Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Fullhouse
Lite Member

Leeftijd: 33

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 29 feb, 2012 22:26  Onderwerp:   De zomer komt er weer aan.. Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Omdat de zomer er straks weer aankomt ben ik van plan om mijn auto zelf machinaal te poetsen. Die van ons moeder moet ook aangepakt worden.

Er zijn zoveel producten op de markt waarvan ik niet weet of deze geschikt zijn voor Duitse lakken die nogal aan de harde kant zijn.

Ik lees veel over Poorboys op het internet, met name de serie SSR 2,5 terug tot SSR 1. Er komt nog eens bij welke pads er hiervoor gebruikt kunnen worden.
Over Monello lees ik ook dat dit beter uitpakt bij harde lakken.

Elk wax heeft ook een apart uitstraling..De een geeft meer een show effect, de ander zorgt dat de kleur echt goed omhoog komt. Ik lees veel goede reacties over Natty's Blue maar ook de NXT Generation van Meguiars lees ik veel goede reacties.

Welke producten kan ik het beste nemen om bijvoorbeeld een nogal verweerde zwarte lak van ons moeders auto onder handen te nemen ?

Voor mijn zwarte lak (LC9Z) is het meer om de swirls weg te halen..ik heb zelf nogal zichtbare swirls die te zien zijn, vooral goed te zien zijn in de zon. Ik heb ook hier en daar krasjes. Deze zou ik graag ook weg willen poetsen.

Het wassen doe ik met APC..
Het kleien doe ik met het setje van Mothers..

Maar de rest ? welke producten voor het cleanen ? met welke pads ?
En dan polijsten ? welke prodcuten met welke pads ?
En glazelaag erop ? is dat nodig ?
Als laatst, welke wax ? Handmatig opbrengen of kan dat ook machinaal ?

En dan nog kan ik de producten voor mijn auto ook voor ons moeders auto gebruiken ?

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Boy_c_1990
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: Audi A3 Sportback 2.0TDI S-Tronic
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 29 feb, 2012 22:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kijk eens op carclean, daar op het forum staat een how-to voor machinaal polijsten met welke wax, pads en polijst middel en dergelijke.

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van Boy_c_1990Bekijk gebruikers profielStuur PM
Tim_vr6
Full Member
Full Member

Auto: MK IV 74kw 10-2002 / 81kw 2003.
suriname.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mrt, 2012 15:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik wens je suc6 Simba, dat word polijsten.
En de lakken van vw zijn idd zeer hard.

.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Tim_vr6Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Fullhouse
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mrt, 2012 19:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik ben er al uit:

Het word de Monello lijn.
De Mezzo icm met een oranje pad, daarna op een witte pad.
De Finale op een zwarte pad.
Glaze ook op een zwarte pad en dan rustig waxen Mrgreen

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Tim_vr6
Full Member
Full Member

Auto: MK IV 74kw 10-2002 / 81kw 2003.
suriname.gif
BerichtGeplaatst: za 03 mrt, 2012 00:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoop dat je een week vrij hebt genomen.

Die van mij heeft een prof. geheel onderhanden genomen, en hij is daar 4 dagen mee bezig geweest.

Dus vandaar: Veel suc6 Grijns

.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Tim_vr6Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Fullhouse
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 03 mrt, 2012 06:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tim_vr6 schreef:
Hoop dat je een week vrij hebt genomen.

Die van mij heeft een prof. geheel onderhanden genomen, en hij is daar 4 dagen mee bezig geweest.

Dus vandaar: Veel suc6 Grijns

Geen probleem Mrgreen

Boy_c_1990
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: Audi A3 Sportback 2.0TDI S-Tronic
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 03 mrt, 2012 13:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoop dat je het gaat redden met die mezzo ! En finale op een zwarte pad ( cutting factor = 0 ) heeft ook weinig zin ?

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van Boy_c_1990Bekijk gebruikers profielStuur PM
Fullhouse
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 03 mrt, 2012 16:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Boy_c_1990 schreef:
Hoop dat je het gaat redden met die mezzo ! En finale op een zwarte pad ( cutting factor = 0 ) heeft ook weinig zin ?

Ik heb zelf weinig swirls..

Krassen hoef ik niet weg te krijgen..maar swirls weghalen moet zeker lukken.

Finale heeft zelf fijne korrels om nog te polijsten..dus moet gewoon goed gaan..

Daarom doe ik het eerst ook op ons moekes auto Mrgreen

YDrx
Lite Member

Leeftijd: 30

Auto: Golf MK4 ARL 4motion
belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 07 sep, 2012 15:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kennen jullie maguires niet? Het beste wat er bestaat Smile

Ram Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van YDrxBekijk gebruikers profielStuur PM
stevenr
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2012 00:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ja meguiars rules.

OfflinePersoonlijke Gallerij van stevenrBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
PeterMK4
Lite Member

Leeftijd: 29

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2012 11:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vergeleken met valma en dreft wel ja

Weegschaal Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van PeterMK4Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
bassochist
Lite Member

Leeftijd: 35

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2012 14:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ja idd, voor de rest gewoon heel veel geld betalen voor een merknaampje, het zijn geen slechte producten maar er is gewoon veel beter te krijgen voor minder geld.

Weegschaal Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van bassochistBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
stevenr
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2012 23:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

welke dan? beter voor minder geld?

OfflinePersoonlijke Gallerij van stevenrBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
ivo's
Lite Member

Leeftijd: 32

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 22 sep, 2012 16:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Poorboys World, Auto Finsesse of Dodo Juice bijvoorbeeld Knipoog

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van ivo'sBekijk gebruikers profielStuur PM
Fullhouse
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 22 sep, 2012 20:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vandaag ook ff bezig geweest met de auto..

Gewassen met Dodo Juice..
Gekleid met Mothers..
Met een DAP V2 + oranje pad icm met Monello Mezzo.
Daarna Monello Mezzo met witte pad.
Omdat het laat werd ga ik morgen verder met groene pad en Monello Finale.
Black hole eroverheen en een waxlaagje van Poorboys..

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekUw advertentie hier? Mail ons!
VVTAutodiagnose-mobiel
Jos
JD EngineeringChiptuning Feno

© TDI Club Nederland 2008