Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
VWGOLF/TDI/75
Gast

BerichtGeplaatst: zo 12 feb, 2017 12:07  Onderwerp:   Verlagen met veren Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik wil mijn Golf 5 TDI binnenkort verlagen met een set veren.

Mijn vraag is kan ik dit zelf doen en waar moet ik op letten.

Ik weet dat ik een speciaal dop moet hebben om de achterste veren te verwijderen, klopt dit?

Momenteel rijd ik nu op standaard schokbrekers en wil achter 3,5 cm omlaag en voor 4 cm.

Alvast bedankt mannen!

ijceman
Lite Member

Leeftijd: 45

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 feb, 2017 20:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik weet niet of er verder dingen zijn waar je op moet letten maar gebruik wel veerklemmen /spanners zie link voor voorbeeld. http://www.tuning-gids.nl/veerspanner.htm
verder is het best te doen, en nadien wel laten uitlijnen.

Weegschaal Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van ijcemanBekijk gebruikers profielStuur PM
VWGOLF/TDI/75
Gast

BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 14:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Thanks. Maar dat was mij al duidelijk omdat ik eerder mijn busje en vento heb verlaagd. Hier gebruikte ik spanbanden voor. Dit werkt prima.

De vraag is of ik speciaal gereedschap nodig heb. Buiten de klemmen.
Ik heb namelijk gelezen over dat voor een issue kan zijn. En achter moet ik een torc sleutel gebruiken.

Om voor bereid aan de gang te gaan wil ik het zeker weten.
.

Funswijk
Lite Member

Leeftijd: 46
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 23:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Verlagen met alleen veren is niet ideaal, maar goed, waarschijnlijk wil je er niet meer aan uitgeven. Dan zou ik misschien op zoek gaan naar een Eibach Pro Kit (daar heb ik wel goede ervaringen mee), ik weet alleen niet of die voor jouw auto te krijgen is.

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
VWGOLF/TDI/75
Gast

BerichtGeplaatst: di 07 mrt, 2017 14:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het is niet zo zeer dat ik geen geld aan uit wil geven.

Ik heb namelijk ook mijn vorige vw busje/Vento in het verleden verlaagd met veren, dit beviel mij prima.

Apex en Eibach.

Ik wil namelijk ook nog comfortabel rond rijden. Dus geen stugge bak. De bedoeling is om hem maar 3,5 cm omlaag te gooien. Zodat mijn wielbakken netjes op de velg aansluit.

Misschien ook meteen de bestaande schokkies vervangen voor bil/koni.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Chiptuning Feno
Uw advertentie hier? Mail ons!JD Engineering
VagtechniekJos
VVT

© TDI Club Nederland 2008