Het zit eindelijk gemonteerd.

En het past dus prima!
Paar dagen druk gehad en zondag middag had ik zoiets van, ja nu mag het er wel eens in. Dus hoppa, auto op de brug en gaan. ging allemaal lekker snel tot ik probeerde om de steun van de versnellingsbak los te draaien, dus die rechtopstaande die met 3 m10 bouten vast zit, deze demonteer ik altijd voor het gemak, achteraf gezien had ik hem toch beter kunnen laten zitten

. Normaal draai je ze zo een keer los, deze keer was alles anders, en na een massage met de luchtsleutel had ik opeens een halve bout in mijn handen

.
Ik dacht: ***....

. tjah, de volgende dan maar, ook zo vast en ook doormidden. De derde kwam zo los, zat net iets minder locktite aan. Had natuurlijk de pis wel even lauw. Maar was niks aan te doen dus pech gehad. Bak eraf gehaald en het kapotte 2-massa vliegwiel eens bekeken. 6 tanden speling... lekker hoor. Gedemonteerd en de nieuwe set erbij gepakt. Vliegwiel bouten had ik bij het vliegwiel mee besteld. Trek de doos van de koppeling los en kom erachter dat er wel een zakje vet bij zit maar dat ze de 6 m7 boutjes zijn vergeten

. Was er dus even klaar mee en heb dus maar een andere auto gepakt en ben naar huis gereden. Maandag dealer gebeld, boutjes?? Ja tuurlijk hebben we die, 6 stuks m7.. Ik ze ophalen, veel te lang, en te weinig schroefdraad, afzagen zat er dus ook niet in. dus weer gebeld, euh nee wat anders hebben we niet. Toen maar naar de automaterialenzaak gegaan en daar boutjes kunnen vinden, sterkte van 8.8 en geen 10.9 maar dat mocht te pret niet drukken, kan het makkelijk hebben

. Het spul dus maandag avond gemonteerd, en toen maar eens gekeken naar de versnellingsbak, eerst maar eens proberen om er een moer op te lassen, word hij lekker warm van en misschien komt er wat beweging in

. Nou nee dus... laswerk lag het niet aan, knapte gewoon weer een stuk bout af. Toen de boormachine er maar bij genomen. lekker boren

En dat spul is hard!.. 3 uur verder(er knapte ook nog een boortje af dus heel lang mee zitten knoeien) eindelijk de 2 stukken eruit gekregen, zat gewoon compleet vol met locktite gegoten, geen oxidatie of wat dan ook

. De bak er weer onder gezet en de steun vastgezet met 1 originele bout en de twee uitgeboorde gaten met de tap bewerkt en daar 2 lange m10 bouten ingedraaid en daarachter nog weer een moer, weer klaar dus!

was een latertje maar het rijd nu ooooohh zo fijn.

. Zo wat een lekker verhaal weer..

.