Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
janmeppel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 18:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Burning Rubber schreef:
Kijk, da's een mooie. Heb op marktplaats 15 euro geboden op een (nieuwe) N75. Ben benieuwd of ik daar wat van hoor.

Over de olie: kan je 50/50 mengen zonder aanpassingen?
Best interessant om eens mee te experimenteren in het voorjaar / van de zomer.

een nieuwe n75 koste mij bij de dealer 42 euro.

en dat mengen kan zonder problemen
ik heb 165000km (van265000tot 408000km) met de golf gereden op zonnebloem olie icm powerbox
hier in meppel zit een ombouwstation die auto,s aanpast zodat ze volledig op ppo kunnen lopen.'
en ben eens wezen vragen wat ombouwen me ging kosten omdat toen de zonnebloem olie maar 65 eurocent koste bij de aldi
dat was even schrikken zeg...+-2500 euro.
maar dat aanpassen was volgens hem helemaal niet nodig. kon olie mengen met diesel tot een max van 70% zonnebloem olie. daarna moesten er aanpassingen worden gedaan (dikkere leidingen verwarming in de tank enz. enz)
kan alle soorten olie gebruiken volgens hem behalve olijfolie.
en de eerste keer als je het gebruikt weet je niet wat je overkomt
gooi gewoon eens 10 liter in je tank en ga dan rijden.
dan voel je zo opeens tijdens de rit binnen een paar minuten dat je auto veeeel soepeler rijd dat hij een stuk pittiger is en dat hij nog maar de helft van het geluid maakt
heerlijk....... voor de prijs hoef je het niet meer te doen want de olie is ook al 1.30
maar het genot is het meer dan waard.

OfflinePersoonlijke Gallerij van janmeppelBekijk gebruikers profielStuur PM
Burning Rubber
Lite Member

Auto: Golf III TDI 90pk
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2012 20:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tof, kan ik van het verschil weer wat liters diesel of zbo kopen.

Ik lees wel veel horror verhalen op internet over doune en politie die vervelend gaat doen als ze je ruiken. Wat ik begrepen heb mag je eigenlijk geen ppo in nederland in je tank gooien, maar in duitsland mag dat wel. Je mag er dus hier mee rijden maar je zou een bonnetje moeten hebben? Vreemd verhaal.

Moet me nog iets beter inlezen dus voor ik daar aan ga beginnen.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van Burning RubberBekijk gebruikers profielStuur PM
Burning Rubber
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2012 17:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Krijg nou tieten. Nieuwe n75 in da house, vacuüm slang gehaald, maar niemand die kleine knijpklemmetjes heeft. Automaterialenboer, brommerboer en ook de garage om de hoek had ze niet. Iemand tips? Huil

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van Burning RubberBekijk gebruikers profielStuur PM
Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASV
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2012 17:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb je niet nodig, blijft zonder ook goed zitten.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Burning Rubber
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2012 17:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ook dat slangetje van het spruitstuk naar de ecu?

Burning Rubber
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2012 18:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nouja, dan maar zonder klemmetjes. Ik houd het voorlopig in de gaten.

Gelijk een run gemaakt natuurlijk.
Image
Groen = specified
Paars = actual
Rood = TPM

Lijkt nog erg veel op de runs met de oude N75, maar het 'gesleur' is duidelijk weg nu. Heel blij Heel blij

Afgelopen week bij een vriend wat onderhoud gepleegd. Hij heeft een smeerput en dat is wel erg fijn. Olie + filter, luchtfilter, interieurfilter.. alleen moet ik nog het brandstoffilter vervangen.

Renkie
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2012 20:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Klopt, ik kon het "elastiek aan trekhaak" gevoel bij mij ook niet meten met vagcom. Maar het zat dr wel.

Mooi dat het zo de goede kant op gaat. En let er op dat je het brandstoffilter in het voren met schone diesel vult, anders kun je erg lang doorstarten.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Burning Rubber
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 10 feb, 2012 22:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat wist ik, maar heb nog geen tankje diesel gehaald. Dat ga ik maandag of dinsdag eens doen.

Ik hoop ook dat m'n olieverbruik nu minder zal zijn nu ik er 5W40 volsyntheet in heb ipv 10W40 halfsyntheet die er in zat volgens de historie. Er is toch wel veel verdwenen en ik wil wel graag weten waar dat verdwijnt. Hij rookt eigenlijk niet, alleen bij het starten even.

Renkie
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2012 00:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

BIj een 1Z:

- Turbo speling?
- Klepdekselpakking
- Buis carterventilatie bij aansluiting voorzijde op het blok.

Das allemaal zichtbare lekkage die je kunt controleren.

Verder wil bij een 1Z/AHU/AFN in zeldzame gevallen de oliedruk soms te hoog worden waarna zo'n ding ook op de meest rare plekken gaat lekken maar dat komt niet zo vaak voor. Kun je controleren door olie druk te meten met een losse meter.

Burning Rubber
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2012 01:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Turbo speling is mogelijk, heb ik niet gecontroleerd. Bij het kleppendeksel zie ik geen lekkage. Carterventilatie heb ik niet naar gekeken.

Ik las op de wiki hier dat oude olie (en / of een mix van verschillende olieën) mogelijk voor een hoger verbruik kan zorgen. Hopen dat het daar aan lag, maar dat zal wel niet. We houden het in de gaten, dat doe ik altijd wel. Een beetje olieverbruik vind ik ook niet erg maar wil wel graag weten waar het verdwijnt. Dan weet je ten minste waar je moet zoeken als het buiten de perken gaat.

Renkie
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2012 01:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Maar weet je ook hoeveel hij nu verbruikt?

Burning Rubber
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2012 01:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Niet exact meer, nee. Ik heb er nu 7duizend mee gereden en ik heb twee keer bijgevuld. Laatste keer kon er zeker een liter bij.

Na de oliewissel heb ik tot het streepje gevuld en houd ik vanaf nu bij wat ik er bij kieper, ik schrijf er ook de kmstand bij. Over een maandje kan ik met zekerheid zeggen wat het verbruik is.

Edit:/ Dûh, *** dat ik ben. Ik had wel even mogen vermelden dat het nippel op het spruitstuk waar de slang op zit die naar de computer gaat goed vet (als in olie) was. Daarom zat ik aan de turbo te denken. Waarom zeg ik dat niet eerder?

Burning Rubber
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 21 feb, 2012 16:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zo, dieselfilter vervangen (bosch). Gevuld met verse diesel en ff laten draaien, hij sloeg overigens meteen aan. Maar na 3km rijden zie ik nog steeds wat lucht door de leiding schieten. Verdwijnt dat vanzelf? Er zit geen ontluchting op. Je merkt er niets van tijdens het rijden.

Burning Rubber
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mrt, 2012 17:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lucht is al vrij snel verdwenen uit de leidingen, motortje liep lekker. Tot vanmiddag dan. In de derde versnelling bij +- 2350 tpm een "bonk" tijdens het optrekken/invoegen. Half uur later weer, zelfde versnelling en zelfde toerental. Daarna zonder problemen kunnen rijden in elke versnelling en elk toerental.

Snap er niets meer van.

Renkie
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mrt, 2012 19:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat versta jij onder een bonk?

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Van der Velden
Uw advertentie hier? Mail ons!OptiMotor
Paul Versteeg AutosEenzet Automotive
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Fasttech
Jos<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
JD EngineeringCeltemp
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Diesel ServiceVotrade
Vagtechniek

© TDI Club Nederland 2008