Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Speek
www.gerritspeek.nl/vag-com

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 21 jul, 2014 19:47  Onderwerp:   VCDS goedkope alternatieven Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

VCDS is erg populair, ook onder niet-professionele liefhebbers.
Zodanig populair dat het wordt nagemaakt, maar dat is een 'no go' gebied op dit forum.
De mogelijkheden van VCDS zijn (bijna) eindeloos en benaderen de tools van de dealer.
Het programma is niet goedkoop, ca. euro 450,= (Uwe Ross verdient er zijn boterham mee).

Maar er zijn talloze heel goedkope mogelijkheden waarmee je bv. foutcodes kunt uitlezen/resetten en de service-melding kunt terugzetten.
Let op: alle goedkope universele handscanners kunnen alleen de MotorRegelmodule uitlezen.
Handig om zo'n scanner permanent in de auto bij je te hebben (bv. bij een buitenlands garagebedrijf).
In dit draadje probeer ik een overzicht te krijgen van die alternatieven.

Vul het aan a.j.b.
- de prijs moet onder de euro 100,= blijven (anders kun je beter sparen voor VCDS),
- moet leverbaar zijn.

AutoLink AL301
+ OBD2 / EOBD ondersteunde voertuigen van 1996 t/m heden.
+ goedkoop
+ Nederlandse leverancier, dus daar support
- Engelstalig

iCarsoft i810
+ OBD2 / EOBD ondersteunde voertuigen van 1996 t/m heden
+ freeze frame
+ live data
+ tot nu toe de enige volledig Nederlandstalige
+ Nederlandse leverancier, dus daar support

Torque
light (gratis) en pro (betaald); je hebt wel een 'Blue Tooth Elm327' connector nodig (10-20 euro).
+ goedkoop
+ verrassend veel mogelijkheden
- alleen voor Android smartphones
- Engelstalig

Vgate Scan VC 210
+ goedkoop
- Engelstalig
- geen gebruikerservaringen bekend

Vgate Scan VS 450
+ goedkoop
- Engelstalig

VAGT55
- Engelstalig

OBDwiz
+ erg uitgebreid
- Engelstalig

Als in de postings in dit draadje een bruikbaar alternatief opduikt dan zal ik het in deze eerste posting toevoegen.
Dan hoeft degene die naar iets goedkoops op zoek is niet het hele draadje door te lezen.

Laatst aangepast door Speek op do 24 jul, 2014 13:12, in totaal 28 keer bewerkt
   OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Nils
Lite Member

Leeftijd: 35

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 21 jul, 2014 23:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zag laatst de X-Tool iOBD2 VAG.
X-Tool heeft al een tijdje een ELM 327 op de markt, maar zij onderscheiden zich door een gecodeerde adapter (net als vcds zeg maar) en mooie software voor de Android of iPhone.

Nu hebben ze bij X-tool iets nieuws, en dat is de speciale VAG versie met dus ondersteuning voor het VAG protocol. Op dit moment alleen nog voor Android.

Hiermee zijn ze volgens mij de eerste die het VAG protocol via Android aanbieden. Rosstech kondigt op de site nu al bijna 3 jaar aan dat ze bezig zijn met een mobiele versie. Er staan zelfs foto's op hun site met stapels adapters, maar volgens mij wachten ze met uitbrengen totdat Android net zo antiek is als windows 3.11.

Kost 99 dollar...ik ga hem misschien wel binnenkort bestellen.
http://iobd2.co.uk/products/#iobd2-vag

Laatst aangepast door Nils op di 22 jul, 2014 08:17, in totaal 3 keer bewerkt
Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van NilsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
golfiev5
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: Passat Variant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 07:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

VCP - VAG CAN Professional Interface
http://www.stemei.de/pages/vcp.php

Waterman Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van golfiev5Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Nils
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 08:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat is niet echt onder de 100 euro....

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van NilsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Speek

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 08:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nils schreef:

Inderdaad.

In dit draadje gaat het om goedkoop

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Mari
Lite Member

Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 11:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nils schreef:
Rosstech kondigt op de site nu al bijna 3 jaar aan dat ze bezig zijn met een mobiele versie. Er staan zelfs foto's op hun site met stapels adapters, maar volgens mij wachten ze met uitbrengen totdat Android net zo antiek is als windows 3.11.

Je bent slecht ge´nformeerd, voor de Amerikaanse markt is het al beschikbaar, mede omdat ze middels een zogeheten "cloud" werken willen ze het eerst op de Amerikaanse markt testen alvorens het op de overige markten te verkopen.

En het is zeer zeker geen goedkoop alternatief voor VCDS, aangezien de mobile variant meer zal gaan kosten als de standaard kabel.

OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
Nils
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 12:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat is toch wat ik zeg.. ze hebben het al lang, maar ze wachten met uitbrengen. Zo lang jij en ik het niet kunnen kopen is het dus nog niet beschikbaar voor "de markt".
Als deze adapter echt veel duurder wordt dan de kabel versie slaan ze naar mijn mening ook de plank echt volledig mis.

Met de kabel richten zij zich (gezien de prijs) op de professionele markt. Maar een garage bedrijf gaat toch zeker niet op zn android telefoon auto's op grote schaal uitlezen? Die willen gewoon een laptop of onbreekbare tablet.

Productie kosten van zo'n adapter zijn natuurlijk peanuts. Volgens mij kunnen ze veel rijker worden door het gewoon onder de 100 euro uit te brengen voor de particuliere markt. Die hebben veel meer belang bij VCDS op een telefoon. Desnoods in een geknepen versie zodat je met de software net even iets minder kan dan de pro kan met een kabel van 500 euro...

Speek

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 13:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nils schreef:
Kost 99 dollar...ik ga hem misschien wel binnenkort bestellen.
http://iobd2.co.uk/products/#iobd2-vag

Laat je even van je horen als (als) je dit in huis hebt?
Ze beloven veel!

Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 14:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://www.scantool.net/

Opensource software icm ELM327 adapter voor de PC/laptop

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Speek

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 14:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:
http://www.scantool.net/

Het is me niet precies duidelijk wat je dan nodig hebt.

Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 14:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vgate Scan
-handheld scanners (VC210 VS450)

VAG T55

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 14:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Speek schreef:
Het is me niet precies duidelijk wat je dan nodig hebt.

Hun opensource software: OBDwiz
en dat icm met een ELM327 kabel of wireless adapter

Is dit duidelijker ?
http://www.scantool.net/obdwiz/

Quote:
Minimum Requirements

OBDwiz is compatible with all PC-based scan tools sold on this website. It will run on any Windows 2000 or newer computer, as long as it has the Microsoft .NET 2.0 Framework.
Operating System Windows 2000 SP4, Windows XP SP2, Windows Vista (32-bit and 64-bit), Windows 7 (32-bit and 64-bit)
Screen Resolution 640x480 or higher
OBD Interface OBDLink, ElmScan 5, or Ready-or-Not

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

golfiev5
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: Passat Variant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 22 jul, 2014 16:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Sorry. half gelezen Schaam

Nils schreef:

Waterman Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van golfiev5Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
UltraMoruk
Lite Member

Leeftijd: 34
Auto: Golf IV
blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 sep, 2015 10:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heeft er iemand een beetje ervaring met OBDwiz ?
Ik zou het fijn vinden als ik ieder moment zelf kan kijken wat voor storingen me auto heeft.
ik zit namelijk te denken om deze te kopen:
https://www.obd-partner.nl/aanbevolen-obd/elm-scan-5-compact-diagnosemodule-usb-obd2-incl-software

Iemand ervaring met dit software ?? Geeft hij wel elke storing netjes aan ??

Waterman  Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van UltraMorukBekijk gebruikers profielStuur PM
Tim_vr6
Full Member
Full Member

Auto: MK IV 74kw 10-2002 / 81kw 2003.
suriname.gif
BerichtGeplaatst: za 19 sep, 2015 07:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kloon Vag-com voor NIET Canbus.

Engelstalig.
Kan alleen storing geven met resetten van airbags in airbag-module.
Heeft bij mij altijd gewerkt op windows xp en 95.
Werkt niet op windows 7

Is leverbaar met usb tegenwoordig, ik had er eentje met serieel aansluiting voor mijn hufterproof Siemens Nixdorf Laptopje tong uit

.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Tim_vr6Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JosUw advertentie hier? Mail ons!
JD EngineeringVagtechniek
VVT
Chiptuning FenoAutodiagnose-mobiel

© TDI Club Nederland 2008