Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Humaxima
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 11 jul, 2017 16:36  Onderwerp:   Golf 6 gtd, bij tuning ook dsg moeite waard? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dag,

In hoeverre is tegelijktijd aanpassen dsg met tuning de moeite waard?
Een tuner zegt meestal wel de moeite waard en dat is begrijpelijk.
Maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen en dat afgezet tegen het kosten/baten verhaal.

Bvd

Gr Radjen

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van HumaximaBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Dijck
Lite Member

Auto: Golf VI GTD
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 12 jul, 2017 16:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bevalt super met tuning van de DSG!

OfflinePersoonlijke Gallerij van DijckBekijk gebruikers profielStuur PM
Humaxima
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 12 jul, 2017 23:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Veel verschil met de D stand en gaat het richting de S stand of zitten de schakelmomenten daar tussen in?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van HumaximaBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Funswijk
Lite Member

Leeftijd: 46
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 13 jul, 2017 00:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zeker aan laten passen en ook de opschakelmomenten, want die zijn af-fabriek gewoon slecht, als je dat niet doet, dan gaat je 2-massavliegwiel lekker snel kapot. Knipoog

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Humaxima
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 13 jul, 2017 00:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Thanks voor feedback

Dijck
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 13 jul, 2017 08:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je moet wel omdenken dat hij nu ook eerder terug schakelt, dat vond ik nadelig! Vooral je 30 of 50 reed schakelde hij naar de 3 en weer terug en steeds weer. Was ergelijk. Ik heb toen het terugschakelen weer naar 1100 toeren gedaan en super... Stond bij 1500 toeren....

Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 13 jul, 2017 11:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@Dijck: de terugschakelmomenten zijn bij mijn auto niet gewijzigd hoor, alleen de opschakelmomenten. Knipoog
Een DSG-6 hoort voor mijn gevoel pas bij 80 km/uur naar z'n 6 te gaan, dus dat heb ik nu ook en dat bevalt prima.

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Dijck
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 13 jul, 2017 12:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Funswijk schreef:
@Dijck: de terugschakelmomenten zijn bij mijn auto niet gewijzigd hoor, alleen de opschakelmomenten. Knipoog
Een DSG-6 hoort voor mijn gevoel pas bij 80 km/uur naar z'n 6 te gaan, dus dat heb ik nu ook en dat bevalt prima.

Waar heb jij het laten doen? Mijn terugschakelmomenten zijn nu weer normaal.

Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 13 jul, 2017 16:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb het bij JD Engineering laten doen, in combinatie met een tuning op maat.

Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 17 jul, 2017 12:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En een goede tuner zal de software aanpassen, zodat die ook niet meer over de 4800 toeren schiet, dat is bij een diesel nergens goed voor. Zie afbeelding (rode lijn = standaard VW-software, blauwe lijn = getuned).

Image

Humaxima
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 17 jul, 2017 19:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Funswijk, dat zijn mooie cijfers en een mooi verloop.
Zal wel lekker rijden dat ding.

Humaxima
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 17 jul, 2017 19:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Humaxima schreef:
Funswijk, dat zijn mooie cijfers en een mooi verloop.
Zal wel lekker rijden dat ding.

Met behoud van dpf?

Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 18 jul, 2017 23:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Yep, met behoud van dpf, want die functioneert gewoon oke. Je zou wel zuiniger kunnen rijden zonder dpf, maar goed, ik wil ook geen grote roetpluimen achter de auto. Knipoog

Hij rijdt inderdaad best lekker (rijd al bijna 4 jaar met deze tuning), alleen gaat er wel steeds meer aan sensoren kapot, daar baal ik wel van. Inmiddels ben ik zo zat van de reparaties van de laatste tijd, en ook een beetje van de manier waarop VW het dieselschandaal "oplost", dat de auto volgende maand de deur uitgaat. Ik heb inmiddels een Mercedes GLA 220d (AMG-line) gekocht, die ik begin augustus ophaal, ik hoop dat die wat robuuster is dan een VW.

Humaxima
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 19 jul, 2017 00:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoi Funswijk,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, je blijft wel die duitsers trouw ;-)
Ik sta ook op het punt te gaan tunen.
Wat bedoel je met de gevolgen vd dieselschandaal?
Doel je op de sjoemelsoftware? Of had je deze erin laten zitten en tuning erover heen?

Ik twijfel of ik eerst die sjoemelsoftware erin laat zetten zodat je laten niet verplicht kan worden waardoor je je tuningsofteare kwijt bent.

En aan de andere kant las ik dat pon de tuningkosten vergoed als je de sjoemelsoftware erin laat zetten, stel dat het ooit verplicht wordt voor apk oid. Is maar de vraag wat daarvan waar is bij dit duits merk.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volkswagen/25480413/__Volkswagen_vergoedt_chiptuning_na_software-update__.html

Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 21 jul, 2017 12:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Met dieselschandaal bedoel ik alle ellende bij VW omtrent de sjoemeldiesels. De manier waarop het in het Europa wordt "opgelost" lijkt totaal nergens op. Dit gaat nog zoveel jaren duren, dat ik VW en zijn matige kwaliteit helemaal zat ben (afgelopen jaar ook al 2000 euro aan onderhoudskosten!), dus ik ben genoodzaakt om over te stappen naar een ander merk. Ook vind ik de designrichting van VW geen porum - het lijken allemaal wel kermisattracties - dus ben blij dat ik na 23 jaar over kan stappen naar iets beters. Knipoog

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekJD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!
Chiptuning FenoVVT
Jos

© TDI Club Nederland 2008