Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
TDI passat TDI
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: Vw Passat 3c
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 15:17  Onderwerp:   woofer home cinema inbouwen. Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo,

Wij zijn thuis een beetje aan het verbouwen en ook een nieuwe home cinema set aangeschaft, nu hou ik de oude home cinema set nog over die nog zeer goed is.
Nou is mijn vraag kan ik deze inbouwen in mijn auto door middel van een omvormer.
Het zou top zijn als dit kon want het zou een hoop ruimte schelen in de auto en het geeft nog een bizar mooi geluid ook (binnen in huis dan)

groet rene

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI passat TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Armand
Full Member
Full Member

Auto: Seat Cordoba Vario Sport
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 15:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je kunt ook de set op marktplaats verkopen en en mooie (ruimtebesparende) voor in de auto kopen, inclusief versterker e.d.

Ik denk dat je de woofer wel werkend krijgt, maar een woonkamer is nog geen auto. Bovendien kunnen de meeste omvormers volgens mij niet zo'n hoog wattage leveren (en die het wel kunnen zijn misschien erg duur).

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van ArmandBekijk gebruikers profielStuur PM
TDI passat TDI
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 15:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zou dat dan veel schelen auto of woonkamer, in de woonkamer kan ik mijn ramen laten trillen dus er komt een stevig bassje uit.

Ik zou hem idd op marktplaats kunnen zetten maar daar krijg ik de hoofdprijs niet meer voor, en ik dacht misschien kan ik hem wel in me auto bouwen.

en volgens mij variëren de prijzen van omvormers tussen de 50 t/m 100 euro misschien wel goedkoper.

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI passat TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Armand
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 16:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Woonkamer is heel andere akoestiek, wat niet wil zeggen dat hij niet werkt. Je kunt het natuurlijk proberen, met een verlengsnoer op 230v en dan kijken wat je ervan vindt.

Hoeveel stroom trekt je woofer, dat zou op het plaatje moeten staan op je woofer, ivm aanschaf omvormer.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van ArmandBekijk gebruikers profielStuur PM
Speedy
Lite Member

Leeftijd: 41
Auto: VW Passat 2.0 TDI Highline Business
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 16:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik had in mijn Nissan Patrol GR gewoon een dikke versterker van rockford fosgate en een setje Bose 501 serie 2 speakers. Duizel spat zuiverrrrrrrrr
Image
Ik zou het gewoon bij een auto audio houden

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeedyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
TDI passat TDI
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 17:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

thx armand dat is nog eens een idee om uit te proberen, dat ik daar niet zelf op gekomen ben. op de sticker staat AC 230 volt
@ speedy dus ik neem aan dat ik het beter bij een auto audio kan houden, er zit al wel een sub in maar het zit niet allemaal zo netjes en het neemt veel ruimte in beslag.

Tim_vr6
Full Member
Full Member

Auto: MK IV 74kw 10-2002 / 81kw 2003.
suriname.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 18:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Denk niet dat het werkt, de huisspeakers zijn volgens mij 8ohms en autospeakers 4ohms.

.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Tim_vr6Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
daantje
Lite Member

Leeftijd: 32

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 19:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

de conrad verkoopt omvormers,maar denk dat je wel je contact moet aanhouden want je accu is snel leeg.
maar vertel even wat precies de bedoeling is, Denk

wil je dit op je autospeakers aansluiten en op je sub
wil je alleen de dolby decoder aansluiten
wil je de decoder ook als cdspeler gebruiken(bij iedere heuvel slaat dit over)
een grote afstandbediening in de wagen.
je radio op een manier kopelen aan je dolbydecoder

Ram Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van daantjeBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 19:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tim_vr6 schreef:
Denk niet dat het werkt, de huisspeakers zijn volgens mij 8ohms en autospeakers 4ohms.

Idd.

Je hebt dus een hoop power nodig om door deze weerstand te komen. Probeer andersom maar eens. tong uit

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Armand
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 20:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik vermoed dat het een actieve woofer is. Denk eerder dat er gewoon te weinig vermogen is via zo'n omvormer. 230 V is niet het belangrijkste, hoeveel A?

floyd2
Lite Member

Auto: Skoda Octavia Combi TDI 140PK Business
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 21:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat zal een actieve woofer zijn aan wattage,100-150watt??
Daar kan je best een 12v naar 230v omvormer aanhangen van een 200w.
Alleen heb je dubbel zo veel verliezen van al het omvormen wat je doet voordat je bij de speaker bent.(omvormer+versterker)
Je kan beter het actieve gedeelte de nek omdraaien en een 12v subversterkertje kopen die dan de sub aanstuurt.
Dit hoeft ook niet duur te zijn en je houd het relatief simpel.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van floyd2Bekijk gebruikers profielStuur PM
TDI passat TDI
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 21:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik wil alleen de woofer van mijn home cinema set aansluiten, de voeding gaat niet via mijn speler maar via mijn woofer dus als ik daar stroom op krijg zou die het gewoon moeten doen, probleem is alleen hoe krijg ik mijn remote aangesloten van de radio naar de sub. ik heb het vanavond nog uitgetest zoals armand het beschreef hoe het zou klinken tesamen met mijn centerspeaker en het klonk toch rete goed mooie diepe bass en zuiver. speakers blijven gewoon aan gesloten op autoradio aangesloten. op sub staat AC 230V 250watt 50 Hz.

floyd2
Lite Member

Auto: Skoda Octavia Combi TDI 140PK Business
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 22:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nou,nu kan je je geld uitgeven aan een omvormer naar 230volt of aan een caraudioversterker.
Zoals gezegd,de laatste optie scheelt je volgens mij een hoop zorgen en je kunt je home cinemawoofer er gewoon op aan sluiten.

Laatst aangepast door floyd2 op zo 29 jan, 2012 16:34, in totaal 1 keer bewerkt
 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van floyd2Bekijk gebruikers profielStuur PM
Fendtgek
Lite Member

Leeftijd: 19

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 15:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij de Aldi is er regelmatig een omvormer te koop die tot 300 watt kan, zal niet zo'n hele beste wezen maar kost maar een paar tientjes.

Ram Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van FendtgekBekijk gebruikers profielStuur PM
AlexMK4
Lite Member

Auto: Golf MK4 TDI
blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 15:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat een gepruts allemaal. Koop gewoon degelijk spul wat voor 12v bedoeld is.

OfflinePersoonlijke Gallerij van AlexMK4Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Diesel Service
FasttechOptiMotor
Votrade
Uw advertentie hier? Mail ons!
CeltempPaul Versteeg Autos
JD EngineeringJos
Eenzet AutomotiveVan der Velden
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a><a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Vagtechniek

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics