Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 15:40  Onderwerp:   DieselAuto's blijven staan door vrieskou Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Op NDR vanmiddag was dat dieselauto's niet starten .
Volgens ADAC komt dit doordat auto's niet goed onderhouden zijn.
Als een dieselfilter te oud is zit er vocht in en dat bevriest.
Diesel zelf zou tot minimaal -20 moeten kunnen.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
jessy
Full Member
Full Member

Leeftijd: 21
Auto: VW Golf V 2.0 TDI Sportline 3drs 2005
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 16:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kheb zelf nog geen serieuze problemen gehad. Moet wel zeggen dat met het koude weer bij temp rond de -10 of kouder hij wel even moeite heeft met starten en eerste paar tellen beroerd loopt maarja blijft een diesel he. 2e keer starten geen probleem en als een zonnetje.

Waterman Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van jessyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepageMSN Messenger
Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASV
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 16:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Klopt, ik was dit weekend in Zuid Duitsland bij Freiburg in de buurt, iets hoger de rimboe in was het -25..... HEEEL veel auto's moesten afgesleept worden. Mijn Passat startte nog:) Al was het wel met moeite, gloeibougie stuk denk ik.

Het was zo koud dat de pookhoes stijf bevroren was. Deed de auto in z'n vrij toen ik instapte en rats, pookhoes dwars door midden. Verder had ik een 5L kan ruitersproeier spul achterin wat ik op de ruit wilde gooien om te ontdooien. Dat werkte, maar het spul was gewoon dik geworden ipv echt vloeibaar.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Anne
Lite Member

Auto: vw touran
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 17:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

haha mijn antivries voor de ruitenwisser is officieel tot min 20. gewoon kats bevroren in het reservoir.

starten is echter geen probleem. gewoon 2 keer gloeien en slaat in 1 keer aan.

merkt wel dat een bijverwarmer met dit weer best prettig is. binnen 10 minuten al warmte in het interieur

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van AnneBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 18:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn gloeibougies zijn stuk, maar merk er niks van.
Klik, starten lopen Cooll

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Fullhouse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 18:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:

Het is klik.....20 minuten wachten...starten en lopen.. tong uit

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
teije
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Seat Cordoba
barbados.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 18:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@martin
auto in verwarmde garage?

Vissen Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van teijeBekijk gebruikers profielStuur PM
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 18:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

teije schreef:
@martin
auto in verwarmde garage?

Nee staat gewoon buiten.
Ik sta er ook van te kijken.

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
teije
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Seat Cordoba
barbados.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 19:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De Cordo (asv 280.000km) van me is eerst wel ff aant gloeien, (lang)Tja ,
dan dan moet ie toch ff een paar slagen maken voordat ie aanslaat.
Ik zou graag de eerste 10 -20 sec skippen...(slome olie) "akelig lawaai".... Schrik

Vissen Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van teijeBekijk gebruikers profielStuur PM
Fullhouse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 19:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://www.youtube.com/watch?v=46KPDMsFsKU&feature=related

Zo ongeveer slaat de mijne aan met deze extreme temperaturen..

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 20:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik heb een Defa/Weaco engine heater erin sinds afgelopen najaar.

-16 buiten, engine heater 1,5 uur aangehad, 3 sec gloeien en lopen als een naaimachientje Heel blij
(heater = 550 Watt)

-10 buiten, geen engine heater, 10 sec gloeien en rochelen als een oude tractor Duimneer

PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
janmeppel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 20:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:

Lange neus Lange neus ach ja je hebt altijd baas boven baas he. Lange neus Lange neus
kan het nog sterker vertellen, maar dan moet ik liegen
en dat doen we hier niet, nou ja op een enkeling na dan In deuk

OfflinePersoonlijke Gallerij van janmeppelBekijk gebruikers profielStuur PM
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 20:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

janmeppel schreef:
Lange neus Lange neus ach ja je hebt altijd baas boven baas he. Lange neus Lange neus
kan het nog sterker vertellen, maar dan moet ik liegen
en dat doen we hier niet, nou ja op een enkeling na dan In deuk

Wil je nou zeggen dat ik het uit mijn duim zuig?

Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 20:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Wil je nou zeggen dat ik het uit mijn duim zuig?

nee, uit je standkachel Cool

PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 20:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ook zonder.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
JosFasttech
Celtemp<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Uw advertentie hier? Mail ons!
Votrade<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Van der VeldenVagtechniek
OptiMotorPaul Versteeg Autos
Diesel ServiceEenzet Automotive
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008