Nu heb ik al een paar maanden een probleem met het stuur. De zwarte coating bladert gewoon af zoals ook te zien is op de foto's van een andere bestuurder op
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=269021
Vermits deze wagen (tot einde deze maand) in lease is ben ik eerst bij de dealer langsgeweest om te horen wat er aan kon gebeuren kwa garantie/vervanging.
Ze hadden dit nog nooit gezien en de invoerder had nog nooit van dit fenomeen een klacht binnengekregen.(sure)
Uiteraard komt de leasing niet tussen in het vervangen en zegt zelf dat dit geen normale slijtage is, dus ik mag zelf voor de kosten opdraaien.
Het zou blijkbaar aan een stof in mijn handen liggen volgens hen, vreemd vermits ik al 25 jaar met auto's rijd en dit nog nooit heb gehad met andere auto's. Ook de Golf5 met hetzelfde type stuur die ik hiervoor had had dit niet.
Nu gaat waarschijnlijk mijn baas de auto van de leasing overkopen en wil ik dit toch wel aanpakken. Het stuur voelt echt niet meer prettig aan.
Is het gemakkelijk om zelf het stuur te vervangen als je alleen maar huis en tuin gereedschap hebt? En wat voor stuur (prijs?) raden jullie aan?