Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Jos_br
Sponsor

Leeftijd: 59

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 04 sep, 2016 22:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ben benieuwd hoe ze willen gaan controleren.

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Bert888
Lite Member

Auto: audi a4
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 04 sep, 2016 22:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jos_br schreef:

Jos.

TNO Delft is nu met testen bezig, dus waarschijnlijk moet ieder keuringsstation nieuwe apparatuur aanschaffen.

VerborgenPersoonlijke Gallerij van Bert888Bekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 34

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 05 sep, 2016 12:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jos_br schreef:

Jos.

Drukverschil over het dpf rijdend uitlezen?

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 05 sep, 2016 21:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Roy_01 schreef:
Drukverschil over het dpf rijdend uitlezen?

Ja dat lijkt me leuk tong uit dit kun je simuleren Grijns

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 34

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 05 sep, 2016 22:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooi toch hahaha;)

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
vega
Lite Member

Auto: Volkswagen Golf
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2016 17:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vanaf pagina eind pagina 23 wat meer duidelijkheid over de invoer datum:

https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=56a50f33-5d23-4d6f-8572-2cca41e9f07e&title=Verslag%20van%20een%20algemeen%20overleg%2C%20gehouden%20op%206%20oktober%202016%2C%20over%20leefomgeving.pdf

OfflinePersoonlijke Gallerij van vegaBekijk gebruikers profielStuur PM
Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid

Leeftijd: 59

Auto: Audi A6 3.0V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 nov, 2016 20:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

1 juli 2017 dus.

Schorpioen Geslacht:Man Varken VerborgenPersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
Skidmarks
Lite Member

Auto: VW Golf 6 2.0 140 PK TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 16:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zo te lezen per 1 juli 2017 inderdaad officieel weer verboden om roetfilter te verwijderen, maar nog geen duidelijkheid over wanneer het bij de APK gecontroleerd gaat worden.

Quote:
Staatssecretaris Dijksma:
Volgens mij is het goed zo. Dan kom ik op de scooters, de roetfilters en de apk-roetfiltertest. Gaan wij de datum halen? Mevrouw Cegerek wilde het verbod op het verwijderen versnellen. In 2015 is het verbod op het verwijderen van roetfilters komen te vervallen. Ik heb eind 2015, heel snel na mijn aantreden, aangekondigd dat er een nieuw verbod komt op basis waarvan ik echt kan optreden, want dat is belangrijk. De afgelopen maanden hebben wij een aanpak uitgewerkt. Het nieuwe verbod bestaat eruit dat het verwijderen van een roetfilter als wijziging van de constructie van het voertuig wordt aangemerkt en wijziging van de constructie is alleen toegestaan als het voertuig aan de emissie-eisen blijft voldoen. Dat kan alleen maar als een roetfilter wordt gemonteerd. De regelgeving voor het nieuwe verbod moet voor 1 januari 2017 worden gepubliceerd. Om de regelgeving allemaal een beetje heel te houden, hebben we dan nog wel een halfjaar nodig om het bedrijfsleven de tijd te geven om die te implementeren. Wij werken op dit moment met de RDW aan de laatste details. Ik zal de Kamer voor het einde van het jaar informeren over de stand van zaken. Het kan dus niet sneller dan 1 juli 2017, maar het moet nu ook een keer goed. Dat lijkt mij de kern, want wij zitten niet voor niets in deze discussie. Over de roetfiltertest hebben we in de zomer gemeld dat TNO een onderzoek gaat doen naar de technische mogelijkheden om tijdens de apk de werking van affabriekroetfilters te kunnen meten. We hebben dat onderzoek het afgelopen voorjaar afgerond. Het resultaat van dat onderzoek is dat met een deeltjesteller de werking van roetfilters het best kan worden gecontroleerd. En nogmaals, wij zijn ook met de RDW in gesprek hierover.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van SkidmarksBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
caddy3
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 18:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Demontabel maken, bij de keuring er ff onder daarna weer eruit.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van caddy3Bekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
bartel
Lite Member

Leeftijd: 40

Auto: Audi A6 2.0 TDI
belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 18:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

caddy3 schreef:
Demontabel maken, bij de keuring er ff onder daarna weer eruit.

En de software?

Kreeft Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van bartelBekijk gebruikers profielStuur PM
caddy3
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 18:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Rij je toch ff met de lampjes aan maak jou dat uit.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van caddy3Bekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
bartel
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 19:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

caddy3 schreef:
Rij je toch ff met de lampjes aan maak jou dat uit.

Mij niet , nee
Maar zou de apk daar geen probleem van maken ? Ik ken jullie apk niet grondig Belg zijnde

Kreeft Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van bartelBekijk gebruikers profielStuur PM
bartel
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 19:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zouden de lampjes eigenlijk wel gaan branden bij het kortstondig terugplaatsen ????
Alles is toch weggeschreven

caddy3
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 19:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vraag het de software kenners.

muurman
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2016 11:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

tijd zal het leren...

maar lampje zal niet gaan branden volgens mij.
Maar wellicht word dit wel een issue.... want als de kat er wel is gaat ie denk ik wel branden bij start van je auto. dus wellicht gaan ze daar ook op controleren.
dus wellicht moet er zelfs voor apk even originele software in.
maar even... de kat terugplaatsen is ook niet even....

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!JD Engineering
Autodiagnose-mobiel
VVTChiptuning Feno
VagtechniekJos

© TDI Club Nederland 2008