Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
gtdiesel
Lite Member

Auto: VW Golf GTD
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2016 18:01  Onderwerp:   Golf GTD Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo allen, ik ben jan en heb voor het eerst een diesel gekocht.
Omdat ik wat meer km's ging rijden werd mijn vorige auto een audi S4 wat te duur en werd het tijd voor een diesel een golf 6 GTD dsg. met 119 dkm bij aanschaf.
Heb intussen wat gelezen op het forum omdat ik altijd alles wil weten over de eventuele problemen bij een type auto om preventief de problemen voor te zijn.
En omdat ik een leek ben op diesel gebied.
Heb intussen een grote beurt laten uitvoeren en een bluetooth premium module laten plaatsen om muziek te streamen en handsfree te kunnen bellen.
In het voorjaar apk combineren met een dsg beurt en eventueel de distributie vervangen later in het volgend jaar.
Binnenkort een grote poetsbeurt om alle swirls van de krasstraat uit de lak te verwijderen.
Over de auto kan ik allen maar positief zijn het rijdt heerlijk vooral de dsg bak is erg prettig ondanks dat ik de helft in pk's ben terug gegaan.
Ik hoop hier nog veel nuttige info te verzamelen en veel fijne relatief zuinige km's met de golf af te leggen.
groeten jan

OfflinePersoonlijke Gallerij van gtdieselBekijk gebruikers profielStuur PM
Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid

Leeftijd: 60

Auto: Audi A6 3.0V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2016 22:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Welkom Jan.

Schorpioen Geslacht:Man Varken VerborgenPersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
gtdiesel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 20:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

dankjewel

bartel
Lite Member

Leeftijd: 40

Auto: Audi A6 2.0 TDI
belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2016 16:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Welkom
Altijd leuk een gtd
Fotos ??

Kreeft Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van bartelBekijk gebruikers profielStuur PM
gtdiesel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2016 23:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

dank je en foto's plaats ik wel als ik heb uitgezocht hoe te plaatsen

anielg
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 09 nov, 2016 10:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

TDICLUB starterspakket:
1. Chippen (evt. inc. roetfilter weg)
2. DSG bak software aanpassen
3. Kennismaken met een TDIclub sponsor en nooit meer naar een dealer gaan.

Smile Veel plezier!

CV: Skoda 1.9TDI BXE DSG6 Stage 3, 2.0TDI BKD 16v 200pk, 1.9TDI ASV 150PK.

OfflinePersoonlijke Gallerij van anielgBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Funswijk
Lite Member

Leeftijd: 45
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2016 16:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Distributie hoeft pas bij 210.000 km. Knipoog

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
bertxl
Lite Member

Leeftijd: 53
Auto: Seat Exeo TDI C.R
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2016 20:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Funswijk schreef:
Distributie hoeft pas bij 210.000 km. Knipoog

Of 5 jaar toch ?

Welkom trouwens Jan.

Weegschaal Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van bertxlBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
gtdiesel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 16:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

over de distributie zegt de dealer idd 210dkm en geen tijdslimiet maar ze adviseren dan toch met ongeveer 6 jaar want reclameren wordt moeilijk.
ga het dus uit voorzorg ergens volgend jaar laten doen omdat de waterpomp vaak al eerder gaat lekken heb ik hier gelezen.
maar toch bedankt voor de info

Fullhouse
Lite Member

Leeftijd: 33

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 19:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hebben deze motoren in de GTD wel de oliepomp met balansasmodule ?

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
bertxl
Lite Member

Leeftijd: 53
Auto: Seat Exeo TDI C.R
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 19:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Fullhouse schreef:
Hebben deze motoren in de GTD wel de oliepomp met balansasmodule ?
tmobile

Dat ligt aan het bouwjaar Simba, ik weet dat onze auto zo'n geval wel had..... maar dat is allemaal vervangbaar Knipoog

Weegschaal Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van bertxlBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
Fullhouse
Lite Member

Leeftijd: 33

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2016 16:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bertxl schreef:
tmobile

Dat ligt aan het bouwjaar Simba, ik weet dat onze auto zo'n geval wel had..... maar dat is allemaal vervangbaar Knipoog

Klopt, is vervangbaar, maar het is makkelijker als ze fabrieksaf een conventionele oliepomp hebben Grijns

gelukkig heeft mijn Ibi fabrieksaf wel een conventionele oliepomp ! Cool

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!Vagtechniek
Chiptuning FenoJos
Autodiagnose-mobiel
JD EngineeringVVT

© TDI Club Nederland 2008