Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
caddyed
Lite Member

Leeftijd: 40
Auto: VW Caddy II TDI ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 12:10  Onderwerp:   Welke maat band op 15" velg voor Caddy II Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Momenteel heb ik nog Michelin 175/65 R15 banden onder de Caddy, welke eigenlijk een iets te grote omtrek hebben. Voor zijn ze inmiddels al aardig versleten en mogen binnenkort vervangen worden.

Zo zitten ze erop:
Image

Ik heb me zitten verdiepen in de banden maten, de merken en type banden en ik ben met de volgende conclusie gekomen:
Voor de nieuwe banden zit ik te denken aan Nokian H banden van 185/55 R15 86 H of 195/55 R15 89 H.

Welke maat zou het beste passen op de Caddy? Het liefst heb ik de 195.
Is de Nokian H een goeie keuze?

Groeten, Edwin

Waterman Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van caddyedBekijk gebruikers profielStuur PM
Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASV
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 13:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

195 55 15 heb ik ook, let er wel op dat dit in verhouding een erg dure maat is.
195 65 15 is veeeel goedkoper

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 13:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Let er even op hoe breed de velg is. Anders 185-55-15 of 195-50-15. Heb zelf de laatste met toyo T1R. Geen duur bandje.

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
150PKaatje
Full Member
Full Member

Leeftijd: 37
Auto: Volkswagen Caddy type 3 2.0 TDI DSG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 14:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

195-50-15

Waterman Geslacht:Vrouw Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van 150PKaatjeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Caddy
Full Member
Full Member

Leeftijd: 68
Auto: VW/Caddy2 (blokkendoos)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 14:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ben meer voor Michelin.
Heb als zomerband nog de M-Exalto in de maat 195.55.15

Als winterband op advies van Jos de Vredestijn Snowtrac, heb deze in de maat 185.60.15 genomen.
In die maat geeft de KM-teller en navigatie dezelfde snelheid aan!

Stier Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van CaddyBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
caddyed
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 22:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

In 195/50 15 kan ik niet veel banden vinden, vandaar dat ik denk aan 195/55 15. En dan zal mijn teller ook ongeveer gelijk lopen met GPS, ga ik van uit. Met mijn huidige 175/65 15, wijkt de teller iets af naar beneden (geeft te weinig aan).

Nu weet ik niet exact de breedte van mijn velgen, vandaar dat ik een foto van de huidige band wang heb staan. Ik heb zelf het idee dat het wel past.
@Ralph: dit zijn de banden en velgen die ik twee jaar geleden van je had overgenomen. Weet jij nog de velgen maat?

Michelin is ook wel mijn eerste keus, maar valt momenteel iets buiten mijn budget. De Caddy heeft afgelopen jaar al genoeg geld gekost.
Daarom heb ik een band gezocht uit een iets lagere prijsklasse en de Nokian H viel me op door de diverse positieve test uitslagen. Ik zal de Toyo ook eens in overweging nemen.

Verder is mijn rijstijl gemiddeld sportief, maar soms ook relaxt.

Waterman Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van caddyedBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 22:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Goedkoper als de Nokian

Volgens mij zijn de velgen 5,5J of 6. ET43

Ik heb nu 6,5 J met ET38 en hier zijn de 195-50 al een beetje bol. Verder kosten die toyo's iets van 65 euri de band dus dan doet het niet zo'n zeer als ze vrij snel kaal zijn. Knipoog

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
caddyed
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 22:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

R@lph schreef:
Goedkoper als de Nokian

Die hebben volgens mij een te lage lastindex. Voor de Caddy moet dat minimaal 84 zijn, als ik het goed heb.

Weet je waar ik de J waarde kan vinden?

R@lph
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 22:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nope 82

Staat aan de binnenkant van de velgspaak.

caddyed
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 22:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Aha, thanks!

Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASV
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 23:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

6J wil trouwens prima met een 195/55/15 band.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
caddyed
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 19 jan, 2012 10:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb mijn velgen, het zelfde type maar dan met een Mini logo, op marktplaats gevonden en deze verkoper schrijft dat ze 5,5J zijn. KLIK
Dit weekend bij daglicht eens kijken wat het nu echt is bij mij.

Anders zou ik dan toch beter kunnen gaan voor 185/55 15 als mijn velgen echt 5,5J x 15" zijn.
Of past een 195/55 15 band nog goed op een 5,5 x 15" velg?

caddyed
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 19:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zo, de knoop is door gehakt.

Ik ga hem laten wapperen. Het worden Michelin Pilot Exalto PE2 185/55 R15 82V banden. Volgende maand gaan ze er onder bij Jos als de Caddy een verse APK moet krijgen.

caddyed
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 05 mrt, 2012 14:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Deze ochtend bij Jos geweest. De nieuwe banden laten plaatsen en een APK gehad.

Maar wat rijden die Michelin Exalto bandjes fijn zeg. Ik ken me wagen niet meer terug. De Caddy stuurt nu best strak en plakt aan het asfalt. tong uit

Nooit meer Michelin Energy banden er onder Nee

Armand
Full Member
Full Member

Auto: Seat Cordoba Vario Sport
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 05 mrt, 2012 18:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb ze ook gehad in 195/50/15, reed echt perfect.

Tot 3mm profiel ook geen kabaal oid.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van ArmandBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Celtemp
Paul Versteeg AutosDiesel Service
VotradeVagtechniek
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
JosFasttech
Uw advertentie hier? Mail ons!
OptiMotor<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Eenzet AutomotiveVan der Velden
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008