Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Sanderman
Lite Member

germany.gif
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2012 21:30  Onderwerp:   VCDS logs Passat TDI zoeken interpretatievermogen Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste leden,

Sinds enige tijd ervaar ik een diep gebrom tussen de 1700 en 2000 toeren, vooral merkbaar in de 4 en 5. Het is een diepe resonantie, waardoor zelfs de carosserie meetrilt en voelbaar in de stoel en zichtbaar aan een trillende binnenspiegel. Het is ook in stand bij gasgeven waarneembaar in dit toerenbereik. Wanneer iemand het luchtfilterhuis "vasthoudt" wordt t echter verminderd. Alhoewel er vaak gesproken wordt dat dit de oorzaak is, geloof ik eerder dat dit een gevolg is dat de trilling versterkt overbrengt.

Wegens koppelingsproblemen is de koppeling en het 2 massa vliegwiel al vervangen, dit heeft echter geen positief effect gehad op het gebrom. Onlangs is door de garage de Kabelboom in de kop vervangen, hierdoor is hij rustiger stationair gaan lopen, echter gebrom blijft. Garage heeft geen idee, zou volgens hen ook iets met de distributieriem te maken kunnen hebben (lees spanner).

Ik heb zelf maar de auto uitgelezen en logs gemaakt, helaas ontbreekt mij de kennis dit te interpreteren, vandaar zoek ik jullie hulp.
Het gaat om een Passat tdi 130pk AWX, 2004 met 186.500 op de teller.

De vraag is of er iets opvallends te zien is wat het gebrom eventueel kan verklaren.

Zag trouwens bij het uitlezen ook dat de koelwater sensor af en toe een storing geeft. Ervaar de laatste tijd een onregelmatige loop bij koude start, dus die ook maar eens vervangen. Voor de rest loopt hij goed en schiet er tussenuit.

De nokkenastiming ligt binnen de norm van -2.8 en + 2,8 met -1,7.
Alvast bedankt voor de hulp! Knipoog
Alexander

OfflinePersoonlijke Gallerij van SandermanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Speek
www.gerritspeek.nl/vag-com
www.gerritspeek.nl/vag-com

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2012 21:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Deze log is helemaal niks mis mee.

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Aize
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: VW Golf4 variant
blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 22:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

hangt de uitlaat wel spanningsvrij?
en komt deze nergens tegen aan?
functioneert de dynamo vrijloop nog goed of zit deze vast?

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 00:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

turboslang vanaf turbo naar bumperbalk geeft ook vaak een resonantie wanneer daar ruimte op zit

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Eenzet AutomotiveFasttech
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Jos
Van der Velden
VagtechniekUw advertentie hier? Mail ons!
JD EngineeringDiesel Service
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
OptiMotorPaul Versteeg Autos
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Votrade
Celtemp

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics