Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASZ
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2019 19:05  Onderwerp:   2.0 TDI 150PK motor CRLB - timing of iets te controleren? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Betreft een CRLB motor, na wissel van de distributie riem klinkt de motor wat anders, ook trilt deze stationair iets meer.

Kun je met VCDS ook iets uitlezen qua timing bij deze motoren? En waar moet je dan op letten?

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renkie
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2019 19:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Volgens mij zou je bij Adv. Meas blocks iets moeten kunnen zien, ik snap alleen niet waar je exact zou moeten kijken. Iemand een tip?

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
audidriver73
Lite Member

Leeftijd: 45
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T6-2019
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2019 21:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat is een common rail volgens mij, ik heb vorig jaar ook een riem van een golf 6gtd vervangen, ik heb toen ook niks gevonden qua timing controleren, maar hij liep direct goed dus heb er verder niet meer naar gekeken.

Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renkie
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 feb, 2019 08:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Is een CR motor ja, ik kwam via Google wel verwijzingen tegen richting nokkenas timing wat tussen -3 en +3 moet liggen. De setting die men omschrijft vind ik alleen niet terug.

Wel vond ik een vergelijkbare term die om 0,68 staat, wat dus ok zou moeten zijn maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu echt zit.

En of er nog meer zaken zijn waar je op moet letten met zo'n CR motor.

Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 34

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 feb, 2019 18:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Engine > Advanced measuring values > Synchronous angle

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 feb, 2019 19:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Renkie schreef:
Wel vond ik een vergelijkbare term die om 0,68 staat

Dit zou hem moeten zijn, of bedoel je dit ook ?
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_nokkenas.html

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 16:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb dit kunnen vinden om de nokkenas en krukas timing synchronisatie te kunnen checken en wijzigen.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=215202

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 09 mrt, 2019 11:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

https://youtu.be/XZw8SL39164

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Chiptuning Feno
JD EngineeringJos
Autodiagnose-mobielVagtechniek
Uw advertentie hier? Mail ons!VVT

© TDI Club Nederland 2008