Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Speek
www.gerritspeek.nl/vag-com

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 18:27  Onderwerp:   Te weinig trekkracht onderin Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kreeg weer een email binnen met een verzoek.
Omdat ik jullie niet kan passeren natuurlijk tong uit hier de vraag en log.

---
Kan u een blik werpen op een log file welke ik met mijn Audi A6 2.5 TDI afb gemaakt heb.
Mijn klacht is te weinig trekkracht op lagere toeren dus onder de 2200 rpm.
Ik heb zo goed als alles al vervangen zoals, Turbo, N75, nokkenassen, LLM (pierburg), vacuüm slangen, pomp op tijd gezet, luchtfilter en Kat leeg gemaakt.
Ik weet het niet meer, maar misschien heeft u nog een idee.
Alvast vriendelijk bedankt.
Met vriendelijke groet,
Ivo

Image
---

Ikzelf vind de LMM wat aan de magere kant, maar ik ken deze blokken niet goed.
Bij 1879 rpm is de geleverde turbodruk 200 mbar lager dan de gevraagde. Misschien zit daar het probleem wel. Maar waarom?

@Ivo: wil je nog eens een log maken en dan van groep 3, 8 en 11.
Mail mij die maar, dan zet ik m hier erbij.
In groep 8 staat de inspuiting (bij bijna alle 1.9 en 2.0 TDI).
Even opletten dus of dat ook het geval is bij jouw blok.

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 19:27  Onderwerp:   Re: Te weinig trekkracht onderin Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Speek schreef:
k heb zo goed als alles al vervangen zoals, Turbo, N75, nokkenassen, LLM (pierburg), vacuüm slangen, pomp op tijd gezet, luchtfilter en Kat leeg gemaakt.

Voorzichtige eerste conclusie:

Ik zie een LMM die zijn waardes bij lange niet haalt en ik zie een turbo die zijn waardes wel haalt .....

PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Ivo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 19:34  Onderwerp:   Re: Te weinig trekkracht onderin Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:

Ik zie een LMM die zijn waardes bij lange niet haalt en ik zie een turbo die zijn waardes wel haalt .....

Dit was mijn eerste gedachten ook daarom drie maanden geleden een nieuwe bosch lmm aangeschaft maar helaas geen verschil, nu sinds 2 dagen een nieuwe Pierburg lmm er in gezet maar ook dit had niet het gewenste resultaat.

OfflinePersoonlijke Gallerij van IvoBekijk gebruikers profielStuur PM
Speek

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 19:48  Onderwerp:   Re: Te weinig trekkracht onderin Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:

Maar de turbo vraagt bij 1879 rpm 1968 mbar en levert 230 mbar minder.
Dat verklaart m.i. de geringere trekkracht onderin.
Maar een verklaring weet ik nog niet.

Ik neem aan (?) dat de turbo variabele schoepen heeft.
Zouden die niet goed functioneren?
@Ivo: dit al gelezen: http://wiki.tdiclub.nl/TurboOnderhoud
Zou eens beginnen met een behandeling Forté.

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Ivo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 19:55  Onderwerp:   Re: Te weinig trekkracht onderin Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Speek schreef:
Ik neem aan (?) dat de turbo variabele schoepen heeft.
Zouden die niet goed functioneren?
@Ivo: dit al gelezen: http://wiki.tdiclub.nl/TurboOnderhoud
Zou eens beginnen met een behandeling Forté.

Klopt, heb het vacuum potje van de turbo los gehad en gaat heel soepel op en neer.

R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 20:13  Onderwerp:   Re: Te weinig trekkracht onderin Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ivo schreef:
Klopt, heb het vacuum potje van de turbo los gehad en gaat heel soepel op en neer.

Vacuumpotje kan wel soepel gaan maar belangrijker nog is dit stangetje wat hij moet mee nemen. Die stuurt de schoepenverstelling aan.

Image

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Ivo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 20:38  Onderwerp:   Re: Te weinig trekkracht onderin Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

R@lph schreef:
Vacuumpotje kan wel soepel gaan maar belangrijker nog is dit stangetje wat hij moet mee nemen. Die stuurt de schoepenverstelling aan.

Dat begrijp ik.

Speek

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 21:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lage(re) LMM waardes moet je altijd zien in context van de turbodruk op dat moment. En als er minder lucht wordt gemeten dan wordt er als gevolg daarvan ook minder brandstof ingespoten.
Voorlopig blijf ik de oorzaak in de turbo zoeken.

Laatst aangepast door Speek op di 24 jan, 2012 23:16, in totaal 1 keer bewerkt
Ivo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 21:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heeft er misschien iemand een log van een goed lopende 2.5TDI 110kw????
Met ook de hoeveelheid ingespoten brandstof!!

Kan ik even vergelijken.

Race Eend
Lite Member

Leeftijd: 27
Auto: Ibiza 6L 1.9 TDI ASZ
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 23:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Speek schreef:
Lage(re) LMM waardes moet je altijd zien in context van de turbodruk op dat moment. En als er minder lucht wordt gemeten dan wordt er als gevolg daarvan ook minder brandstof ingespoten.
Voorlopig blijf ik de oorzaak in de turbo zoeken.

Toch kan het ook andersom werken, weinig brandstof is ook weinig uitlaatgassen om de turbo op gang te krijgen.

Gezien dat de turbo wel doorpiekt, en dan nogsteeds onder de gewenste waarde blijft, vind ik het vreemd dat de LMM zo laag blijft qua waardes (of valse lucht of misschien niet juiste type?)

EGR al afgedopt trouwens?

Roet de wagen?

Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Ivo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 23:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Race Eend schreef:
Toch kan het ook andersom werken, weinig brandstof is ook weinig uitlaatgassen om de turbo op gang te krijgen.

Gezien dat de turbo wel doorpiekt, en dan nogsteeds onder de gewenste waarde blijft, vind ik het vreemd dat de LMM zo laag blijft qua waardes (of valse lucht of misschien niet juiste type?)

EGR al afgedopt trouwens?

Roet de wagen?

Ik heb zelf het juiste type lmm opgezocht op de pierburg site.
Egr is afgedopt en de auto rookt totaal niet.
Misschien krijgt ie gewoon teweinig brandstof!!??

Zal morgen even een log maken met ingespoten brandstof erbij.

Flo-TLSC
Lite Member

Leeftijd: 51
Auto: VW Golf V 2.0 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 00:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

MAF waarde is wel erg laag vind ik. Is er misschien ergens lekkage ??

Heb geen ervaring met een AFB maar bij mijn BMM is de EGR geheel dicht bij 100,6.
Misschien inderdaad ff wachte op iemand anders die een AFB log als voorbeeld kan posten.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Flo-TLSCBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Snip
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: Mk 4 TDI @ 240pk en 470Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 13:37  Onderwerp:   Re: Te weinig trekkracht onderin Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:

kwam ook direct in me op.

Ivo, geen mogelijkheid tot een originele LMM te proberen ipv de pierburg?

dat de turbo her en der een keer wat mbar afwijkt van gevraagd zie ik er genoeg van, daar word ik niet bang van in eerste instantie, heb er weinig gezien die exact de gevraagde waarde halen, altijd zit de geleverde druk 100-200mbar boven of onder de gevraagde waarde

Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen

VCDS (PM voor info)
Snip z'n topic

Maagd Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van SnipBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 14:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

misschien een log van groep 8 posten? dan kun je zien of de brandstof ook daadwerkelijk word begrensd op de lmm

zou nog een andere lmm proberen, een originele bosch misschien? als die hetzelfde vertoond dan kan het zijn dat het probleem inwendig motor zit, nokkenassen? je had ze al gecontroleerd, maar denk niet beide klepdeksels eraf?

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Ivo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2012 00:31  Onderwerp:   Re: Te weinig trekkracht onderin Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Snip schreef:
Ivo, geen mogelijkheid tot een originele LMM te proberen ipv de pierburg?

Met een nieuwe Bosch LMM precies de zelfde waardes.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekCeltemp
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Eenzet AutomotiveOptiMotor
Fasttech<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Van der Velden<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
JD EngineeringUw advertentie hier? Mail ons!
Jos
Paul Versteeg AutosDiesel Service
Votrade

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics