Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
kilzone
Lite Member

Leeftijd: 23
Auto: Audi A3 1.9 TDI (90pk)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2012 17:29  Onderwerp: Vraag Andere versnellingsbak voor 1.9 TDI 180pk 420nm Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo, ik ben bang dat mn versnellingsbak het begeven heeft (3e versnelling met terugschakelen)

Wat is een goede gereviseerde bak die op een Audi a3 1.9 TDI (1997) AGR motorcode past?

Standaard had i 90pk 210nm, maar naar wat motorische aanpassingen, turbo en chip zit ik nu op de 180pk 420nm (met vooruitzicht naar 200 a 220pk)

Welk type versnellingsbak is dan aan te raden voor deze vermogens?

Dat hij gewoon vol power weg kan trekken, maar dat het me niet een set banden per jaar meer gaat kosten. tong uit Nu heb ik namelijk nog wielspin in zn 3e versnelling.

Graag julie meningen/ ervaringen. (moet graag 1 op 1 over te zetten zijn)

Steenbok Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van kilzoneBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASV
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2012 17:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tja wat wi je zelf.
Zo lang mogelijk? Kom je denk ik al gauw bij een Golf3 90pk tdi bak, 02A ASD.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
kilzone
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 16:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@Renkie

Deze bak is ook 1 op 1 over te zetten op mijn a3 zonder andere aandrijfassen te moeten monteren?

Welke versnellingsbakken passen er nog meer 1 op 1 op?

Naar welke versnellingsbakcodes moet ik zoeken?

MVG Bjorn Koster

Steenbok Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van kilzoneBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 17:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

zou zelf een versnellingsbak in elkaar laten zetten, zodat alles 1 op 1 past, en je ook zeker weet dat deze bak goed is

een asd heeft inderdaad een hele mooie overbrenging voor onder een a3 met dit vermogen
nadeel is dat deze bakken minimaal 3 ton hebben gedraait, en niet geheel plug en play zijn bij mijn weten

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 17:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ASD had ik destijds ook onder de A3 ( uit 1997 ) heerlijk lang.
moest wel een beugel appart voor gemaakt. Verder paste het dacht ik gewoon.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
kilzone
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 17:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het zou wel mooi zijn als een ASD bak er 1 op 1 onder past. Wil namelijk niet mn aandrijfassen vervangen.

Wil natuurlijk als ik bij de sloop een blok met weinig km haal wel zeker weten dat hij gaat passen, en niet dat mn hele blok eruit moet om de bak erop te zetten.

Een beugel appart gemaakt worden? bedoel je die motorsteun in het midden?

fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 18:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

wat is je huidige bakcode?

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
kilzone
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 19:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@fedde

Dat weet ik helaas niet. ik weet niet of dat ergens op je bak ingegrafeerd staat dat ik het kan aflezen? me sticker zit ook niet meer in me kofferbak, dus daar kan ik het ook niet op bekijken.

kilzone
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 21:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb even gekeken onder de auto, en dit is wat ik kon vinden:

WWO 02J 301

Ik denk dat die 02j 301 een onderdelennummer is (waar nog wat achter hoort, maar dat kan ik zo niet lezen.

kilzone
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 21:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mischien dat iemand kan natrekken welke bak ik heb.

Mijn chassisnummer: WAUZZZ8LZVA063080

Alvast erg bedankt allemaal

jensw
Lite Member

Leeftijd: 25

Auto: Golf IV Variant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 21:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kijk eens onder de bak op het bellhouse. Ik geloof dat een deel daarvan vlak gefreesd is, daar zou de bakcode in gegraveerd moeten staan.

Kreeft Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van jenswBekijk gebruikers profielStuur PM
kilzone
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 22:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

pffff, heb ik weer. ik me auto met de krik omhoog, en kijken, kijken, geen nummer kunnen vinden, alleen 02L 301 103

Toch maar boven kijken, zie ik onder de aanslaglaag een idd vlak stukje alluminimum met wat tekst erin, dus dat opgeschuurd, en zag ik de code

CZL

Dus hier de code waar jij om vroeg fedde...

kilzone
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 23:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dus welke bak kan ik als vervanger gebruiken voor de CZL bak?

Ik wil dus een langere bak hebben ivm de vermogens die ik heb.

Ik hoor wat over een ASD bak, maar wil dan weten wat er aangepast moet worden om deze gemonteerd te kunnen krijgen.

MVG Bjorn Koster

Renkie
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 14:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

(dubbel)

Laatst aangepast door Renkie op di 31 jan, 2012 14:05, in totaal 1 keer bewerkt
   OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renkie
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 14:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Is al beantwoord:

(Muurman)
ASD had ik destijds ook onder de A3 ( uit 1997 ) heerlijk lang.
moest wel een beugel appart voor gemaakt. Verder paste het dacht ik gewoon.

En die beugel is DENK ik voor de bakbediening, maar dat kun je het beste navragen aan Muurman.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
OptiMotor<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
JD EngineeringPaul Versteeg Autos
FasttechDiesel Service
Celtemp
Eenzet AutomotiveVagtechniek
Van der Velden
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Jos
Votrade

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics