Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Berttdi
Lite Member

Leeftijd: 50
Auto: Skoda Octavia MK2
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2019 17:28  Onderwerp:   Hoeveel jaar kan de distributieriem mee? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste mede tdi liefhebbers,

Na een 4 jaar rondgereden hebben op gas, is het weer tijd voor een Tdi.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Skoda Octavia van 2008 met 227k op de teller, uitstekend onderhouden, motorcode BLS.

Ik weet dat de drijfstanglagers een gevoelig punt zijn, en zal deze dan ook preventief laten vervangen.

Maar mijn vraag gaat over de distributieriem.

Deze zit er nu 6 jaar ( 2013 ) om, maar heeft nog maar 58000 kilometer gedraaid.

Weet iemand of ze om de 6 jaar vervangen moeten worden, of kan ik gewoon doorrijden naar de voorgeschreven ( ik meen 120k ) kilometers?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,

Bert.

Stier Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van BerttdiBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 34

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2019 19:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zit volgens mij geen leeftijd meer aan verbonden bij VW, alleen KM stand.
Maar advies is maximaal 5 jaar.

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berttdi
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2019 19:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Roy_01 schreef:
Zit volgens mij geen leeftijd meer aan verbonden bij VW, alleen KM stand.
Maar advies is maximaal 5 jaar.

Ok, daar is hij al een jaar overheen...

Bedankt voor het antwoorden!

Stier Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van BerttdiBekijk gebruikers profielStuur PM
Funswijk
Lite Member

Leeftijd: 45
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2019 23:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou voor een jongere auto gaan, vanaf 2 ton kun je vaak je portemonnee gaan trekken.

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Berttdi
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 09:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
Ik zou voor een jongere auto gaan, vanaf 2 ton kun je vaak je portemonnee gaan trekken.

Tsja, ik koop er ook liever een van twee jaar oud en 40k op de teller natuurlijk, maar daar is geen budget voor.

Desalniettemin bedankt voor de tip.

Berttdi
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 09:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:

Tsja, ik koop er ook liever een van twee jaar oud en 40k op de teller natuurlijk, maar daar is geen budget voor.

Desalniettemin bedankt voor de tip.

Mari
Lite Member

Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 18:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Een jonge auto met weinig kilometers wil ook niet alles zeggen, daar zitten er ook tussen waarbij je de portemonnee ook vaak moet trekken Knipoog

OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
Berttdi
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 21:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
Een jonge auto met weinig kilometers wil ook niet alles zeggen, daar zitten er ook tussen waarbij je de portemonnee ook vaak moet trekken

Helemaal mee eens, er komt ook een beetje geluk bij kijken.

Ik ken de huidige eigenaar en garage van de aangeboden Octavia.
Morgen ga ik de onderhandeling in...

Het ziet er niet verkeerd uit.

Bedankt voor de reacties tot dusver!

muurman
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 21:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

aangeven dat distributieriem moet en ook die lagers is goed voor de onderhandeling
maar let wel op dat als je de verkopende partij de riem laat doen dat ze dan ook de spanners en rollen meenemen.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berttdi
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 22:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
aangeven dat distributieriem moet en ook die lagers is goed voor de onderhandeling
maar let wel op dat als je de verkopende partij de riem laat doen dat ze dan ook de spanners en rollen meenemen.

Helemaal mee eens! En ook de waterpomp.
Liever heb ik een goede prijs, en laat ik de werkzaamheden in eigen beheer doen.

Bedankt voor de tip!

Berttdi
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2019 22:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
Helemaal mee eens! En ook de waterpomp.
Liever heb ik een goede prijs, en laat ik de werkzaamheden in eigen beheer doen.

Beste meedenkers,

De onderhandelingen hebben heel goed uitgepakt, ik kon hem niet laten staan.

De Octavia rijd als een nieuwe, verse serieuze apk gehad.

Ik ga nu stappen ondernemen om alle genoemde punten op de i te zetten, en hoop er dan nog heel wat kilometers bij te zetten!

Bedankt voor alle tips, en veel TDI plezier!

Bert.

muurman
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2019 14:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik mis foto's Smile
Of start even een project topic Knipoog

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 34

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 02 mrt, 2019 19:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Let ook op de multiriem die gaan vaak minder lang mee dan de distributie tegenwoordig.

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berttdi
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 02 mrt, 2019 20:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
Let ook op de multiriem die gaan vaak minder lang mee dan de distributie tegenwoordig.

Bedankt voor de tip Roy!

We rijden nu een week in de Octavia.
Voor nu heb ik de distributie visueel gecontroleerd, en deze is in nieuwstaat, net als de multiriem.
Een achterrem ( rechtsachter ) bleef een beetje hangen, alles gedemonteerd en goed gangbaar gemaakt.
De vorige eigenaar heeft de handrem nog nooit gebruikt, in tegenstelling tot ons.
Alles weer mooi schoon en goed werkend nu.
Maandag gaat hij op de brug.

So far so good!

Een fijn weekend allen.

muurman
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 03 mrt, 2019 09:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Berttdi schreef:

Voor nu heb ik de distributie visueel gecontroleerd, en deze is in nieuwstaat, net als de multiriem..

Maar de spanners kun je niet visueel controleren denk ik.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JD Engineering
VagtechniekVVT
Uw advertentie hier? Mail ons!Jos
Chiptuning FenoAutodiagnose-mobiel

© TDI Club Nederland 2008