Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
TDI1500
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 00:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

[quote="Aize"]
TDI1500 schreef:
Als hij warm is of goed weer( boven 0 graden) dan start hij direct van de 1ste seconde. dus bougie zal het probleem niet zijn.

Omdat hij dan bijna of niet gloeit, en nu met de vorst wel.

Ok, en die rare geluiden dan ?
lijkt percies of er ijs tussen de zuigers zit..

OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI1500Bekijk gebruikers profielStuur PM
jensw
Lite Member

Leeftijd: 25

Auto: Golf IV Variant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 00:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

TDI1500 schreef:
Heb geen enkel idee wanneer distrb riem vervangen was, tijd om te vervangen mischien ?

Merk je vanzelf.. zwijg

Kreeft Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van jenswBekijk gebruikers profielStuur PM
Boy_c_1990
Lite Member

Leeftijd: 21
Auto: Golf IV 85kw AUT.
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 01:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Ik wil wel eens komen kijken bij je met mijn zoontje Engel

Als er nog plek aan boord is wil ik ook wel is komen kijken... Blijft mooi die lage toeren diesels Knipoog

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van Boy_c_1990Bekijk gebruikers profielStuur PM
Ro'1
Lite Member

Leeftijd: 24
Auto: Seat Ibiza 6L(2) 1.9 TDI AXR
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 02:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb nergens last van? Alleen dat 'ie wat "harder" aanslaat.. Binnen een sec. Of 5 is 'ie startklaar. Ook met -17 laatst.

Ram Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van Ro'1Bekijk gebruikers profielStuur PM
GolfASZ
Lite Member

Auto: Volkswagen Golf IV
morocco.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 02:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn Golfje start zonder problemen gelukkig. Na de eerste keer pakt ie meteen en eerste 3 seconden hoor je 'm eventjes op gang komen maar daarna laat ik 'm eventjes stationair draaien en ik kan weer lekker rijden.

Ik had trouwens wel ruitenvloeistof. Stond tot - 25 ofzo. Maar helemaal bevroren! Hiervoor had ik een Corsa diesel. Nou, als je dat ding hoorde starten in dit weer begon je te lachen. Wat een geluiden kwamen eruit, en het was echt een top ding hè; helemaal goed onderhouden. Maar niets gaat boven een TDI. heel erg tevreden!

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van GolfASZBekijk gebruikers profielStuur PM
El Pino
Moderator
Moderator

Auto: Seat Ibiza 6L
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 08:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Flo-TLSC schreef:
Zo start die van mij (Turn Up the Volume guys)
Flo's TDI aan boord als ie start

Knipoog

Toevallig ben ik laatst een filmpje tegengekomen op op youtube van mijn motorbootje.

Steenbok  Tijger OnlinePersoonlijke Gallerij van El PinoBekijk gebruikers profielStuur PM
Flo-TLSC
Lite Member

Leeftijd: 51
Auto: VW Golf V 2.0 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 08:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hee collega (",)
Lijkt me een fijne kar die 9L46C. Een stuk moderner ook lijkt me.
De TM410 was/is een aardige diesel vond ik altijd en heb er altijd met plezier mee gevaren.
Alleen om er aan te werken was soms wat klote. Vooral het 'design' van de cilinderkop met alles wat er bij komt was/is shit. Met name de verstuivers die water gekoeld waren gaven nog wel eens problemen als we zware olie verstookten.
Is de 9L46C commonrail ?? And if so, bevalt dat goed ??

Flo

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Flo-TLSCBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
El Pino
Moderator
Moderator

Auto: Seat Ibiza 6L
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 11:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@Flo-TLSC ff volledig offtopic. Geen commonrail helaas, want deze zijn net 12 jaar oud. Wel fijne motoren overigens. Heb wel met 2 slag commonrails gevaren, maar dat is andere koek.

Steenbok  Tijger OnlinePersoonlijke Gallerij van El PinoBekijk gebruikers profielStuur PM
teije
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Seat Cordoba
barbados.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 18:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb vanochtend ff een filmpje "geschoten". -15*C
Man wat een trekker....(klinkt op video wel heeel erg)
http://youtu.be/_W4TZJ31sZQ

Vissen Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van teijeBekijk gebruikers profielStuur PM
Fullhouse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 18:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

teije schreef:
Ik heb vanochtend ff een filmpje "geschoten". -15*C
Man wat een trekker....(klinkt op video wel heeel erg)
http://youtu.be/_W4TZJ31sZQ

ASV's zijn sowieso luidruchtig maar hij slaat gewoon goed aan Mrgreen

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Flo-TLSC
Lite Member

Leeftijd: 51
Auto: VW Golf V 2.0 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 20:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lijkt wel een Fiat 500 !! Hahaaaaa.......

Maar ff serieus.
Met deze temperaturen, van zowel het blok als van de aangezogen lucht, haald ie gewoon de ontstekings temperatuur die de diesel aan het eind van de compressie slag nodig heeft om te ontsteken niet.
Daarom zitten er (bij een auto) nog steeds die gloei spiralen/pluggen in de compressie ruimte.
Als dan 1 of 2 van die gloei spiralen/pluggen niet goed werken, of dat dat ene gaatje van de verstuiver wat tegen de spiraal aan moet spuiten net ff dicht zit, ...
Tsja dan gaat het hele principe waar de diesel motor op berust 'tits up'.
En dan loopt ie of helemaal niet, of ff op 2 of 3 poten als je hem start.

Diesels houden van 'aangename' temperaturen. Its the nature of the beast

Knipoog

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Flo-TLSCBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
golfarl
Lite Member

Leeftijd: 20

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 20:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij mij is het nog altijd starten lopen ook al gaat hij een slag meer in de rond. Alleen komt er een geluid bij de dynamo vandaan. Dat zelfde geluid heb ik ook als ik een andere auto stroom geef met startkabels. Dacht zelf aan dynamo of accu maar hij start voor de rest wel goed.

Leeuw Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van golfarlBekijk gebruikers profielStuur PM
Aize
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: VW Golf4 variant
blank.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 21:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Waarschijnlijk niets aan de hand, de dynamo probeert de verbruikte gloei- en startstroom van de accu weer zo snel mogelijk op peil te brengen.
En dat is ook met overstarten zo, dan zit de dynamo tegen zijn maximum aan te laden.
Of je multiriem slipt dan iets.

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!Votrade
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>JD Engineering
Paul Versteeg Autos<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Fasttech<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Vagtechniek
Van der VeldenDiesel Service
JosOptiMotor
Eenzet AutomotiveCeltemp

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics