het vliegwiel mee besteld. Trek de doos van de koppeling los en kom erachter dat er wel een zakje vet bij zit maar dat ze de 6 m7 boutjes zijn vergeten Nee. Was er dus even klaar mee en heb dus maar een andere auto gepakt en ben naar huis gereden. Maandag dealer gebeld, boutjes?? Ja tuurlijk hebben we die, 6 stuks m7.. Ik ze ophalen, veel te lang, en te weinig schroefdraad, afzagen zat er dus ook niet in. dus weer gebeld, euh nee wat anders hebben we niet. Toen maar naar de automaterialenzaak gegaan en daar boutjes kunnen vinden, sterkte van 8.8 en geen 10.9 maar dat mocht te pret niet drukken, kan het makkelijk hebben Cool. Het spul dus maandag avond gemonteerd, en toen maar eens gekeken naar de versnellingsbak, eerst maar eens proberen om er een moer op te lassen, word hij lekker warm van en misschien komt er wat beweging in
Zwaai. Nou nee dus... laswerk lag het niet aan, knapte gewoon weer een stuk bout af. Toen de boormachine er maar bij genomen. lekker boren Dom En dat spul is hard!.. 3 uur verder(er knapte ook nog een boortje af dus heel lang mee zitten knoeien) eindelijk de 2 stukken eruit gekregen, zat gewoon compleet vol met locktite gegoten, geen oxidatie of wat dan ook Nee. De bak er weer onder gezet en de steun vastgezet met 1 originele bout en de twee uitgeboorde gaten met de tap bewerkt en daar 2 lange m10 bouten ingedraaid en daarachter nog weer een moer, weer klaar dus! Heel blij was een latertje maar het rijd nu ooooohh zo fijn. Heel blij. Zo wat een lekker verhaal weer.. Aanbid .

Ja, ja het leven van een monteur gaat niet over rozen, fysiek topsport en je moet mentaal zeer flexibel zijn Baby

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 10:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Ja, ja het leven van een monteur gaat niet over rozen, fysiek topsport en je moet mentaal zeer flexibel zijn Baby

Als dat zo was. Dan had jij geen buikje. Good posting!

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
matt8
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2012 21:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Haha ik zeg ook altijd dat een echt monteur niet aan fitness hoeft te doen, die krijgt zijn beweging en training wel. Haha. Soms zit het gewoon verschrikkelijk tegen en wil niets lukken en de andere keer gaat alles perfect. Nu van de zomer maar is kijken of ik hem nog wat meer pk's toe vertrouw. Heel blij

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JD EngineeringPaul Versteeg Autos
VotradeCeltemp
Eenzet Automotive<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
FasttechDiesel Service
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a><a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
JosOptiMotor
Uw advertentie hier? Mail ons!
Van der Velden
Vagtechniek

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics