Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Ivo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 00:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Aize schreef:
al eens zonder uitlaat geprobeerd?
Misschien kan hij zijn uitlaatgassen niet kwijt.

Had ik ook aan gedacht daarom de kat leeg gemaakt maar weinig verschil, als er verderop in het systeem een verstopping zit, zal ik ook op hogere toeren problemen moet hebben en dat is niet het geval.

In ieder geval bedankt voor het mee denken.

OfflinePersoonlijke Gallerij van IvoBekijk gebruikers profielStuur PM
Ivo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 01:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zelf heb even een weekendje zitten prakkiseren over het probleem te weinig turbo druk en kwam op het volgende,

LMM waarde te laag, oorzaak turbo levert te weinig, gevolg IQ MAF op het randje.
Nu heb ik ook met die gemodificeerde (diode) LMM gereden en gelogd.
Dan is de turbodruk nog steeds niet voldoende maar de LMM waarde is oké zo ook de IQ MAF logisch toch!? Maar
dan moet hij op een lager toerental wel roken door te veel aan brandstof wat hij krijgt en niet genoeg lucht van de turbo.
Nu rookt/roet de auto helemaal niet dus kan het niet zijn dat de brandstof pomp niet genoeg levert op laag toerental?

Of zit ik er helemaal naast?

Gaarne jullie reaktie.

Race Eend
Lite Member

Leeftijd: 27
Auto: Ibiza 6L 1.9 TDI ASZ
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 10:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat is mogelijk inderdaad, echter zal hij bij brandstofproblemen toch vaak over het hele gebied niet optimaal presteren, Juist ook bovenin de toeren waar de meeste brandstof nodig is. Bovendien rookt een originele auto zonder lekkages niet zo snel.

Even de VNT opdraaien met 2-3mm en checken is niet zoveel werk. Werkt het niet, kun je hem altijd weer terugdraaien op de originele plek. Zie het maar al te vaak bij revisieturbo's dat het niet goed afgesteld wordt.

Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Ivo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 22:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Race Eend schreef:
Even de VNT opdraaien met 2-3mm en checken is niet zoveel werk. Werkt het niet, kun je hem altijd weer terugdraaien op de originele plek. Zie het maar al te vaak bij revisieturbo's dat het niet goed afgesteld wordt.

Ik heb de VNT twee kanten op versteld, als ik hem naar beneden draai heb ik op lager rpm nog minder turbodruk en komt uit eindelijk geleidelijker op druk. Als ik hem omhoog draai heb ik geen verschil op lager rpm maar krijg plotseling heel veel druk rond de 2300 rpm, wel tot 2488 mbar waar 2009 mbar gevraagd wordt.

Deze piek in de turbodruk heb ik altijd wel maar met het schroefje omhoog wel heel erg.

Het lijkt wel of hij juist dan (boven de 2300 rpm) meer brandstof van de pomp krijgt waardoor het zaakje dan eindelijk vollebak aan de slag gaat.

Aize
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: VW Golf4 variant
blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2012 23:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

wat is de brandstofpomp timing? op hoeveel graden staat hij?

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
Ivo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2012 01:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Aize schreef:
wat is de brandstofpomp timing? op hoeveel graden staat hij?

Pomp timing staat op "laat" 2,1 graden na bdp.

Aize
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: VW Golf4 variant
blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2012 11:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

hoe lang heb je de auto? was het eerder wel goed?
Ik heb een aym en een bdg in onderhoud maar beide beginnen bij een 2000 toeren te trekken.

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
OptiMotorJos
Diesel Service<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Eenzet AutomotivePaul Versteeg Autos
Votrade
JD EngineeringCeltemp
Vagtechniek<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Van der VeldenUw advertentie hier? Mail ons!
Fasttech

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics