Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Mk3TDI
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2012 00:29  Onderwerp:   63,5mm en 55mm (standaard) uitlaat Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik lees veel dat mensen ipv de originele diameter naar een 63,5mm uitlaat gaan. Wat is nu echt het verschil en is dit zo duidelijk merkbaar? Wat is tevens het merkbare verschil tussen 63,5mm rvs en 55mm rvs?

OfflinePersoonlijke Gallerij van Mk3TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
struikie
Lite Member

Leeftijd: 32

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2012 09:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

meer vermogen is niet echt het doel, lagere uitlaatdruk wel...
daar krijg je ook wat lagere EGT's van...
het maakt een sterke tuning wat veiliger...

JW

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Mk3TDI
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2012 11:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ok, dus niet meteen duidelijk verschil. Ik weet namelijk een 55mm vervanger te koop voor een leuke prijs. Een nieuwe 63,5mm is ontzettend duur wanneer je geen extreme tuning doet.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Mk3TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
KridX
Lite Member

Leeftijd: 40
Auto: Ibiza TDI Sport 230+ PK
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2012 19:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Een te grote diameter veroorzaakt werveling (het gas volgt de wand niet meer).
Het moet gewoon kloppen (goede flow), mijn RVS uitlaat is 55mm, gaat prima en is lichter dan een 63mm..... Mrgreen

Maagd Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van KridXBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
daantje
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2012 19:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

haha nou ik heb het precies andersom,
183 pk andere intercooler en standaard downpipe en inderdaad werveling,wat een rot geluid,dus ja zit inderdaad wel verschil in voor hogere vermogen.

(heb dit nu net pas twee dagen omdat dit me tweede intercooler is dacht dat de eertse kapot was door dat wervelgeluid dus kreeg een nieuwe.dus toch een 63.5)

Ram Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van daantjeBekijk gebruikers profielStuur PM
Race Eend
Lite Member

Leeftijd: 27
Auto: Ibiza 6L 1.9 TDI ASZ
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2012 15:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik had ook een rotfluit (net of de turbo het uit kreunt) na de katvervanger op de 55mm buis, echter heb ik de midden en einddemper vervangen door een (gebruikte) benzine midden en einddemper, geluid is daarmee verholpen.

Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
jeff-leon-tdi
Lite Member

Leeftijd: 25

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 29 feb, 2012 23:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Race Eend schreef:
Ik had ook een rotfluit (net of de turbo het uit kreunt) na de katvervanger op de 55mm buis, echter heb ik de midden en einddemper vervangen door een (gebruikte) benzine midden en einddemper, geluid is daarmee verholpen.

dat heb ik dus nu ook
heb een rvs katvervanger van race land er onder hangen 55mm
en je hoort de turbo duidelijk fluite opzich wel gaaf geluid je hoort de turbo wel beter aleen ben ik bang dat me turbo kapot is

Vissen Geslacht:Man Kat VerborgenPersoonlijke Gallerij van jeff-leon-tdiBekijk gebruikers profielStuur PM
Race Eend
Lite Member

Auto: Ibiza 6L 1.9 TDI ASZ
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mrt, 2012 00:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

dat ligt er aan, het klinkt misschien zo, maar dat geluid kan ook ontstaan door de middendemper en einddemper (als er een katvervanger onder zit)

Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
jeff-leon-tdi
Lite Member

Leeftijd: 25

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mrt, 2012 13:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik heb nu nog gewoon standaart tdi einddemper
ben wel opzoek naar rvs curpa look einddemper

Vissen Geslacht:Man Kat VerborgenPersoonlijke Gallerij van jeff-leon-tdiBekijk gebruikers profielStuur PM
kilzone
Lite Member

Leeftijd: 23
Auto: Audi A3 1.9 TDI (90pk)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 20 mrt, 2012 00:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij de 1.9 TDI kan je gewoon een kale pijp naar achter gooien. Blijft hij nog steeds onder de max decibels.

Steenbok Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van kilzoneBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Ibibi
Lite Member

Auto: Passat Variant V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 20 mrt, 2012 22:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

kilzone schreef:
Bij de 1.9 TDI kan je gewoon een kale pijp naar achter gooien.

Maar of dat mooi is Duizel Denk

Net een trekker zonder uitlaat. Engel

Waterman Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van IbibiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Boertie
Full Member
Full Member

Auto: VW Golf IV
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 20 mrt, 2012 23:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat is er mis met trekkers? Knipoog

Boogschutter Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van BoertieBekijk gebruikers profielStuur PM
kilzone
Lite Member

Leeftijd: 23
Auto: Audi A3 1.9 TDI (90pk)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 20 mrt, 2012 23:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jah, weet ik niet. wij hebben er ook 2

Steenbok Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van kilzoneBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Boy_c_1990
Lite Member

Leeftijd: 21
Auto: Golf IV 85kw AUT.
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 21 mrt, 2012 08:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Niks, zijn fijne voertuigen voor het uitvoeren van agrarische werkzaamheden.

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van Boy_c_1990Bekijk gebruikers profielStuur PM
Nils
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 27 mrt, 2012 11:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vraag me ook af wat de zin (of onzin is) van een 2,5 inch uitlaat tov een 2 inch op een 1.9 TDI.

Volgens mij is de uitgang van een ASZ 1749v turbo (130 / 150 pk tdi) namelijk 50 of 55 mm. Als je daar een buis achter legt die 10mm meer is heb je nog steeds de uitgang van je turbo als bottleneck... dus wat levert die grotere einddiameter er achter nu werkelijk op??

Zijn er mensen die een voor en na uitdraai hebben?

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van NilsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JosDiesel Service
Uw advertentie hier? Mail ons!Fasttech
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
JD EngineeringVagtechniek
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Van der Velden
Celtemp
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>Eenzet Automotive
OptiMotorVotrade
Paul Versteeg Autos

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics