Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
TDI01
Lite Member

Leeftijd: 27

Auto: Volkswagen Golf
turkey.gif
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2012 21:12  Onderwerp:   Stalen velgen spuiten Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik wil graag mijn 15 inch stalen velgen spuiten, omdat ze er niet meer uitzien.
Zitten wat roestplekken op e.d.

Iemand nog wat tips voor mij?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg

Maagd Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI01Bekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
tcf
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2012 02:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste TDI01.

Ik heb toevallig vorige week mijn velgen gespoten en het resultaat mag er best wezen vind ik zelf. Ik heb er niet veel tijd aan besteed omdat ik dat niet had, dus er mochten best wat oneffenheden zichtbaar zijn van dichtbij.

Ten eerste heb ik ze goed schoongemaakt met een hele sterke ontvetter ( bijv .remreiniger of een gewone ontvetter ). Daarna met grof schuurpapier en/of slijptol en/of Dremel en staalborstels voor de boormachine de oppervlakten goed roestvrij maken. Tevens het oppervlak zo veel mogelijk effen maken, afhankelijk van hoe je de afwerking wilt. Wil je het perfect, dan zal de ondergrond ook perfect glad moeten zijn. Bij mij was het niet perfect glad, gewoon alleen de roest weggehaald.

http://img839.imageshack.us/img839/1140/img1516no.jpg

Hierbij foto van de hulpstukken:
http://img19.imageshack.us/img19/6885/schermafbeelding2012111.png
http://img805.imageshack.us/img805/6885/schermafbeelding2012111.png

Vervolgens wederom goed ontvet en droog gemaakt.
Met behulp van kranten alles goed afgeplakt.
Ingespoten met Tectyl-glashelder en dit goed laten drogen.
Daarna 2 lagen ingespoten met een primer:

http://img685.imageshack.us/img685/3426/img1534cz.jpg

Wederom heel goed laten drogen ( uren ).
Vervolgens (zonder te schuren) ingespoten met matzwarte verf in een spuitbus van de Action (2.99 euro ).

http://img585.imageshack.us/img585/3491/img1519f.jpg

De zwarte lak in 3 dunne lagen gespoten. Ik heb dit in cirkelvormige bewegingen gedaan op een afstand van ongeveer 20 centimeter. Wel de bus goed schudden en tussentijds de lagen laten drogen om druipers/druppelvorming te voorkomen. ( ongeveer 20 minuten laten drogen tussen lagen door ).

Dit is het resultaat, ik ben er tevreden over,
Dit was het voor het voor het projectje:

http://img401.imageshack.us/img401/6634/img1252wb.jpg

En dit na:

http://img29.imageshack.us/img29/663/img1547yo.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/2365/img1551bq.jpg

Ze zijn niet perfect maar je pas van heel dichtbij dat er wat oneffenheden in zitten en dan voornamelijk aan de randen. Deze waren heel erg geroest.
Maar voor mij voldoende om in ieder geval deze winter weer door te komen met de velgen. Ik heb de loodjes op de velgen niet verwijderd maar daar gewoon overheen gespoten. Ik adviseer je wel de randen/gootjes in de velgen goed schoon te krabben/maken met bijvoorbeeld een platte schroevendraaier. Je zal zien dat hier enorm veel vuil uitkomt en dat houdt dus in dat het daar makkelijk kan gaan roesten. Dat zou zonde zijn van het werk. Verder kun je tussentijds bijna altijd schuren met een fijne korrel bijv. 400, 600 of zelfs 1000. Het ligt er maar net aan welk resultaat je wenst. Succes!

OfflinePersoonlijke Gallerij van tcfBekijk gebruikers profielStuur PM
tcf
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 14 nov, 2012 17:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kun je hier wat mee?

Brouwer
Lite Member

Leeftijd: 53

Auto: SKODA Superb 2.0 TDI 170 PK
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 14 nov, 2012 21:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

kan niet missen,...........

zelfs een leek als ik zou het moeten kunnen,......

Don't regret what you did,
Regret what you didn't do

Leeuw Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van BrouwerBekijk gebruikers profielStuur PM
tcf
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 14 nov, 2012 21:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ben blij dat het in ieder geval duidelijk is haha.
Ik zit eigenlijk nog wel op een reactie van TDI01 te wachten...

Anil70_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 24
Auto: Caravelle 2.5TDI & Lupo 1.2 TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2012 00:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Erg goede uitleg, ik ga het morgen ook doen!

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
TDI01
Lite Member

Leeftijd: 27

Auto: Volkswagen Golf
turkey.gif
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2012 09:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste tcf,

Sorry voor mijn late reactie..

en bedankt voor deze bruikbare informatie en uw tijd!

Ik zal de foto's posten zodra ik de velgen gespoten heb.

Mvg,

TDI01

Maagd Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI01Bekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Brouwer
Lite Member

Leeftijd: 53

Auto: SKODA Superb 2.0 TDI 170 PK
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2012 19:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

volledige reportage van start tot eind resultaat !

Don't regret what you did,
Regret what you didn't do

Leeuw Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van BrouwerBekijk gebruikers profielStuur PM
tcf
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2012 21:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Geen probleem TDI01, graag gedaan!
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Als aanvulling kun je er nog voor kiezen om blanke lak over de zwarte lak heen te spuiten om de velgen mooi te laten glimmen.
Ik heb dit niet gedaan omdat ik matzwart wel mooi vind Knipoog

tcf
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 19 nov, 2012 12:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En....hoe vordert het projectje? TDI01?

NickB
Lite Member

Auto: Audi A3 Sportback
belgium.gif
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2012 12:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Late reactie:
ik heb dit in het verleden ook gedaan. Gewoon eenvoudige mat zwarte lak gekocht.
Het spuiten was helemaal niet moeilijk en zag er goed uit.

Enkel had ik niet de tijd genomen om het roest echt "volledig" weg te schuren. Als je dit wilt doen dan ben je ook gewoon een heel stuk langer bezig. Na een winter kwam er hierdoor een klein beetje reliëf in de lak omdat het gewoon opnieuw begint te roesten. Zag er nog net uit maar het ging terug achteruit. Als je het merk 'hamerite' gebruikt kan je over kleine roestplekjes spuiten en blijft het ook langer mooi. Dus dat is misschien een tip.

Grtz

OfflinePersoonlijke Gallerij van NickBBekijk gebruikers profielStuur PM
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2012 14:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Stralen en poedercoaten is denk ik een betere optie? Hoeft ook niet duur te zijn.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
150PKaatje
Lite Member

Leeftijd: 44
Auto: VW Passat Variant TDI DSG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2012 16:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lucas schreef:
Stralen en poedercoaten is denk ik een betere optie? Hoeft ook niet duur te zijn.

Klopt zit je ergens rond de 150 euro.

Waterman Geslacht:Vrouw Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van 150PKaatjeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Anil70_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 24
Auto: Caravelle 2.5TDI & Lupo 1.2 TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2012 22:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
Klopt zit je ergens rond de 150 euro.

Zou ik niet over hebben voor een wintersetje.. Vorig weekend een set gespoten en was ongeveer 4 euro kwijt voor 2 bussen zwart bij de action.. En het ziet er nog erg goed uit ook. Dan maar elke zomer spuiten hoor.

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
tcf
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2012 00:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Inderdaad, same here. Kosten waren totaal nog geen 10 euro en ben tevreden.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Chiptuning FenoJD Engineering
Autodiagnose-mobielJos
Uw advertentie hier? Mail ons!Vagtechniek
VVT

© TDI Club Nederland 2008