Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
caddy3
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 aug, 2016 19:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Gaat ze niet lukken alleen downsizen.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van caddy3Bekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 34

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2016 18:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

(Nieuw bericht van Volkswagen carclaim)

Sehr geehrte Teilnehmer der Stiftung,

Trotz großen öffentlichen Drucks verweigert Volkswagen beständig betroffenen, europäischen Fahrzeughaltern eine faire Lösung. Sowohl die technische Nachrüstung, als auch die Aufarbeitung des Abgasskandals selbst bleiben weiterhin intransparent. Währenddessen hat man sich in den USA bereits mit Fahrzeughaltern auf eine angemessene Lösung geeinigt.

Die Ungleichbehandlung ist offensichtlich dem vermeintlichen Fehlen einer geeigneten Verbrauchersammelklage in Europa geschuldet. Tatsächlich bestehend auch in Europa Instrumente kollektiven Rechtsschutzes, die zwar keinen Anspruch auf Ersatz für verursachte Schäden bieten, aber es erlauben den Druck zu erhöhen. Offenbar ist Volkswagen nur so zu einer Verhandlungslösung zu bewegen.

In diesem Zusammenhang ist auch die umfassende Klärung des Sachverhalts von entscheidender Bedeutung, für die sich die Stiftung seit Bekanntwerden des Abgasskandals im Interesse geschädigter Fahrzeughalter einsetzt.

Die Stiftung beantragte in der Mulitdistric Litigation vor Judge Breyer in San Francisco ein Offenlegungsverfahren gemäß Section 1782 Title 28 United States Code. Ziel ist es Volkswagen zur Offenlegung aller Beweise im Zusammenhang mit der Abgasaffäre zu zwingen. Dies ist zur effektiven Prozessführung unumgänglich.

Die Klage wurde von einer renommierten Anwaltskanzlei in Kalifornien, USA, eingebracht und ist Ende Oktober 2016 mit einem ersten Ergebnis zu rechnen.

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 17 sep, 2016 20:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://nos.nl/artikel/2132731-absurd-dat-volkswagen-niet-wordt-aangepakt.html

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Speedy
Lite Member

Leeftijd: 48
Auto: VW Passat 2.0 TDI Highline Business
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 10:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De brief is binnen! En aan de hand van de brief eens even langs de dealer gereden. Met de vraag!, wie de tuning gaat vergoeden die er nu opzit. Hier kon de dealer geen antwoord opgeven.
Dan wacht ik nog even met een update tot dat ze het wel weten bij VW.
Want deze kosten ga ik niet betalen.

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeedyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
muurman
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 20:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Speedy schreef:
De brief is binnen! En aan de hand van de brief eens even langs de dealer gereden. Met de vraag!, wie de tuning gaat vergoeden die er nu opzit. Hier kon de dealer geen antwoord opgeven.
Dan wacht ik nog even met een update tot dat ze het wel weten bij VW.
Want deze kosten ga ik niet betalen.

Heb jij fabriekstuning ?

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Speedy
Lite Member

Leeftijd: 48
Auto: VW Passat 2.0 TDI Highline Business
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 22:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Heb jij fabriekstuning ?

Hij is door ABT gechipt volgens de vorige eigenaar. (Vertegenwoordiger van M.A.N,)

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeedyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Henkjan
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 10:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zijn er ook al eigenaren van een 1.6 TDI CAYC die de update al hebben laten uitvoeren?
Ik heb de brieven en de telefoontjes al wel gehad van VW, maar ben er nog niet op ingegaan.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van HenkjanBekijk gebruikers profielStuur PM
GolfASZ
Lite Member

Leeftijd: 27

Auto: VW Passat CC
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 22:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Henkjan schreef:
Zijn er ook al eigenaren van een 1.6 TDI CAYC die de update al hebben laten uitvoeren?
Ik heb de brieven en de telefoontjes al wel gehad van VW, maar ben er nog niet op ingegaan.

Ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn zus heeft het ook gekregen. Ook zij gaat op aanraden van mij nog geen gehoor aan geven. Wachten wel eerst af.

Waterman Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van GolfASZBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2017 07:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als je niet gaat dan vrees ik dat het je ook geld kost zo gauw je de auto inruilt.
( want zolang je niet gaat staat er een melding op bij de rdw volgens mij )

Ik zou informeren of er idd een termijn aan zit en zo ja evt pas gaan vlak voor inruil.
tja als je een dpf hebt wel laten halen tja dan zul je ook dan opnieuw moeten chippen..

ik zou met de tuner overleggen wat het hertunen kost.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Roy_01
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2017 18:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Een terugroepactie is levenslang geldig. als je het niet wilt doen dan is het slimste het te laten uitvoeren net voordat je hem gaat verkopen.

Henkjan
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2017 19:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Roy_01 schreef:
Een terugroepactie is levenslang geldig. als je het niet wilt doen dan is het slimste het te laten uitvoeren net voordat je hem gaat verkopen.

Daar zat ik zelf namelijk ook aan te denken. Ergens heb ik gelezen dat dit levenslang geldig is.

Aangezien ik ook niet zeker weet of mijn auto een chip heeft, kan het voor mij alleen maar nadeliger uitpakken. (Voor een 105pk CAYC vind ik hem toch behoorlijk fel en alert in tegenstelling tot mijn vorige 105pk BLS welke getuned was naar 130/135pk)

Daarnaast lees ik verhalen op diverse forums dat de auto vaker gaat regenereren. Ik moet hierbij wel vermelden dat dat om 2.0 tdi motoren gaat.

Laatst aangepast door Henkjan op za 28 jan, 2017 14:25, in totaal 2 keer bewerkt
 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van HenkjanBekijk gebruikers profielStuur PM
bjkli
Lite Member

nicaragua.gif
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2017 10:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

en als de wagen gechipt is moet die dan eerst orgineel worden gezet eer dat ze die nieuwe software gaan zetten , heb vernomen bij de dealer dat het anders kan crashen als deze niet orgineel word gezet eer ze de nieuwe software gaan zetten!
kost weer een pak geld als de wagen een paar jaar geleden is gechipt!

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van bjkliBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Roy_01
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 22:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lees de reacties hier eens onderaan de pagina brrr. Blij dat ik niks heb aan laten passen.

http://www.honestjohn.co.uk/news/volkswagen-emissions-scandal/8-reports-of-volkswagen-tiguans-losing-power-after-ea189-emissions-fix/

Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid

Leeftijd: 59

Auto: Audi A6 3.0V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2017 00:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ja, gaat lekker zo te zien met die updates.

Schorpioen Geslacht:Man Varken VerborgenPersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
bjkli
Lite Member

nicaragua.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2017 14:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

dus proberen zo lang mogelijk uit te stellen dan, hopelijk hangen hier geen sancties aan als je de update niet laat uitvoeren !

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van bjkliBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JosVagtechniek
Autodiagnose-mobielVVT
JD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!Chiptuning Feno

© TDI Club Nederland 2008