Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
bjkli
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: golf IV tdi ATD
belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 01:44  Onderwerp:   stotteren golf 4 atd 100pk tdi Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

laatste paar dagen merk ik dat de wagen af en toe begint te stotteren bij lage
toeren bv : tussen 1500 a 1800 toeren bij lage snelheden,50 km/ a 80 km/
maar hij doet dit niet altijd?soms bij de koude start, start hij op 1200 toeren precies wat te hoog maar dit doet hij ook zelden,

heb ondertussen laten uitlezen geen problemen, brandstof filter en luchtfilter veranderd en een busje bardhal er in nog steeds met dit probleem af en toe,het verbruik is hetzelde tot nu toe,

als ik doortrek tot 2000 of 3500 toeren doet hij dit nooit. de wagen is gechipt ongveer 30.000km en heeft nu 200.000km.

Steenbok Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van bjkliBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
Aize
Lite Member

Auto: VW Golf4 variant
blank.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 23:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

vreemd dat er geen storingen in staan.
Misschien even de nokkenas timing controleren?

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
bjkli
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2012 10:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

mijn d- riem is ong zo een 30.000 km geleden veranderd en ik denk als de nokkenas timing niet goed staat zal hij toch altijd slecht starten of hoog in de toeren starten of niet ?
hij doet dit heel zelden ik zal zeggen 1x in de week 1200toeren starten. dus ik betwijfel of het daar aan kan liggen.

Steenbok Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van bjkliBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2012 12:13  Onderwerp:   Re: stotteren golf 4 atd 100pk tdi Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bjkli schreef:
soms bij de koude start, start hij op 1200 toeren precies wat te hoog maar dit doet hij ook zelden

Quote:
Vaak gemelde verschijnselen:
Bij het starten van een lauwe of warme motor schiet het toerental naar waardes van 1200 - 3000 rpm.

Koelvloeistofsensor

PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
bjkli
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2012 17:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

juist heb ik hem opnieuw laten lezen en inderdaad hij gaf een storing aan en deze keer waren er zelfs 2 storingen maar of het iets met da stotteren te maken heeft ?
temparatuur sensor gaf hij aan en abs sensor ook. maar hij schiet wel nie naar de 3.000 toeren max 1200 toeren af en toe dan zakt hij na een 10 tal sekonden.

Aize
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 13:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

dat is dan duidelijk: temperatuur sensor vernieuwen.
De sensor is niet alleen voor de temperatuur meter, maar geeft ook een temperatuur waarde naar de computer en deze berekend dan op zijn beurt weer hoe veel er ingespoten moet worden.

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
bjkli
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 15:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

is deze temparatuur sensor dezelfde als voor pd 100 pk motor?want die op de wiki is voor vp motoren.

VWTDI
Lite Member

Leeftijd: 26
Auto: Volkswagen Golf Mk4
turkey.gif
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 16:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Geef je motorcode aan de dealer en zij geven je de juiste sensor.
En een koelvloeistof sensor is ook niet de duurste en die gaan ook best vaak kapot. Deze kun je tevens zelf verwisselen vorig jaar ook gedaan

Stier Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van VWTDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
bjkli
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2012 15:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ben net naar andere garage geweest daar gaf de wagen een duidelelijker overzicht van storingen ik denk dat hij een goed programma heeft hij zei orgineel vw programma,
hij gaf in het oranje de g62 storing en in het rood p1667 op de 2de cilinder aan
de g62 foutcode is niet zo belangrijk daar gaat de wagen niet van stotteren zei hij die andere p1667 in het rood dat is uw probleem 100procent ,
heeft de foutcode opgezocht langs mij op de laptop en duidelijk met schema en al de foutcode gevonden,
krijgt slechte verbinding op de 2 de cilinder iets met kabels in de kleppendeksel ,kleppendeksel moet af zei hij en hij gaat niet alleen die kabels van de 2 de cilinder maar van alle cilinder veranderen is een set kost ongvr 150 a 180 euro +werk van ongeveer 80 euro .wat da schokken of trillen betreft dus af en toeh . valt de 2 de cilinder uit maakt slechte contact dat is de oorzaak vind ik ook logisc

Laatst aangepast door bjkli op za 04 feb, 2012 04:43, in totaal 4 keer bewerkt
bjkli
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2012 16:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

P1666/P1667/P1668/P1669/P1670 (18074/18075/18076/18077/18078): Ventiel pompverstuiver cilinder 1/2/3/4/5 (N240/N241/N242/N243/N244/N245), fout in electrische circuit.
dit is het probleem net op google zijn er mensen met deze problemen exact zelfde symtoon als mij.

Aize
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2012 23:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Image

Uploaded with ImageShack.us

Je zal een nieuw kabelboompje moeten hebben onder het kleppendeksel.
De cilinderkop moet er niet af, alleen het kleppendeksel.

bjkli
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 04:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

inderdaad het kleppendeksel ,heb me verkeerd uitgedrukt. Smile

jensw
Lite Member

Leeftijd: 25

Auto: Golf IV Variant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 11:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

150 a 180 euro? kan me herinneren dat ik zo'n kabelboompje ooit heb opgehaald voor iets van 7 tientjes...

Kreeft Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van jenswBekijk gebruikers profielStuur PM
bjkli
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 19:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

hij had er een gedachte van laatst had die van een audi veranderd

woensdag weet ik meer.ik lees op andere topics ook rond 50 euro,

beste jensw had jij die kabelboom orgineel van vw gekocht voor 7 tientjes?

alvast bedankt,

Aize
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2012 22:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ja deze kabel komt origineel op een 60 euro.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!
Paul Versteeg Autos<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Van der VeldenOptiMotor
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
CeltempVotrade
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Eenzet Automotive
VagtechniekFasttech
JosDiesel Service
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics