Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Banshee
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 08:39  Onderwerp:   stuurbekrachtiging lampje brand na accu wissel Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb onlangs de accu vervangen. Ik had 12V op de klemmen gezet, maar blijkbaar was er een slecht contact want ook bijv de klok was genuld --> de spanning is er dus toch even af geweest. Na de accu wissel blijft het lampje van de stuurbekrachtiging (oranje) branden. Volgens het boekje iets van "verminderde werking", waar ik niets van merk (stuurt als altijd).

Kan een accuwissel (even spanningsloos) deze waarschuwing veroorzaken?
Of had ik de accu toch moeten inleren? (dacht dit alleen bij startstop systeem was)
Het betreft een Passat 3C 2.0TDI uit 2009, zonder start stop systeem.

Als ik in een oude log kijk die ik heb liggen zie ik daar GEEN module 61 [Battery regulation] tussen staan.

Laatst aangepast door Banshee op wo 17 apr, 2019 10:29, in totaal 1 keer bewerkt
   OfflinePersoonlijke Gallerij van BansheeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
RRider
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 09:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Is vrij normaal als dat lampje gaat branden als de accu eraf is geweest. Kwestie van foutcode verwijderen.
Dan is de auto toch even spanningsloos geweest, ondanks de klemmen die je erop hebt gezet. Accu hoeft niet ingeleerd te worden.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RRiderBekijk gebruikers profielStuur PM
Mari
Lite Member

Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 17:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

... lampje zou vanzelf weer uit moeten gaan wanneer je een stukje hebt gereden, althans dat was het geval bij mijn Golf 5 toen ik een keer (tijdens het spelen met VCDS) de accu zo ver leeg had dat er alleen nog klapperende relais te horen waren als ik wilde starten.

OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member

Leeftijd: 45
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T6-2019
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 22:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Accu inleren is alleen bij start-stop systeem. Lampje zou na paar meter rijden uit moeten gaan.

Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Banshee
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 18 apr, 2019 09:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vanmorgen (na 3 dagen) was het lampje vanzelf weer uit. Geen idee waarom t enkele dagen heeft gebrand. Maar het is dus opgelost, kan ik zonder een waarschuwingslampje op vakantie volgende week Knipoog.

Bedankt voor de reacties.

OfflinePersoonlijke Gallerij van BansheeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
audidriver73
Lite Member

Leeftijd: 45
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T6-2019
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 18 apr, 2019 22:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Gelukkig dat het opgelost is, bedankt voor de feedback.

Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JD EngineeringChiptuning Feno
JosAutodiagnose-mobiel
Uw advertentie hier? Mail ons!
VVTVagtechniek

© TDI Club Nederland 2008